• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Troebele coating, wat nu??

HondaAccordCU2

Detailing trainee
20 feb 2016
15
45
25
Hoi mede carcleaners,

Aan het eind van afgelopen jaar heb ik een setje Gyeon Mohs 100ml coating gekocht.
Nu heb ik deze op één auto met succes aangebracht en er is dus ongeveer een kwart uit het flesje.
Echter heb ik de fout gemaakt om de pupet in de fles te laten zitten met als gevolg dat de vloeistof nu ietwat troebel is, moet ik nu gewoon de hele coating maar weggooien of toch proberen om aan te brengen en kijken of het zijn werk nog goed doet....

Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet, Ruben
 
Je kan het natuurlijk gebruiken en kijken wat er gebeurt, maar ik denk dat je het weg kan gooien.
 
Ik denk dat het troebel worden betekent dat het uithardingsproces toch al in gang is geweest. Denk bijv. aan de harde korstjes die je aan de rand kan hebben; Dat is uitgehard en dezelfde kleur als jouw troebele flesje nu heeft. :D
 
Dat is zonde zeg. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen, maar dat moet je zelf afwegen.

Volgende keer een coating kopen die niet kristalliseerd. Of inderdaad de pipet schoonmaken.
 
Of inderdaad de pipet schoonmaken.
Pipet juist niet op het flesje laten zitten. Eraf halen en het schroefdopje er weer op draaien.

Desgewenst het flesje zo goed als mogelijk lucht dicht afsluiten.

Foto geleend van @Zluytr
40856022662_5db4c30ae9_c-jpg.105768.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Ik heb hier inmiddels al een jaar een gebruikt flesje Gyeon trim staan. Dit flesje afgedicht met de schroefdop (pipet er dus niet op), staat op kamer temperatuur (of iets frisser, tussen de 10 en de 20 graden) en is nog steeds niet troebel geworden. Staat ook wel zo opgesteld da er geen zonlicht of dergelijke aankan (ik heb de trim in de oude verpakking nog waarbij het meegeleverde zakje lucht/licht dicht is.) De nieuwe verpakking heeft dit niet meer dacht ik?

Greetz