• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Toyota Land Cruiser V8 4.5 D4-D

Dr.Detail

Detailing trainee
2 okt 2016
46
30
gouda
deze tank kwam als volgt bij mij binnen:

20160829_081434.webp
20160829_081441.webp
20160829_081500.webp
20160829_081637.webp
DSC05463.webp

Na het foamen, wassen en kleien van de Land Cruiser de lak condities bekeken en daar kunnen we kort over zijn!
DSC05437.webp
DSC05435.webp
DSC05440.webp

na 2 hits compound en 2 hits Finishing-Polish
vervolgens is de cruiser nog 1 keer gepolijst met de base coat van de coating

DSC05523.webp

hierna is de lak 2 keer ontvet en voorzien van een glascoating

20160831_230422.webp
DSC05484.webp

DSC05500.webp

20160831_213503.webp

na het IR drogen van de coating is de volgende dag het interieur en het motor compartiment aangepakt

DSC05510.webp
DSC05509.webp
DSC05464.webp

eindresultaat:

DSC05518.webp
DSC05524.webp
20160831_224925.webp
DSC05520.webp
DSC05517.webp

DSC05496.webp

detail uurtjes: +/- 30

groeten Dr.Detail

Bijlagen

• DSC05481.webp
    DSC05481.webp
    320,4 KB · Weergaven: 151
  • DSC05466.webp
    DSC05466.webp
    318,8 KB · Weergaven: 176
Nice! Mooi werk. :)

Wat is die basecoat voor iets? Je polijst met dit spul, maar ontvet daarna weer. Wat doet het dan precies?

Greetz

de base coat van de coating bestaat uit een mix van Nano Tech .......Duurzame harsen, en fijne polijstkorrels die samen zijn gesmolten op microscopisch niveau deze laag wordt dus niet verwijderd tijdens het ontvetten.
de primer zorgt ervoor dat de applicatie van coating gemakkelijker wordt en smelten samen om zo een lakbescherming te geven met extreme glans en bescherming.

Laatst bewerkt:
Jezus, wat een tank.
Moet je in Nederland toch flink voor verdienen om de maandelijkse kosten van dat bakbeest op te hoesten, haha!

Mooi resultaat.

• Leuk
Reacties: Dr.Detail
Is er een groot verschil tussen jouw coatings en de coatings zoals Nanolex - Si3D of eigenlijk beter gezegd de Gyeon - Mohs? De Si3D is in mijn ervaring een sterke instap-coating met bijzonder goede hydro fobische eigenschappen en de Mohs is simpelweg bestand tegen een hoop. (hardheid/dikte/pH-tolerantie)

Greetz

de base coat van de coating bestaat uit een mix van Nano Tech .......Duurzame harsen, en fijne polijstkorrels die samen zijn gesmolten op microscopisch niveau deze laag wordt dus niet verwijderd tijdens het ontvetten.
Ik neem aan dat je ontvet voor je deze laag primer aanbrengt.

Wederom fantastisch.

Ik heb nog een vraag: Hoe worden de auto's onderhouden/gewassen als ze bij jou de werkplaats uit rollen? Doe je dat ook, of rijden de meesten de auto dan weer door de wasstraat?

Ik mag aannemen dat mensen met dit segment auto toch wel wat knaken over hebben voor het juiste onderhoud. :P En als ze de wasstraat tóch weer bezoeken, zie je ze over een jaartje wel weer terug voor een Full Detail. :D Haha!

De basecoat bevat een korrel, zoals ik lees. En word machinaal aangebracht. Ik neem aan dat dit dan genoeg doet om de topcoat aan de baseoate laten hechten en deze weer aan de lak?
Greetz
In essentie klopt dit. Het waarschijnlijke product heeft semi permanente fillers en geeft al een SiO2 beschermlaag.

Ik mag aannemen dat mensen met dit segment auto toch wel wat knaken over hebben voor het juiste onderhoud. :p En als ze de wasstraat tóch weer bezoeken, zie je ze over een jaartje wel weer terug voor een Full Detail. :D Haha!

De auto's die zijn voorzien van een coating worden na 2 weken gecontroleerd , Na deze controle geef ik de eigenaar of een personeelslid een 1 op 1 de wasinstructie en krijgen ze gelijk het totale onderhoudspakket mee.

De klanten die zelf geen zin of tijd hebben om de auto te wassen worden doorgestuurd naar een ( hobby) collega die op zaterdag met een aantal jonge honden de auto's handmatige volgens mijn voorschriften wast. ( van zelf sprekend wordt dit soms onverwacht gecontroleerd ) ''vertrouwen is goed controle is beter ''
Dit is een butler service'' de klant hoeft dus alleen de auto sleutel af te geven aan de deur

en er zijn ook wat garage paardjes die ik zelf bij hou.
die klanten kunnen tussendoor komen en nemen plaats aan tafel en gaan daar de krant lezen of werken terwijl ik live de auto was.
en inderdaad de klanten die geen gebruik maken van 1 van deze 3 opties en toch de wasstraat kiezen zie ik graag over een jaar weer verschijnen

maar hou er ook rekening mee dat mensen met dit segment auto ook zeeeeer regelmatige wisselen van auto :) soms wel 2 keer per jaar!

• Leuk
Reacties: vndk en Jansen