• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tripple all in one polish, heeft extra was nog zin?

M135

Detailing chief
22 nov 2014
257
85
Ik heb een M135 uit 2013 en al een professioneel laten polijsten en waxen.
Nu vind ik het eigenlijk zelf te leuk om mijn auto te wassen en te poetsen, maar ben vrij onervaren.

Mijn lak bevind zich in goede conditie, maar wil graag wat extra's doen dan alleen wassen om de glans te optimaliseren.
Ik gebruik nu

1) wassen Meguiars NXT shampoo (of Wash and Wax)
2) wil dit uitbreiden met tripple all in one van Auto Finesse, hierin zit een wax. Wat zijn jullie ervaringen hiermee.
Heeft het zin om hierover nog een wax laag aan te brengen zoals autoglym high definition wax (zo ja wat adviseren jullie)

Tevens heb ik teer/bitumen spatters aan de achterzijde van de auto ]-0 Ik lees goede ervaringen met Valet pro citrus tar.
Dit zal de wax er wel afhalen. Is opnieuw waxen alleen genoeg? Of is een polish noodzakelijk (zo ja is de tripple all in one voldoende of heb ik iets anders nodig?)

Hartelijk dank,

G

Goedenavond G,

Tripple is een all in one, waar dus ook een cleaner in zit. Als je hem je auto nog goed in de wax zit, zou ik niet gelijk naar tripple grijpen. Tripple is een hele goede all in one, maar dat is uiteraard wel een compromis. De standtijd is daardoor veel korter. Wat mij betreft is Tripple uitermate geschikt voor deur openingen, etc, of als je een auto klaar maakt voor verkoop oid. In alle andere gevallen zou ik het alleen als voorbereiding gebruiken en er zeker nog een wax overheen zetten. Zoals je aangeeft is de lak in goede conditie, dus waarschijnlijk heb je de fillers in Tripple ook niet eens nodig en kan je gelijk een wax aanbrengen. Het is dan wel weer beter om eerst een cleaner te gebruiken, waarvoor je wel weer Tripple kan gebruiken;) Begint een beetje vaag verhaal te worden zo:) Misschien kan je iets meer info geven over wat je zou willen bereiken? In het stappenplan hier op het forum kan je waarschijnlijk al veel antwoorden vinden.

Om je twee vragen concreet te beantwoorden
Ja, het heeft zeker zin om een wax over Tripple te zetten. Als het voor jezelf is, is het wat mij betreft een must. Ik heb geen ervaring met AG HD wax, maar kan je wel andere aanraden evt;)

Voor teerspetters gaat mijn voorkeur uit naar Gyeon Tar. Iets duurder, maar prima in gebruik. Zou veilig zijn voor een Gyeon coating, maar of het LSP/wax safe is in het algemeen durf ik niet te zeggen. Ik denk wel dat het het meest subtiele teer verwijdering middel is. Als je het voorzichtig wrijft, zou je na nogmaals wassen gelijk een wax aan kunnen brengen, maar even met een cleaner of licht polijstmiddel is wel beter. Tripple zou in dit geval voldoende zijn.

Succes! En als je iets specifieker je wensen post, zal ik proberen een iets duidelijker antwoord te formuleren:)

Beste Toni,

Ik dacht het volgende aan te schaffen

- Gyeon Tar verwijderaar
- Poorboys - Elastic Clay (Ik heb reeds Meguiars Quick Detailer)
- Dodo Juice - Lime Prime Lite OF adviseren jullie iets anders zoals poorboys SSR1
- Poorboys - Black Hole (werkt dit ook op metalic lack?)
- Collinite Super double coat wax No 476S

Evt nog de Tripple all in one erbij
Over deze producten lees ik goede recenties.

Dank G

M135 heb je een foto van de auto?
Ik zou een cleaner als pb prof polish of Af rejuvinate nemen ipv de ddj prime lite. Ssr1 laten schieten.
Black hole is een keuze maar niet noodzakelijk.
Collinite = super...
Waar zou je die tripple dan nog voor nodig hebben?

Ric325i;n407411 zei:
M135 heb je een foto van de auto?
Ik zou een cleaner als pb prof polish of Af rejuvinate nemen ipv de ddj prime lite. Ssr1 laten schieten.
Black hole is een keuze maar niet noodzakelijk.
Collinite = super...
Waar zou je die tripple dan nog voor nodig hebben?

Ik zal vandaag of morgen nog even een foto nemen van de wagen en posten.
Een tripple erbij om niet altijd weer alle stappen te doorlopen en vele gebruiken het voor de binnenkant van de deuren, cq dorpels. Maar nogmaals ik ben een echter beginner.

Je zegt black hole is een keuze..... zou je dan geen glaze gebruiken of een andere?
De PB prof polish is niet te agressief voor een goede lak? En is dit geschikt om na het kleien te gebruiken? Of kan je na het kleien direct de wax er op doen?

Gr G

Ik zou persoonlijk de tripple laten schieten en de glaze in de winterperiode ook. Prof polish is echt een heel veelzijdig product en echt een aanrader om de lak te cleanen enz. Ik zou kleien,cleanen en dan de 476.

Ric325i;n407414 zei:
Ik zou persoonlijk de tripple laten schieten en de glaze in de winterperiode ook. Prof polish is echt een heel veelzijdig product en echt een aanrader om de lak te cleanen enz. Ik zou kleien,cleanen en dan de 476.

