• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Kijk, hier val ik door de mand geloof ik o_O Ik heb alleen tussendoor met een soort plastic kam even de opgedroogde polijst resten verwijderd van de pad. Wat is nou typisch de grootte van het oppervlak wat je met 1 pad kan doen? Ik begon al halverwege het dak (dat leek mij snel) last te krijgen van dat het polijstresidu te hard werd, moeilijk te verwijderen en daarna als plakkerige korrels zichzelf op andere plekken op de auto vast ging kleven. Daarom dat ik niet zo gauw dacht aan pad schoonmaken, ik zat vast in de gedachte dat ik iets verkeerd deed qua hoeveelheid product (steeds 4 a 5 erwtjes op een pad)

[USER=2859]@Cordoba[/USER]

Wat de temperatuur van de pad betreft; die leek telkens wel mee te vallen. Ik vroeg me idd af hoe heet de boel nu eigenlijk werd en ik mijn pad aan het opbranden was, maar als ik telkens de pad voelde leek dat wel mee te vallen, naar mijn idee. Toch leek het alsof het polijstmiddel telkens te heet / droog werd. Ik had zelfs een stukje geprobeerd waarbij de lak nog ietsje vochtig was (ik sprayde dan een beetje detailer spray op de lak voor ik begon polijsten) Maar dat leek ook niet te helpen en werd daardoor al snel een te natte bende wat ik me ervan herinner.

Ik heb telkens tussen elke pass de polijstpad ingespoten met detailer spray. Wist niet dat je én de pad én de auto (althans het stuk waar je mee bezig bent) gewoon tussendoor opnieuw even kan wassen, dat is wel een goeie!

Ik heb de grijze klei van Auto Finesse gebruikt, ik dacht dat ik destijds de meest zware klei had uitgezocht omdat ik die dan wilde gebruiken telkens voor als ik ga polijsten. Ik lees dat dit een gemiddeld zware klei is. Ik heb ook nog een veel zachtere, die kan prima en veilig gebruikt worden zonder dat polijsten nodig is daarna.

[ATTACH=full]119736[/ATTACH]

Trouwens een irritant verschijnsel daags na het wassen; je ziet dan een soort 'druipers' op plekken waar water achter materiaal vandaan kan lekken zoals onderop bij de dorpels of bij de spiegelkappen (laatste voorbeeld/foto even geleend van een andere auto waar ik het ook zag)

[ATTACH]119737[/ATTACH]   [ATTACH]119738[/ATTACH]