• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle wax clearvue rain kleer

Rowen93

Detailing chief
2 nov 2015
123
88
Tilburg
Ik heb een vraag over dit product. Hoor er zoveel goeds over en heb het daarop ook besloten te bestellen, samen met de bijbehorende glass polish. Na het te hebben aangebracht volgens de beschrijving heb ik alleen een waas als ik de ruitenwisser gebruik. Wat doe ik verkeerd? Moet ik langer wachten met uitpoetsen?

Een waas van ongeveer een halve tot hele seconde is normaal voor de clearvue, duurt het langer dan zou ik idd ff wat natmaken en nogmaals uitpoetsen.

Probeer het altijd zo dun mogelijk aan te brengen. Maar hoe poetsen jullie uit, met microvezel of papier? En hoelang wachten jullie met uitpoetsen? Kan misschien ook de oorzaak zijn zat ik zelf te denken

Ik breng deze aan met een make-up padje, uitpoetsen doe ik met een pufje water op een microvezel doek.

Ik breng het aan met deze :
https://www.Carclean.com/product/Nanolex/Cotton_Applicator_Pads_10_pack_NXACC0021_102494

1. Vier plekken fles omkeren op pad (laden)
2. Uitsmeren over half ruit. Blijf wrijven tot het redelijk droog ingewerkt is.
3. Andere kant met 3 plekken fles omkeren.
4. Half uur tot uur wachten.
5. Stap 1 tot en met 4 herhalen.
6. Uitpoetsen met wat spraytjes Demi Water en een Microvezel Suede doek.

Hier was de Rain Kleer gewaast en klaar om uit te poetsen :
Mitsubishi Colt 2015-12-05-1.webp
Mitsubishi Colt 2015-12-05-2.webp

• Leuk
Reacties: Rowen93 en jazzway
De voorbereiding is ook erg belangrijk.

Mijn stappenplan voor de voorbereiding is als volgt:

Wassen.
Kleien.
Afspoelen.
Glas reiniger.
Glas polijst.
Glas reiniger.
half uurtje laten uit dampen voordat bovenstaande kan beginnen

Ik ga de Turtle binnenkort ook op mijn eigen auto gebruiken. Meestal doe ik het volgende;

• Wassen (Shampoo)
  • Kleien (Dolce Verde + S&W)
  • Polijsten (Wit/Oranje pad + S3/S30)
  • Ontvetten/afnemen (Gyeon - Prep)
  • Glasreiniger (DDJ - Clearly Menthol + papier)
  • ...Ondertussen doe ik alle andere ramen buitenzijde + binnenzijde...
  • Rain Kleer (MF-pad)
  • ...Ondertussen doe ik alle andere ramen buitenzijde...
  • Rain Kleer afnemen

Mijn vermoeden is dat ik de Rain Kleer langer moet laten rusten en/of met een vochtige doek moet afnemen.

Greetz

Je moet Rain Kleer ook in 2 lagen aanbrengen.
De 1e voor hechting aan het raam, de 2e voor hydrofobische eigenschappen. En de1e laag moet gehazed zijn voordat de 2e erop kan.

Dat wist ik ook niet @Istnogferarie
Ik maak mijn ruit schoon met clearly menthol, dan 1 laagje rain clear en uitpoetsen, doet het al een week of 6 goed, is jou werkwijze echt nodig of heb ik mazzel gehad?

Dat is wat TW voorschrijft.

Ik heb ooit iets gelezen over de verschillen van coating, sealant e.d.

Rain Kleer is een coating en hecht aan het glas waardoor 2 lagen mij eerder ook zijn bedoeld voor laagdikte maar dit is een gedachte

GEBRUIKSAANWIJZING:
1. Ruiten eerst grondig reinigen en goed laten drogen.
2. schone zachte doek bevochtigen met Rain Kleer.
3. Met draaiende bewegingen op de ruit aanbrengen.
4. Wachten tot dat er een lichte waas ontstaat, en oefen stap 2 en 3 nogmaals uit.
5. Verwijder de waas; de ruit met water besprenkelen en met schoon keukenpapier grondig droog wrijven tot het glas glimt.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Altos en jazzway
De filmpjes zeggen genoeg! :grinning: Bedankt voor het delen, @nicknameless , en @Istnogferarie voor de uitgebreide uitleg!!

Gebruiken jullie het alleen op de voorruit, of ook achterruit en zijramen? Als ik het filmpje zo zie, zou ik het geloof ik op alle ruiten doen.

Ik heb het op alle ramen zitten. Het maakt veel makkelijker schoon en het zicht is beter, zeker het zicht op je buitenspiegels.

• Leuk
Reacties: jazzway
Oh grapje, ik zie dat ik reageerde in een post over Rain Kleer, maar ik heb helemaal geen ervaring daarmee. Ik heb de sealant van Nanolex op alle ruiten zitten.

• Leuk
Reacties: jazzway