• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota Corolla

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Hallo,

Een tijdje geleden bezig geweest aan de auto van mijn buurman, na het normale werk overdag.
Ze hebben een hondje dat eigenlijk altijd door de hele auto rent :D, dus eerst maar eens begonnen met het interieur te reinigen, wat "vóór-foto's":

DSCN0932.webp

DSCN0933.webp

DSCN0934.webp

DSCN0935.webp

Eerst begonnen met stofzuigen, nadat ik alles gestofzuigd had, kwam ik erachter dat vele kleine hondehaartjes toch niet opgezogen waren. :(
Dus, maar eens oud middel uit de kast gehaald: de kleerrollers van Ikea. Kosten echt niks, maar ideaal om kleine haartjes uit de bekleding / matten te halen !!
Daarna bekleding lichtjes beneveld met water en met APC 1:10 het hele interieur netjes gereinigd, zaten diverse vlekken in, maar alles ging er netjes uit, dus na verloop van tijd, zag het er zo uit:

DSCN0936.webp

DSCN0940.webp

DSCN0941.webp

Dashboard netjes behandeld met Meguiars Quick Interior detail, zag dat er ook weer netjes uit.

Daarna sponningen en binnenkant van de deuren netjes gemaakt met verfborsteltje en weer een mooie mix APC 1:10:

DSCN0937.webp

DSCN0938.webp

DSCN0939.webp

Daarna binnenkant van de ramen nog gedaan met Meguiars.

Zo, de binnenkant was af, maar eens kijken hoe de buitenkant er bij aanvang uitzag:

DSCN0943.webp

DSCN0944.webp

DSCN0945.webp

DSCN0947.webp

DSCN0948.webp

Eerst maar eens de raamrubbers netjes schoongemaakt met APC en een verfborsteltje:

DSCN0951.webp

DSCN0952.webp

Toen auto netjes gewassen met Gold Class Car Wash en de Mothers klei netjes gekleid daarna.

Gisterenavond begonnen met polijsten, eerst oranje pad en de Mezzo, meteen netjes resultaat en de swirls verdwenen als sneeuw voor de zon, hier wat reflectie foto's:

DSCN0956.webp

DSCN0955.webp

Daarna auto helemaal netjes ontdaan van alle swirls.

Toen de auto met een mooie polish opnieuw gepolijst, daarna de Meg 2.0 Techwax en als laatste de Carnaubawax er over van Meguiars en dan krijg je dit resultaat:

DSCN0957.webp

DSCN0958.webp

DSCN0964.webp

DSCN0960.webp

DSCN0959.webp

heerlijk he die zachtere jappen lakken :D mooi resultaat, ook het interieur! Altijd fijn om je buurman te vriend te houden ;)

Insane J zei:
heerlijk he die zachtere jappen lakken :D mooi resultaat, ook het interieur! Altijd fijn om je buurman te vriend te houden ;)

Net nog pilsje mee gedronken :)
Binnenkort moet zijn camper er aan geloven, na het seizoen, voordat die de stalling in gaat...

Weet ik Emiel, zie ook mijn post in mijn voorsteltopic.
Kom je bijna iedere dag tegen haha.