• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstpasta?

Eviate

Detailing trainee
1 mrt 2023
24
35
Een goede middag,

Ik wil een witte bestelbus gaan polijsten. Het resultaat hoeft niet mega glanzend te zijn, maar ik wil wel imperfecties weg polijsten. Ik heb nog Menzerna 400 staan. Die gaat als het goed is van grof naar middel tijdens het polijsten. Is dat geschikt? Of is er wat beters?

De ene lak is de andere niet..
Zoek even op /lees je ff in over een testspot .aan de hand van het resultaat bepaal je welke pasta/pad combo je nodig hebt.

Ik heb gezocht, maar ik zie vooral dat er gesproken wordt over testspots. Maar helaas niet hoe dit in mijn werk gaat. Kan iemand me hiermee helpen?

Mijn persoonlijke definitie van een testspot is kijken of ik met een bepaalde combo krasjes voldoende wegkrijg. Zo nee, groffer middel / hardere pad. Zo ja, wellicht kijken of het met een lichtere combo ook werkt.

correct me if I'm wrong.. Ik heb begrepen dat die Menzerna 400 is uitgerust met een speciale korrel, die steeds kleiner wordt naarmate je verder polijst. Hierdoor heb je een grof en middel polijstpasta in 1. Ik vroeg me dus af of er meer / betere van dergelijke middelen op de markt zijn?

Probeer de 400 met de machine en pads die je hebt en werk voldoende lang door
Grover nodig, dan een hardere pad nemen.
Finishen is afhankelijk van hoever je wilt gaan ...
Op wit kan een nabewerking echt wel wat uitmaken voor de glans

• Leuk
Reacties: Eviate en Cordoba
Menzerna is niet het enige merk polijstmiddel met afbrekende korrel, ook bijvoorbeeld Monello heeft afbrekende polijstkorrels. Als je met een afbrekende grove polijstkorrel begint, loop je kans dat je aan het eind van een hit ver genoeg bent gevorderd met verwijderen van lakschades om niet weer met een grove korrel te beginnen, maar waarbij je met een volgende hit met middelgrof of fijn polijstmiddel nog wel aanzienlijk meer glans krijgt. Het mag duidelijk zijn: ik vind een afbrekende polijstkorrel geen reden om bijvoorbeeld geen middelgrove polijstpasta aan te schaffen, omdat je je dan gedwongen kunt voelen om nogmaals met grof te beginnen (en onnodig veel lak te verwijderen) of heel lang met fijn polijstmiddel als eindstap bezig te zijn.

• Leuk
Reacties: Eviate
Bedankt voor de reacties! klein vraagje nog.. hoeveel pasta ga ik nodig hebben voor een L2 (verlengde) bedrijfsbus? In eerste instantie de bus 1x hitten rondom

Als je Menzerna kiest zou ik gewoon een kleine verpakking per polijstgrofheid doen, en zeker als je het maar over 1 hit hebt, moet je daar wel een paar bussen mee kunnen polijsten. Mensen hebben vaak de neiging om veel te veel polijstmiddel te gebruiken, waarbij de polijstkorrel dus ook niet de kans krijgt af te breken, en mooi te finishen met een polijststap.

• Leuk
Reacties: Eviate