• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Black Box

Willem55

Detailing rookie
25 jul 2015
4
0
Ik heb een zwarte (metallic) Kia ceed uit 2007 en ben ook een amateur schoonmaker/poetser (1x per jaar een goedkoop Hema-setje).
Nu wil ik het eens anders aanpakken en heb na enig internet-studie gekozen voor Turtle Wax Black Box setje, voor mij al een hele uitgave maar als ik dit
forum een beetje bestudeer nog vrij goedkoop.
ik heb enkele (priemende) vragen.
1. Kun je met deze procedure van cleaning en waxen ook over plastic (bumpers), rubberen stootstrippen etc gaan doen, anders gezegd hoef ik deze dan niet af te plakken en worden deze elementen dan ook mooi?
2. Moet ik de auto wassen met shampoo zonder was ......of maakt dat niets uit?
3. In hoeverre moet je de zon mijden, is half bewolkt oid ook OK?
4. Zijn er nog tips waar ik als beginnend poetser iets aan heb?

1. Plastic vermijden. Afplakken is wellicht overkill maar pas gewoon op dat je het niet aan rubber en stootstrips smeert. Mocht dat wel gebeuren dan kun je het verwijderen met een melamine spons.
2. Volgens mij maakt dat niet veel uit aangezien je toch aan het werk gaat met een cleaner. Maar om zeker te zijn kun je het beste een shampoo zonder wax pakken.
3. Dit is een kwestie van proberen. Voel of de panelen koel zijn. Wanneer de panelen heet zijn en de auto staat in de zon dan zijn veel producten een drama om te verwerken.
4. Wellicht is kleien nog een goede stap. Neem verder rustig de tijd en probeer in de schaduw te werken.

Fraxter,

Bedankt voor de vlotte reactie en het meedenken op alle vragen.
Blijft er dan nog wel een probleem bestaan met de plastic onderdelen van een auto.
Zoals bij mijn Kia Ceed bestaat de voorbumper en ook de achterbumper uit een brede laag plastic met dezelfde looks als de rest.
Ik denk dat veel meer auto's dat hebben.
De vraag is dan hoe je deze dan wel moet behandelen zodanig dat het dezelfde uitstraling krijgt dan de rest.
Rubbers en stootstrippen is voor mij geen probleem, deze zijn goed afplakbaar.

Hallo Willem, alle kunststof die gelakt zijn kun je gewoon behandelen met de black box. Enkel de onbehandelde kunststof delen en rubbers moet je vermijden.

Ter verduidelijking:
Hier een foto van een kia ceed 2007 zwart: http://i.ebayimg.com/00/s/NDUwWDYwMA==/z/8gUAAOSwRLZUCgCg/$_80.JPG
Kijkend naar de bumper dan kun je het plastic op de plaats van de mistverlichting, de grill (boven en onder) niet behandelen. De rest van de bumper kun je gewoon aanpakken met de black box!

Hallo Fraxter,

Dan wordt een een stukje simpeler poetsen voor mij.
Ik ben wel iemand die rustig enkele uren aan het pielen is en elk vierkante cm meeneemt in de poetsprocedure.

Deze review inderdaad gelezen.
Voor een beginnend poetser is deze procedure nog te overzien, mogelijk dat er nog een klei-beurt ( voor eergisteren nooit geweten dat dat een essentieel onderdeel is van de meer gelouterde poetsers) aan kan worden toegevoegd, alleen moet dat dan voor of na de cleaning (van TW)?
Ook aan het wassen wat betere aandacht besteden (privé-bericht van Frank), zo ook het materiaal wat aanpassen.

Vraag: Bestellen de gelouterde poetsers veel via internet? Of zijn er ook winkels (Hallfords of in Leeuwarden Ype kramer) waar alles wel te koop is?

Ik bestel alles via internet. Voor de levertijd hoef je het niet te laten, want meestal is alles binnen 24 uur binnen (zeker bij CC). Daarnaast is de keuze online veel groter.

De meeste poetsers en detailers hier op het forum zullen hun producten verrasend genoeg veelal in de webshop bestellen;)

het kleien doe je na het wassen en dus voor de producten van turtle wax.