• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

tips voor het onderhoud van mijn velgen

jjan_koster

Detailing rookie
2 jul 2016
6
2
34
hallo allemaal

ik word er helemaal gek van heb witte velgen. en ik blijf ze maar in de wax zetten en een beschermlaag erop aan brengen. gebruik alles van mequiers , dust en de wax

weet toevallig iemand een goede bescherming voor de velg wat is aan te raden

gr jan
DSC_0037 (1).webp

Je kunt 2 richtingen op.
Waxen met een speciale velgenwax (hybride waxen zijn dit. Carnauba (natuurlijk) met Polymeer (synthetisch)) of coaten.

Waxen zijn :
Dodo Juice Supernatural Hybrid
Poorboys World Wheel Sealant

Coatings :
Gyeon Rim (deze wordt beoordeeld als geweldig)

Hier kun je ze allemaal vinden :
https://beta.carclean.com/nl/product/Exterieur/Velgen_en_banden/Velgenwax_en_sealers

Hangt erg van je kilometers en vele andere factoren af maar een wax blijft 4-6 maanden zitten, een coating 1-2 jaar.
Dit is een gemiddelde, er zijn verhalen waar ze korter goed blijven maar ook wel langer.

Gyeon Rim schijnt het erg goed te doen. Volgens mij had je dit onderwerp trouwens beter in het 'Velgen en Banden' subforum kunnen plaatsen;)

Als je het hebt staan is collinite 845 ook een prima optie.

Bij een test van auto express (Engelse site) was de 845 verrassend beter dan speciale wielwaxen, waaronder de poorboys wheel sealant.

Heb het nu op twee velgen zitten als test en na twee maanden zit het er nog prima op, verwacht dat het nog zeker wel een maand of twee blijft zitten met ongeveer 500 km per week.

Ik heb geen ervaring met meguiars wax en weet dus niet hoe lang die blijft zitten, maar ik haal met de collinite 845 op de lak van mijn auto rond de 5 maanden.

Ik onderschrijf bovengaande, Gyeon Rim is fantastisch spul, begin dit jaar voor het eerst gebruikt en ik wil niks anders meer