• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toe aan een stapje hoger

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik ben toe aan een stapje hoger. Heb nu een DAP500 en wil iets minder tijd kwijt zijn aan het polijsten. Een rotary komt er ooit nog wel eens, maar daar wil ik dan eerst een goede clinic voor volgen (liefst in Drenthe). Ook wil ik een nieuwe uitdaging aangaan qua keuze voor pads. Ik gebruikte altijd de CCS pads. Deze zal ik nog steeds gebruiken maar dan alleen de 4 inch pads met bijbehorende backingplate. Ik ga mijn gehele set verkopen (DAP en pads)

Overige spulletjes zoals, polijstmiddel, tape, doeken en handpads heb ik nog.
Dit is wat ik nu in de winkelwagen heb zitten:

Omschrijving
Polishing Power - DAP900 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt € 149,00
Lake Country - Foamed Wool 6.5 inch Cutting Pad € 13,99
Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje € 13,49
Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit € 13,49
(misschien kies ik er eentje met centreerpen, weet niet of dit echt een must is)

Ik zit voor mijn auto (Ibiza uit 2004, zwart) niet echt de toegevoegde waarde om direct een zwarte pad bij te bestellen (kosten overweging), maar misschien schop ik nu mensen tegen het verkeerde been en adviseren jullie toch anders!
Ik heb thuis een gele pad die ik veel gebruikt heb op harde lakken, maar ik moest toch meerdere hits doen om goed resultaat te behalen. Ik denk daarom dat het beter is dat ik van oranje naar paars ga mocht oranje niet werken op een hele harde VAG lak. Ik heb meestal franse autos die wat zachter in hun lak zitten.

Is dit zo goed of toch maar wat anders nemen?
 
Ik zit met hetzelfde maar ik denk voor de Pro900 te gaan.

Dat moet toch ook te leren zijn?

Enne....die clinic in Drenthe (rond Meppel zo perfect zijn) zie ik ook wel zitten.
 
Ik zou er toch zeker en vast een zwarte pad bij nemen, die werkt veel mooier af. Het is en blijft een finishing pad, die je dus dient te gebruiken om te finishen.
Voor de rest heb je voor iedere stap wel een pad dus dat ziet er redelijk goed uit. Welke polijstmiddelen ga je er mee gebruiken? Want ooit is het ook beter in plaats van een zwaardere pad te nemen voor een sterker polijstmiddel te gaan.
 
Bij mij ook twijfel om een DAP900 aan te schaffen en de DAP500 te verkopen, maar waarom niet een PRO900 kopen en de DAP500 houden om na te bewerken?
Heb alleen altijd begrepen dat een rotary (PRO) eigenlijk niet zonder lakdiktemeter (en cursus :D ) kan, dus wordt de investering weer wat hoger.

Gr.
René
 
Ik heb uiteindelijk besloten en DAP900 te nemen, wil ik later een stapje verder gaan dan neem ik een rotary. Een clinic in Meppel lijkt me ideaal, ik woon er 15 km vandaan! Als pads heb ik de compressorpads besteld (toch maar zwart, wit en oranje). Omdat ik nu op vakantie en heb ik de machine nog niet getest, maar dat ga ik eind deze maand zeker doen. Als ik een rotary neem dan houdt ik de DAP900 om te finishen.