• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Toyota RAV-4

Peter A3 TDI

Detailing rookie
15 mei 2008
599
0
Komende maandag staat mijn eerste project te trappelen..

En dat is de toyota RAV-4 (2005) van mijn vader die dan te wachten staat op een detail sessie!
De ruimte is een mooie testhal voor hoogspannings beproevingen (goed verlicht en verwarmd)!

Foto's zullen volgen!!

Maar nu vroeg ik mij af wat is jullie ervaring met Toyota lakken??

De motorkap zit onder de swirls dus dat is een geweldige locatie voor een testspot!!

Mijn vader en ik gaan hem eerst wassen .... drogen en dan kleien!!

Maar dan... ????
aangezien ik nu de dap500 heb met witte LC en zwarte LC wil ik deze ook gaan testen!
De producten die ik heb zijn:
-PB's professional polish
-PB's SSR1

-PB's black hole
-PB's EX-P
-Collinite insulator wax
De laatste drie wil ik ook in die volgorde gaan aanbrengen maar hoe zouden jullie het doen met de middelen die ik nu heb..?

Ik had een heel plan maar dat is door het krijgen van de DAP compleet uit mijn gedachten gewist! hihi...
 
Correctie gaat vrij makkelijk..Wij hebben thuis een zwarte ,dus daar zie je natuurlijk alles op.
Lak is niet erg hard ,maar ook niet superzacht.

Je kan toch wel een serieuze vooruitgang boeken (kan ik toch) met de SSR1 en een witte pad..!
Afwerken met Black hole en een zwarte pad..De andere 2 met het handje (Ex-P & Colli).

Maar de test-spot is natuurlijk de enige manier om het te weten...:)^
 
B.K. zei:
Correctie gaat vrij makkelijk..Wij hebben thuis een zwarte ,dus daar zie je natuurlijk alles op.
Lak is niet erg hard ,maar ook niet superzacht.

Je kan toch wel een serieuze vooruitgang boeken (kan ik toch) met de SSR1 en een witte pad..!
Afwerken met Black hole en een zwarte pad..De andere 2 met het handje (Ex-P & Colli).

Maar de test-spot is natuurlijk de enige manier om het te weten...:)^

Dus geen professional polish gebruiken na de SSR1?
en
Welke standen voor de DAP ??
 
Je kan ook de SSR1 nabewerken met de Prof.Polish maar als je de SSR volledig uitwerkt en nabewerkt met de Black Hole heb je hem niet echt nodig.

Maar doe de test-spot en je zal zien of je hem beter wel/niet gebruikt..

Heb een G220 maar veronderstel dat de standen hetzelfde zijn.
SSR1
1.Verspreiden op stand 1-2
2.Verwerken op stand 4-5
3.Uitwerken op stand 3-4
Black Hole
1.Verspreiden op stand 1-2
2.Inwerken op stand 2-3

Dit is wat ik ongeveer doe ,kijk gewoon een beetje wat het beste voor jouw werkt:)^
 
Nou mannen en natuurlijk vrouwen de detail van de RAV-4 zit erop... ik zit nu voldaan, gedouched en met een volle maag eindelijk weer lekker op de bank! maar het project was zeker voor mijn eerste volledig eigen detail best succesvol!

Het volledige verslag volgt morgen want daar heb ik nu de kracht niet voor.. :p

Maar mijn vader en ik begonnen vanochtend om 9 uur en om 21 uur vanavond reden we de auto's weer uit de hal op mijn werk!

De DAP500 was een daverend succes, alleen met de witte pad en de SSR1 kreeg ik helaas niet alle swirls weg!
Maar de auto was behoorlijk dof door swirls en hij glimt nu weer als nooit tevoren! Veel swirls dus kunnen verwijderen!

Mijn vader was diep onder de indruk en heeft kwijlend meegekeken! Bij elke glansverbetering werd het WOW effect steeds groter!
Vooraf was mijn vader redelijk cynisch, maar toen hij een paar weken geleden mijn A3 zag toen ik van het DDT af kwam was hij al wat meer overtuigd.... maar naar vandaag was hij compleet om!

@ Stimpy, Goku en Dibbuz; missie geslaagd mijn pa is om... :-D :party:

Het uitgebreide verslag komt morgen...
 
Hahaha, geweldig! Leuk is dat he, ogen worden steeds groter en maar vragen stellen, wat is dit en dit en dit en dit... :D
 
Het verslag staat zoals het hoort op het Show - off gedeelte!

Het project krijgt ergens in april volgend jaar een vervolg i.v.m. het verder verwijderen van de hardnekkige swirls!!