:-)^:-)^:-)^:-)^

foto1_zpsb42959a2.webp

foto2_zpsd788ea1f.webp

Even snel vannacht gemaakt. Teerspetters op achterkant niet gefotografeerd overigens. Moeilijk te zien ook met black on black.

M135;n407409 zei:
Beste Toni,

Ik dacht het volgende aan te schaffen

- Gyeon Tar verwijderaar
- Poorboys - Elastic Clay (Ik heb reeds Meguiars Quick Detailer)
- Dodo Juice - Lime Prime Lite OF adviseren jullie iets anders zoals poorboys SSR1
- Poorboys - Black Hole (werkt dit ook op metalic lack?)
- Collinite Super double coat wax No 476S

Evt nog de Tripple all in one erbij
Over deze producten lees ik goede recenties.

Dank G

Goedemorgen,

Meestal ben ik het wel met Ric eens, maar deze keer iets minder. Lime Prime Lite is een prima cleaner om je lak te reinigen en daarbij is het nog een glaze. Ik weet niet welke kleur je auto heeft maar zeker als het een uni donkere kleur is, zal ik zeker LP(L) aanraden (gok dat het tenminste een metallic is?). Rejuvenate is vergelijkbaar alleen zou volgens de berichten iets minder olie achtig zijn. SSR1 heeft serieuze korrels en is daarmee agressiever dan de andere producten. Ik weet niet of je handmatig of met een machine aan de gang kan? Voor handmatig zou je nog monello mezzo met een oranje pad kunnen overwegen. Is nog agressiever en ik zou ook niet handmatig je hele auto doen, maar een lokale imperfectie kan je er wel mee wegkrijgen.

Gyeon Tar is prima spul. Tik wel ergens een voordelige mf doek op de kop om het mee af te nemen. Enkel afspoelen werkt niet.

PB clay. Stond ook ooit op mijn lijstje omdat het relatief voordelig is, maar in de praktijk heb je lang niet zoveel nodig. Ik heb vervolgens Clay van Gyeon gekocht en je houdt dan nog genoeg geld over om een specifieke clay lube te kopen, zoals een klein potje 'born slippy'. Is in mijn ogen onmisbaar en vele malen economischer dan een quick detailler. Wat betreft de Gyeon clay, in theorie zou je dan ook Gyeon Tar als lube kunnen gebruiken, maar dat is mij nog niet gelukt zonder erna te moeten polijsten. Daarbij is het ook niet echt economisch, maar kan helpen enkele hardnekkige teerspetters te verwijderen.

Blackhole heb ik geen ervaring mee, maar het werkt ongetwijfeld ook op metallic. Ik ben wel van mening dat een glaze de metallic flakes een beetje dimt. Dit geldt ook voor Lime Prime of Tripple.

Geen ervaring met collinite producten.

En dan nog de Tripple. Ik zou willen dat ik bij mijn eerste bestelling Tripple had gedaan. Het is simpelweg een goede cleaner en maskeert redelijk wat imperfecties en laat een redelijk fatsoenlijk wax laag achter. Het is bijzonder geschikt voor dorpels, maar je ook heel geschikt als basis. Alle stappen doorlopen is sowieso maar een keer in de zoveel tijd nodig. Als je het idee hebt dat je wat extra's moet doen, moet je gewoon goed wassen en een extra waxlaag aanbrengen. In plaats van een cleaner en een glaze, kan je prima een potje Tripple aanschaffen. Of een klein potje Tripple erbij als het binnen je budget past. Ik gebruik het bij voorkeur met een mf pad, bijvoorbeeld de disco duo.

Nog een twee algemene opmerkingen. Komende weken zijn er 'wat' aanbiedingen bij CC. Doe er je voordeel mee. Bijvoorbeeld Monello klei, of evt polijstmiddelen.

Als je voor het eerst gaat kleien, moet je er wel rekening mee houden dat je mogelijk wat krasjes maakt. Niks ernstigs, maar je moet daarna wel iets hebben om dat weer weg te halen. De hier voorgestelde producten (ook in de andere posts) zouden daar voldoende voor moeten zijn, maar je moet er dus wel rekening mee houden nog een extra stap te moeten doen na het kleien. Op basis van wat ik hier zie zou ik zeggen: Wassen, teerspetters weghalen, kleien, Tripple en 476 aanbrengen.

Succes!

@Tonie lime prime heb ik nooit gebruikt (wel lees ik dat niet iedereen daar vrienden mee kan worden qua verwerking) en pb prof polish wel en dat spul vind ik veelzijdig inzetbaar en helemaal super . Klei krasjes (marring) kan voorkomen en de klei van pb ken ik niet maar op mijn BMW had ik met bv de Mothers kleiset geen marring. Persoonlijk zou ik niet aan het handmatig polijsten beginnen vanwege de waarschijnlijk keiharde lak. Alledrie de collinites 845/476/915 zijn super waarbij de 845 het makkelijkste verwerkt. Momenteel zit er bij mij de 915 op die moet je echt een keer proberen. De tripple heb ik zelf ook en jouw tips/werkwijze dmv aftoppen met 476 bv kan zeker een goede optie zijn maar imo zou ik dat voor nu niet doen. Ieder zijn ding/keuzes...