• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tuinslang of hogedrukreiniger?

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Wanneer stap je eigenlijk over van een tuinslang op een hogedruk reiniger? Spuit je met een hogedruk reiniger meer vuil van de auto af en is het veiliger qua swirls?

Ik doe het eigenlijk altijd met een HD reiniger, is gewoon net zo handig voor me. Je krijgt er natuurlijk wel meer vuil mee weg uit bijv. je wielkasten.

Ik gebruik ze om en om, net of ik zin heb om de HD naar buiten te zetten
Met een HD kan je ook heel voorzichtig zijn en hij gebruikt minder water
Om te foamen heb je nu eenmaal een HD nodig en het is ook veel leuker

In de herst/ winter pak ik eigenlijk altijd de HD, aangezien mijn auto door de wegen hier binnen een week echt ongelofelijk smerig is ga ik dan liever eerst foamen, en kan ik met de HD de wielkasten ook weer schoon krijgen. De rest van het jaar als de auto minder smerig is gebruik ik de tuinslang ook wel eens, maar eigenlijk alleen als ik geen zin heb de HD aan te sluiten, en alles daarna weer op te ruimen. Uiteindelijk vind ik de HD toch prettiger werken.

Is het beter om eerst te foamen als je auto van wit naar bruin is veranderd? Het reduceert wel swirls lijkt me, maar met hoeveel procent tov gewoon wassen met de 2 emmer methode?
ik had overigens gezien dat er ook foam guns zijn voor tuinslangen, is dit iets om naar te kijken?

Altijd de HD reiniger. geen discussie over mogelijk. En als je het teveel werk vind om het klaar te zetten en aan te sluiten. Is het dat je voorzieningen er niet op zijn aangepast.
Bij mij is de HD reiniger binnen 1 minuut gebruik klaar. De tuinslang pakken duurt langer.

Als het echt te veel werk is om telkens een HD-reiniger van stal te halen kan je misschien beter eerst langs een wasbox rijden en daar al het meeste ( aangekoekte ) vuil eraf spuiten...
Bij thuiskomst kan je alsnog ff te tuinslang erover halen en wassen volgens de 2EM ..........zolang je een plaatsje hebt voor de deur tenminste .

Niet iedereen is het er over eens hoe nuttig foamen is (vooral op een engelse fora zijn de meningen daar sterk over verdeeld), maar ik vind het zelf altijd een fijn idee dat veel van de dikke modder wordt afgevoerd zonder dat je fysiek over de lak hoeft te gaan. Er zijn inderdaad ook foam guns foor de tuinslang, maar die zijn niet zo effectief als die voor de HD.

Bikkel het ligt natuurlijk ook aan de HD die je hebt, ik heb zelf nogal een hekel aan het oprollen van de HD slang, terwijl de tuinslang veel makkelijker oprolt, daarnaast ligt de tuinslang zomers altijd klaar buiten, en moet ik voor de HD eerst een verlengkabel pakken. Een stopcontact buiten is natuurlijk ideaal wat dat betreft, maar heeft op dit moment nog niet de hoogste prioriteit.