• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Turtle Wax Ice paste wax

Dr. Pepper

Peperfluisteraar
26 aug 2010
1.789
0
Iemand ervaring met deze wax,want een maatje van mijn heeft deze en heeft echt hele mooie beading!!!heb begrepen dat er PTFE in zit wat ook onderandere in de Swissvax Shield zit!!
ShowProdImgLarge.ashx?id=101377&f=d.webp

https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Ice_Paste_Polish_-227g_FG6156_101377

Schijnt niet eens zo slecht te zijn.
PTFE (PolyTetraFluorEtheen) a.k.a. Teflon is overigens hetzelfde spul dat op pannen wordt gebruikt, zij het dat het daar wordt ingebakken. Zal vast wel wat doen hoor.

@dennis,volgens mn maatje in mijnvakantie aan gebracht omdat ik niet in nederland was dus das wel langer dan 4-6 weken8-o
presteerd dus wel echt goed!!!

Het toverwoord "teflon" of "PTFE" komt weer voorbij :-" Blijft een marketing iets vind ik persoonlijk. Zoals mijn voorganger al aangeeft, de tefloncoating in een pan wordt er in gebakken en zorgt zo voor de anti-aanbak laag, dus het er op smeren van PTFE is in mijn ogen onzin en zal weinig extra's toevoegen in vergelijking met Carnauba of een andere synthetische wax.

Maar goed, als het werkt en je bent er tevreden mee, gewoon gebruiken ;)

Hoe zo A3 toverwoord???schijnt dat ptfe erg bevoordelijk is voor het makkelijk verwijderen van vliegenlijkjes dus....lijkt mijn wel een waardevolle toevoeging!!!

Daar bedoel ik mee dat PTFE of Teflon vaak gebruikt wordt als toverwoord in veel producten zodra gladheid e.d. om de hoek komt kijken en het dua als markteting gebruikt wordt. Voor zo ver ik weet hecht PTFE zelf nergens aan omdat het bepaalde eigenschappen heeft, en moet het er worden ingebakken e.d. In mijn ogen smeer je dus iets op je lak wat nergens aan hecht (dus ook niet aan je lak) en dat verwijder je vervolgens weer met het buffen.
Ik denk dus dat de toegevoegde waarde van PTFE in waxen niet zo groot is als de fabrikant wil doen geloven en dat het in vergelijking met een "standaard" wax/sealant er niet met kop en schouders bovenuit zal steken. :no En ik ook denk dat je met elke willekeurig aangebrachte wax/sealant de vliegenlijkjes net zo makkelijk kunt verwijderen.

Het maakt wel lekker glad, maar het stelt minder voor dan dat ze willen doen geloven. Net zoals 100% Carnauba kreten op verpakkingen.
Dat kan helemaal niet want 100% carnauba is zo hard als een steen.

Dibbuz je neemt me de woorden uit men mond!
Carnauba kleeft ook nergens aan maar door het gebruik van een vluchtig oplosmiddel in waxen word het wel even kleverig zodat het aan je lak blijft hangen, dus zo zal men de teflon ook verwerken in sommige producten, waardoor het wel degelijk werkt en blijft zitten ( mijn mening he!!!!!!!!!!) en aangezien we nog geen eitjes bakken op onze wagens en ze niet echt in contact komen met kokend vet wat een pan wel doet zal het aanbrengen op deze wijze wel voldoende zijn en hoeft het zoals bij een pan niet ingebakken te worden, let wel dat teflon in mijn ogen enkel zorgt voor een gladde afwerking en niet voor een beschermlaag zoals de betere seals en carnauba based waxes dus het zorgt enkel en alleen voor een betere verwijderbaarheid van vuil en vliegoverschotten! Ik ben voorstander van de betere turtle achtige dingen voor de alround gebruiker, liever dat ze dit gebruiken dan een aanbieding uit een discount winkel die echt niets toevoegen. Turtle heeft een naam en ze zijn niet slecht. Ikzelf gebruik het niet meer omdat er zoveel betere en soms goedkopere alternatieven zijn maar... Niet eidereen geeft 100euro/maand uit aan het uiterlijk van zen wagen!

Maar zo goedkoop is die paste wax ook niet: 24,49. Dus in dat opzicht vind ik de Synwax van Mother's een veel betere keus!

stimpy68 zei:
.... Voor zo ver ik weet hecht PTFE zelf nergens aan omdat het bepaalde eigenschappen heeft, en moet het er worden ingebakken e.d. ...

Het ligt sterk aan de fijnheid van de gebruikte PTFE. In nano-toepassing is het in staat een relatief ruwe structuur van een materiaal te compenseren. PTFE is innert, reageert dus bijna nergens mee, wordt als laag gesinterd (heet ingebakken) maar laat zich onder druk of door inkapseling wel "inbrengen". Vergelijk het met de werking van Rain X / Provision op glas.
Als additief (bijv motorolie) is het zeker in staat smeringseigenschappen te verbeteren. Als toevoeging aan een wax kan het dus een effect hebben, maar verwacht geen sterke hechting als bij een acrylaat of iets dergelijks.

Hans

Mijn idee ook,aangezien mn maat het op zn werk heeft gebruikt(was mijn anders verteld maar goed)hij werkt bij een soort handelsbedrijf van alles wat zeg maar(breur rotterdam zoiets)Misschien hebben ze bij the HQ een aangebroken pot staan????

Net ff zitten zoeken..
Maar de link + pic die je erbij hebt staan zijn van een Paste Polish???????
Is dat dan niet net zo als bij Megs die de Glaze een POlish noemt???

Iig prijs bij turtle wax site (:-& ) 19 dollar voor de set..

24.95 in de cc shop..
ik heb de vloeibare versie gehad voordat ik cc leerde kenne.

best wel oke spul, het ruikt alleen niet lekker, en je weet niet waar je gebleven ben.

ik verkies een natty's of voor een 10tje meer, de wolfgang deep gloss sealant boven de turtle wax

absoluut aron,maar wilde deze informatie eens hier ophalen en kijken wat de rest van het forum van deze wax vondt/vindt!!€24,95 vindt ik net iets teveel om voor de gein eens te testen zeg maar!!!

Goed / Slecht .... voor ieder wat wils naar diens budget en behoefte.

CC verkoopt ook Commandant .... niks mis mee, maar denk niet dat er een commandant gebruiker hier wat te zoeken heeft ( met intentie om commandant gebruiker te blijven dan )
De meerderheid wilt een stapje hoger op de ladder ( soms per 1 trede, soms 10 tegelijk ) en ik denk dat als je turtle gaat pakken dat je dan een trede lager gaat.
Mag van mij allemaal hoor ( daar geen misverstanden over komen ), maar stemmetje in mij zegt dat het zonde van je geld zou zijn.