• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tips voor detailing werk

Polo444

Detailing addict
5 apr 2015
144
65
Beste poetsfreaks,

Graag wil ik advies over de producten die ik het beste kan gebruiken voor mij auto.
Ik rij namelijk een Volkswagen Polo 6R R-line uit 2014 met als kleur pepper grey (donker grijs).

Als volgt wil ik de auto van top tot teen helemaal gaan detailen(binnenkant & buitenkant), maar er zijn zoveel soorten producten op de CarClean website waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

Welk advies geven jullie aan mij en waarom?

Ook hier wat foto's van de auto voor de detailing beurt.

a9c287dabfcef85466ecf1590ed9e28c.webp

525a7ebabae86d96b178481e419a11bf.webp

Laatst bewerkt:
ik zal eerst met een goede basis beginnen.. Dus eerst spullen kopen om je auto te wassen op een manier dat je swirls zo veel mogelijk voorkomt. En daarna het steeds een stapje verder nemen.

Dus ik zou beginnen met 2 of zelfs 3 (1 voor de wielen) gritguard emmers met gritguards, een knappe washmitt en droog doek en een goede shampoo.

Misschien een hogedruk reiniger met een foam lance en snow foam als een pre wash.

En een volgende stap kan een klei setje zijn en een wax.

ik zal eerst met een goede basis beginnen.. Dus eerst spullen kopen om je auto te wassen op een manier dat je swirls zo veel mogelijk voorkomt. En daarna het steeds een stapje verder nemen.

Dus ik zou beginnen met 2 of zelfs 3 (1 voor de wielen) gritguard emmers met gritguards, een knappe washmitt en droog doek en een goede shampoo.

Misschien een hogedruk reiniger met een foam lance en snow foam als een pre wash.

En een volgende stap kan een klei setje zijn en een wax.

Goede shampoo. Twee emmer methode heb ik al. Hogedrukreiniger en foamlans ook al in mijn bezit.

Hoi!

Ik zie dat je al wat spullen hebt. Een derde emmer zou ik er zeker bij nemen.

Wat is verder je plan? Wil je machinaal werken of handmatig? En heb je de stappenplannen al doorgelezen? Ook zijn er vele andere topics van mensen die willen weten wat de beste producten zijn, dus daar kan je vast ook nog veel informatie vinden.

Hoi!

Ik zie dat je al wat spullen hebt. Een derde emmer zou ik er zeker bij nemen.

Wat is verder je plan? Wil je machinaal werken of handmatig? En heb je de stappenplannen al doorgelezen? Ook zijn er vele andere topics van mensen die willen weten wat de beste producten zijn, dus daar kan je vast ook nog veel informatie vinden.

Als volgt wil ik goede producten voor de ramen dashboard en om te polijsten voor een volkswagen lak.

Ik wil delen met de hand en machinaal doen ik heb zelf ook een machine.

Dan moet je dus zeker nog een DA machine aanschaffen voor als je met de rotary aan de gang bent gegaan.

Voor de ramen heb ik die van Meguiar's, DodoJuice clearly mentol en eentje van nanolex. Allemaal erg fijn. Voor dashboard/kunstof vind ik 303 Aerospace Protectant erg fijn en bovendien erg zuinig in gebruik.

De beste producten...........is puur persoonlijk!
De 1 vindt product X het best / fijnst werken, persoon 2 product Y.
Zie het bij voetballers: als de beste voetbalschoen bestond speelde iedere prof-speler hiermee!

Gewoon veel (reviews) lezen hier en in de webshop, en je eigen keuze maken.

Behalve dat het beste product (zelfs in zijn soort) afhankelijk is van je eisen (auto, hardheid van de lak, aanwezige beschadigingen als swirls, krassen, lakkleur, of je binnen kunt werken of niet enz, enz.) Kortom anderen kunnen je helpen een scheiding te maken in wel en niet (of minder) geschikte produkten, maar het beste produkt voor jou, moet je zelf bepalen. Daarnaast heb je dan nog de verhouding prijs/kwaliteit: een product dat in gebruik bijvoorbeeld 3x duurder is, en bijvoorbeeld een 9.5 scoort, waar het goedkope alternatief een 9.0 scoort, dan kun je je afvragen wat is nu echt het beste.

Voor dash/kunststof interieur vind ik Natural Look van Poor Boys World prettig werken, van 303 lees ik goede reviews, maar zelf geen ervaring mee.

Thnx allemaal

Goedemorgen!

Wat ik voor de polo erg fijn vind werken;

- Afspuiten met HD reiniger
- Velgen met Monello non ferro inspuiten en lak met Gyeon iron.
- Afspuiten met HD reiniger
- Auto helemaal inspuiten met Valet pro CITRUS, teer etc begint dan al op te lossen
- met MF doek alles navrijven.

Dan heb je een heel goede basis om te beginnen met kleien.

Verder het wekelijks bijhouden doe ik met de Monello trick mitt, Gyeon Bathe + en Monello non ferro.

Succes!

Nb; prachtige polo!

Je kan de auto na de wasbeurt behandelen met Monello acquafobia voor een mooie beading en is daarnaast water afstotend. Zie bijgevoegde afbeelding van mijn auto die ik hiermee altijd behandel na het wassen.

Edit: Oh sorry. Zie dat ik een oud topic omhoog kick

Bijlagen

• IMG_7022.webp
    IMG_7022.webp
    105,6 KB · Weergaven: 143