• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte velgen heeft na poetsen waas/vlekken?? Help!!

CleanShadow

Detailing rookie
31 okt 2022
12
15
Hoi allemaal,

Vandaag ging ik mijn auto wassen en zoals gewoonlijk begon ik eerst met de velgen. Bij het wassen van de velgen gebruik de-ironozer (PH NEUTRAAL) en een Wheel Woolie.

Ik spuit eerst de velg nat en vervolgens spuit ik een de-ironozer erop en laat het rond de 1 minuut inwerken zodat het paars aanslaat.

Nu komt het probleem.. Bij was het wassen van de velgen slaat de velg op sommige plekken een witte waas achter en glimt deze niet zoals de achterste velg.. (zie fotos). Ik ben zelf zeer voorzichtig met mijn spullen en naar mijn weten heb ik ook niet hard geborsteld maar zachtjes gewreven.

Het probleem doet zich alleen voor op de twee voorste velgen. De auto heb ik nu ongeveer 30 dagen in bezit en daarbij heeft de BMW dealer de voorste twee velgen laten herstellen voor aflevering (had daarvoor stoeprand schade).

Nu denk ik zelf dat de velgen verkeerd zijn hersteld of niet nauwkeurig (kosten besparen?) Want bij de achterste velgen speelt dit probleem niet en toevallig alleen bij de voorste velgen die zijn hersteld door de BMW dealer.

Ik heb enkele fotos en een video in de bijlage gedaan ter verduidelijking.

Ik zou graag jullie meningen willen horen wat jullie denken hoe dit zo is gekomen?
Kan ik de dit bij de BMW dealer neerleggen of is dit gewoon pech..?

Met vriendelijke groet,
Shadow
 

Bijlagen

  • E26792EC-1897-41D7-869D-E4ED01440DA5.jpeg
    E26792EC-1897-41D7-869D-E4ED01440DA5.jpeg
    195 KB · Weergaven: 280
  • 0B110C1C-45C9-4C0F-A579-00E642792A29.jpeg
    0B110C1C-45C9-4C0F-A579-00E642792A29.jpeg
    150,6 KB · Weergaven: 279
  • IMG_1911.MOV
    4,5 MB
Laatst bewerkt:
Nieuwe update:

De BMW dealer heeft toen alsnog besloten om de velgen helemaal opnieuw te spuiten. Dus de band eraf, oude lak eraf en opnieuw in de lak.

Vandaag mocht ik mijn auto weer ophalen.

Nu zit ik met twee vragen:
1. Hoelang is verstandig om te wachten met wassen en eventueel de waxen/coaten?

2. Zijn er nog andere zaken waar ik met de nieuwe gespoten velgen rekening moet houden?
 
Laatst bewerkt:
Met deze temperaturen zou ik toch zeker een maandje wachten zodat de solventen zeker verdampd zijn.

Ik zou naast een LSP zeker ook opletten met agressievere producten om de velgen te reinigen. Gebruik bv. Zeker geen zure velgenreiniger en/of grove borstel.
 
  • Leuk
Reactions: CleanShadow
@AndyVR bedankt voor uw snelle reactie! Wat bedoelt u met LSP?

Op dit moment zit er nog soort van vaseline achtige spul op de banden en velgen. Wat kan ik daar beste aandoen om dit schoon te krijgen?

Ja ik let zeker goed op dat ik alleen PH neutrale shampoo gebruik :)
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik lees het verhaal nu pas, maar wel een kanttekening: wat genoemd is als zwarte lak op de wang van de band, kan ook nog iets anders geweest zijn. Bijvoorbeeld het scenario dat bij het reinigen van de velgen door de detailers lelijke vlekken op de banden zijn ontstaan door de gebruikte middelen, en dat dit is verholpen door de banden te reinigen en te voorzien van een bandendressing. In dat geval zat er dus geen zwarte lak op de banden, maar bandendressing.

Mooi dat de dealer uiteindelijk toch zijn verantwoordelijkheid heeft genomen, en de velgen opnieuw netjes gemaakt zijn. Wat het verwijzen van de dealer naar een coating op de velgen betreft: dat is wel een mooi voorbeeld van iemand die iets de schuld geeft, omdat ie er geen verstand van heeft (van coatings dus).
 
  • Leuk
Reactions: CleanShadow
De meeste blanke lakken van schadebedrijven kunnen niet zo goed tegen no-iron roze stink spraytjes. Fabriekslakken doen dat beter.
dus komen ze zo netjes terug, niet te vaak daarmee reinigen en zeker niet te lang laten intrekken. Bij voorkeur verdunnen door met de foamlans eroverheen te foamen wanneer je de auto doet. Het schuim wordt dan roze en je velgen zijn je dankbaar.