• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Auris 2007

kleinduimpje

Detailing addict
21 okt 2013
37
55
39
Middelburg
Beste medetailers,

Ik heb van het weekend mijn Auris gepolijst. Nu heb ik (weer) hele dunne lange krasjes, die je alleen in de volle zon ziet onder een bepaalde hoek.

Ik heb de auto als volgt gepolijst.

- Wassen met Meguairs next gen. shampoo- emmer met gridguard en washmitt
- Drogen met Monello droogdoek
- Kleien was niet nodig aangzien deze vorige maand gepolijst is en nauwlijks mee gereden is.
- In de zon gezet, om de krasjes te zien
- Dap 900 V3 met Monello Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black en finale op stand 3
- geinspecteerd met spruzzo ik kon toen geen krasjes meer ontdekken (bouwlamp erbij gepakt, zon bleef achter de wolken)
- Alles schoon gepoetst met een Meguairs MF doek
- Zo de hele auto gedaan, Pad meerdere keren uitgespoeld
- ~~Raffini 5,5” Foam Finessing Pad - Black met Blackhole
- En als wax PB Natty's Blue Liquid

Met dit als resultaat.

P1010294.webp

P1010298.webp

P1010299.webp

Supertrots natuurlijk als beginner.

Maar nu ik net me auto heb gewassen, krijg ik weer van die dunne lange krasjes (geen swirls)
Ik heb geprobeerd het te fotograferen.

P1010314.webp

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Het is op de foto's niet goed te zien, maar weet je zeker dat alle krasjes weg waren na het polijsten? Je hebt namelijk een lichte combinatie gekozen. Het kan best zo zijn dat de swirls door de olie in het polijstmiddel weg leken te zijn, maar er eigenlijk nog zaten.

Een andere optie zou kunnen zijn dat je gewoon hele gevoelige lak hebt zodat er bij het afnemen en uitpoetsen alweer nieuwe krasjes ontstaan.

Ja ik heb echt gezocht nadat ik de spruzzo gebruikt heb.

Ik lees wel dat Toyota een zachte lak heeft, maar zou dat betekenen dat als ik er over wrijf met een schone doek al weer krasjes krijg?

Mooi resultaat op een mooie kleur lak! Ik zie de vegen/lange krassen wel. Heb regelmatig een Aygo waar ik maar naar hoef te kijken en swirls komen er in. Of dat bij jouw auto ook zo is durf ik niet te zeggen omdat elke autolak anders is. Was volgens de juiste methode, gebruik twee emmers met liefst beide een gritguard. Voldoende shampoo en een goede microvezelhandschoen of wollen washandschoen. Druk niet te hard met wassen. Probeer daarna de auto droog te spoelen met een open waterstraal. Droog de auto deppend, dat is het veiligst volgens mij. 100% voorkomen is lastig, maar zo veel mogelijk voorkomen is het mooist.

Ik las dat je 1 emmer gebruikt met wassen, gebruik er zoals Ibizasigno al zegt 2 emmers met beide een gritquard. En dep de auto droog inderdaad en desnoods wat ik altijd doen een spray&wipe erbij verminderd de wrijving weer mocht er nog een beetje vuil achter gebleven zijn. Dit alles icm een zachte lak kan al het een en ander veroorzaken. Maja je kan niet voor elke Lovemark je polijst machine tevoorschijn halen. Wat ik doe bij gevoelige lakken is een Suede Microfiber doek gebruiken. Kan je ook eens proberen. En ik blijf erbij, je auto 100% kras vrij wassen kan niet!

Ik zie nu dat ik het beter in problemen en oplossingen had kunnen plaatsen.

Ik zal 2 emmers gebruiken, nu lag er alleen stof op, dat heb ik er afgewassen.( alleen geaaid, niet eens geduwd)

Ik heb wel met de droogdoek gewreven, zou dat het kunnen veroorzaken?

Zoals ik het op de foto zie zijn het zoals ik noem "lovemarks" krasje veroorzaakt door (verkeerd) wassen. Probeer eens 2 emmers met gritguards, detail spray bij het drogen bv spray&wipe. En deppen ipv wrijven.