• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke polijstmachine en welke producten aanschaffen voor een goede start

Martijn4282

Detailing rookie
19 mei 2023
1
2
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede polijstmachine voor het lichtere polijstwerk (ik doe nu alles handmatig).

Ik heb 2 machines op het oog, een DAP EVO (1000W 8mm uitslag) of (en die is niet op carclean te koop) een Liquid elements T3000 V3 (750W 10mm uitslag).

Verder zie ik ook door de bomen het bos niet meer als het gaat om polijstmiddelen en wax. Hier heb ik gekeken naar chemical guys, koch chemie of mezerna.

Wellicht ook van belang wat ik ermee ga poetsen, ik heb een SLK uit 2005 (donkerblauw metallic) en een B klasse uit 2019 (denimblauw). Er zijn geen grote krassen of andere problemen die ik weg moet polijsten. Dus echt grof polijstmiddel heb ik niet nodig. Wel staan beide auto's buiten en mogen ze dus wel eens aan een dieptereiniging van de lak.

Ik dacht zelf aan een medium polish, en een finish waar tevens wax in is verwerkt. Verder heb ik ook last van verweerde koplampen bij de SLK, ook dit wil ik weg polijsten (eventueel eerst nat-schuren).

Welke machine en producten kan ik het beste kiezen om een goed start pakket te hebben?

Gr Martijn
 
Je zou deze set kunnen overwegen, hierin zit alles in wat je nodig hebt als start, inclusief 3 polijstmiddelen mocht het toch nodig zijn om lokaal een aanwezige kras te verwijderen. Ik zou persoonlijk eerder een losse wax aanschaffen, dan kun je ook nog eens de wax aanbrengen als je niet wilt polijsten.


Alle polijstmiddelen die Carclean in sets aanbiedt zijn goed dus een verkeerde keuze zul je niet maken; persoonlijke voorkeur zal meer een rol spelen.
 
@Martijn4282 ,Mercedes zou wel eens een harde lak kunnen hebben al zal een testspot dat uit moeten wijzen.
Koop lekker een Dap900 bij CC dan weet je dat je qua garantie gewoon goed zit en een Dap900 is redelijk waardevast in de zin dat ze ook 2e hands nog best gewild zijn.
Menzerna ,Monello (zelfde fabriek) en scholl zijn alledrie goede polijstmiddelmerken daar kun je bijna niet fout in gaan.
Als wax zou ik naar collinite 845 kijken die is erg makkelijk in gebruik zowel machinaal of handmatig.
 
Ik heb tijden geleden voor een 2de keer een Dap900 set met Gyeon spullen gekocht bij CC. M'n eerste Dap900 zelf gemold, niet de schuld van de machine zelf.
Ik heb ondertussen ook een kleine FLex (PXE80) maar de meerwaarde van een Flex 125mm vond ik het persoonlijk niet waard, zo fijn werkt de Dap900.
De polijstmiddelmerken is echt persoonlijk. Met Monello, Menzerna of Gyeon kan je beide Benzen goed mee aanpakken.
 
Welkom op het forum. :D

Ik sluit mij aan bij de adviezen hierboven; DAP Evo. All-round te gebruiken.

Er zijn geen grote krassen of andere problemen die ik weg moet polijsten. Dus echt grof polijstmiddel heb ik niet nodig.

Ik dacht zelf aan een medium polish, en een finish waar tevens wax in is verwerkt.

Nou... De grofheid van een polijstmiddel (Of combi van type machine + type pad + gradatie polijstmiddel) hangt niet af van hoe diep je krassen zijn, maar voornamelijk aan de hardheid van je lak.
Een kras verwijderen betekend dat je de omringende lak verwijderd. Als de lak hard is, zal je dus grover te werk moeten gaan om de harde lak weg te kunnen slijpen binnen aanvaardbare tijd.

Denk aan een boomtak waar je een mooie, rechte, gladde balk van wilt maken. Je kan met korrel 400 beginnen, maar als het hout erg hard is, schuur je jezelf een ongans. Met korrel 40 ga je 'm veeel sneller recht krijgen. Echter zal je steeds fijner schuurpapier moeten gebruiken om 'm ook glad te krijgen.

All-in-One producten zijn veelal voor de sneller poetsers. ;) Werkt niet zo best en/of het is tijdelijk.
 
Dap evo is een prima machine om te beginnen . Heb zelf de monello polijstmiddelen en pads erbij. Heb er al meerdere auto's met harde lak mee gedaan.
Zit nu te denken om ook een dap evo mini aan te schaffen, handig voor de instaplijsten en kleine plekken.
Gebruik ook de collinite 845 wax met de dap evo kun je hem lekker dun aanbrengen wat het uitpoetsen heel makkelijk maakt.
 
  • Leuk
Reactions: foxman en Drifter