Mooi rood is niet lelijk....geldt dat ook voor de 17 jaar oude starlet...?? Krijt-wit was z'n beginstatus voordat ik hem onder handen nam.
Ingrediënten:
- Toyota Starlet 1.3
- km stand: 62.500
- Krijt-wit
- PB slick&suds
- Bilthamber clay
- PB Spray&Wipe
- De nodige doeken....
- M83
- M80
- SSR2.5
- SSR1
- Black Hole
- Collinite 845
- M26 (maak ik die ook nog een keer op)
- Meg Tyre gel
- Trim restorer
- Autoglym glass
- Festool rotory
- DAP 500
- LC Groen
- LC Oranje
- LC Wit
- LC Blauw
- LC licht Groen
- Witte foampad voor de M26 (machinaal)
Na het wassen, de liggende delen gekleid, hier kwam maar weinig van de lak af. Een meevallertje dus. De starlet staat altijd buiten en ziet de 80 km wegen nog niet eens.... hij staat meer stil dan dat hij rijdt.
Vervolgens enkele testspots gedaan. Het dak en de motorkap waren het ergst er aan toe en zijn helaas niet meer 100% hersteld. Ooit is er al een rotory over de lak geweest en die heeft de lak op sommige plekken volledig weg gebrand helaas....voorzichtigheid dus. De glans heb ik terug gekregen op de motorkap na diverse combinatie van zwaar tot licht.... en vice versa. Helaas bleven de krassen aanwezig. (helaas geen voor foto's maar heb op het forum al genoeg mat rode auto's gezien deze was niet anders)
Uiteindelijk de hele auto met de groene/oranje pad met SSR2.5 roterend gedaan en gefinisht met Wit en SSR1 op de DAP.
Vervolgens de blackhole op licht groen, Collinite op blauw (zo zuinig in het verbruik!) en de M26 op de merkloze witte pad.
De trims, bumpers en banden voorzien van een nieuwe glans laag en voila...alsof hij uit de folder komt rollen...met een beetje fantasie dan! Links en rechts valt er nog wel wat te verbeteren maar hij is van 5 kleuren rood naar 2 kleuren gegaan...een hele verbetering al zeg ik het zelf! Die kan de winter wel trotseren!
De Foto's:
Bedankt voor het lezen!
Ingrediënten:
- Toyota Starlet 1.3
- km stand: 62.500
- Krijt-wit
- PB slick&suds
- Bilthamber clay
- PB Spray&Wipe
- De nodige doeken....
- M83
- M80
- SSR2.5
- SSR1
- Black Hole
- Collinite 845
- M26 (maak ik die ook nog een keer op)
- Meg Tyre gel
- Trim restorer
- Autoglym glass
- Festool rotory
- DAP 500
- LC Groen
- LC Oranje
- LC Wit
- LC Blauw
- LC licht Groen
- Witte foampad voor de M26 (machinaal)
Na het wassen, de liggende delen gekleid, hier kwam maar weinig van de lak af. Een meevallertje dus. De starlet staat altijd buiten en ziet de 80 km wegen nog niet eens.... hij staat meer stil dan dat hij rijdt.
Vervolgens enkele testspots gedaan. Het dak en de motorkap waren het ergst er aan toe en zijn helaas niet meer 100% hersteld. Ooit is er al een rotory over de lak geweest en die heeft de lak op sommige plekken volledig weg gebrand helaas....voorzichtigheid dus. De glans heb ik terug gekregen op de motorkap na diverse combinatie van zwaar tot licht.... en vice versa. Helaas bleven de krassen aanwezig. (helaas geen voor foto's maar heb op het forum al genoeg mat rode auto's gezien deze was niet anders)
Uiteindelijk de hele auto met de groene/oranje pad met SSR2.5 roterend gedaan en gefinisht met Wit en SSR1 op de DAP.
Vervolgens de blackhole op licht groen, Collinite op blauw (zo zuinig in het verbruik!) en de M26 op de merkloze witte pad.
De trims, bumpers en banden voorzien van een nieuwe glans laag en voila...alsof hij uit de folder komt rollen...met een beetje fantasie dan! Links en rechts valt er nog wel wat te verbeteren maar hij is van 5 kleuren rood naar 2 kleuren gegaan...een hele verbetering al zeg ik het zelf! Die kan de winter wel trotseren!
De Foto's:
Bedankt voor het lezen!