• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toevoegingen aan ruitensproeiervloeistof

DC 1991

Detailing chief
16 sep 2013
148
103
32
Kan je aan je ruitensproeiervloeistof Megs pro glass cleaner concentrate toevoegen en AF citrus power?
Zoja met welke verhoudingen?
 
Ik heb ook wel eens gelezen pb apc in de verhouding 1:100. Die ga ik zelf van de zomer eens proberen...
 
Zou je best kunnen proberen, in een heel milde verhouding. Anders neem je normale ruitensproeivloeistof. ;)
 
@ DC 1991. Als je dergelijke dingen zou wilt toevoegen, waarom opteer je dan niet voor de AutoGlym Screenwash? Komt op termijn goedkoper uit dan de producten die jij wil toevoegen.
(Wat ik overigens zelf niet zou doen.)


Zowat iedereen die de AG gebruikt (waaronder ik) is er zeer lovend over. Er is genoeg over te vinden op het forum.
PB Spray en Wipe heb ik ook lange tijd overwogen, doch nooit gedaan.
Maar ik ga het toch eens proberen, gewoon om te zien wat het verschil is met de AG screenwash.

@ ivo's: Tenzij jij meteen kan antwoorden? McShine is/was hier namelijk ook redelijk enthousiast over.
 
Ik heb de Autoglym ook, deze gebruik ik in de winter in 1:5 ongeveer. Voor de zomer KAN deze in 1:9 of nog wat minder sterk, maar dan is de reinigende kracht wel ongeveer weg. Daarom zou ik in de zomer wederom voor S&W gaan in 1:10. Bijkomend voordeel van de S&W is dat deze je waxlaag niet aantast op het dak/motorkap of waar de spray ook terecht zou komen ;)
 
Pb apc met verhouding 1:100 tast ook je waxlaag niet aan daarvoor is de concentratie te laag . Goedkoper kan bijna niet in de zomer.
 
[h=1]303® Instant Windshield Washer Tablets 1 tablet maak 5 liter ruitenwisser vloeistof die je wax-sealant laag absoluut in takt laat[/h]
 
Ric325i;n389166 zei:
Pb apc met verhouding 1:100 tast ook je waxlaag niet aan daarvoor is de concentratie te laag . Goedkoper kan bijna niet in de zomer.
hoe zorg je ervoor dat die mengverhouding in je reservoir gaat? Ik bedoel maar, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel er in mijn ruitensproeierreservoir kan...
 
Ik zou zeker geen APC in mijn ruitensproeier vloeistof doen, zelfde geldt voor Citrus Power.
Dat kan vlekken geven waar het opdroogt.
 
Dibbuz pb apc 1:100 heb ik van het forum dat was een tip van Tim waarin hij een 4 tal vehoudingen aangaf icm de toepassing 1:100 = ruitenwisservloeistof 1:30= normaal onderhoud interieur leder enz 1:15= vlekken in bv plastic bekleding/ leder 1:7 =hardnekkig vuil/vlekken ,motorruim ontvetten enz Hoe krijg je de juiste verdeling in je reservoir? Nou men neemt 10 ml pb apc welke je mengt met 1 liter water en tada gieten maar.
 
Ik persoonlijk houd het liever bij normale ruitenvloeistoffen. De APC 1:100 zal geen ramp zijn maar aan mij is dat niet besteed.
Bij mij zit er Screenwash in van Autoglym en dat werkt gewoon erg goed/
 
Welke ruitensproeier vloeistof gebruiken jullie in de winter?
Voor de zomer heb ik: Sonax Xtreme Ruitenreiniger concentraat
Maar deze kan ik niet van de winter gebruiken, of toch wel?
 
Lees even wat hoger Bikkel
Er wordt meermaals de AutoGlym aangehaald, deze werkt in mijn ogen perfect, zonder een enorme aantasting van de waxlaag zover ik kan beoordelen...
 
Zou het ook een idee zijn om hier demi water voor te gebruiken?? dan voorkom je namelijk die lelijke opgedroogde kalkstrepen over je auto. Of is dat een beetje overdreven??
 
Nee, prima idee zelfs ;)

Ik gebruik dat zelf ook.
Water uit de condensdroger werkte eerder ook prima bij me overigens...
 
  • Leuk
Reactions: livai
Janvis Ik denk niet dat er hier op het forum gauw iets als 'overdreven' wordt bestempeld ;) Ik drink zelfs alleen maar demiwater, zodat mijn zweet geen vlekken achterlaat op de auto als ik er onverhoopt tegenaan kom.
 
  • Leuk
Reactions: livai