• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en regen....

Egon

Detailing rookie
29 aug 2023
2
2
Goedenavond,

vandaag met kameraad de XC60 gefoamd, gewassen en deels (motorkap en achterzijde) gekleid, gepolijst en in de was gezet met Natty's Paste Wax Blue. De overige panelen zoals dak en deuren na het wassen met Gyeon Wet Coat gedaan. Resultaat van het wegwerken van krasjes en lakvervuiling op de gepolijste delen echt zeer goed. Echter.....nu regent het hier en hoewel de beading geweldig is, ben ik niet zo blij hiermee.
Moet ik met zorgen maken om de waxlaag, want die is natuurlijk niet uitgehard.
 
Welkom op het forum. :D

Je brengt een wax aan en laat deze 'curen'. Je doet een 'swipetest' om te kijken of de wax afgenomen kan worden. Zo ja, dan is er voldoende hechting en is wat je afneemt alleen nog maar een teveel aan wax wat niet heeft kunnen hechten en dus overschot is.

Dus, ook al zou het wat beter zijn als een verse waxlaag niet meteen nat wordt, zou het in principe prima moeten zijn. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Egon
Als je de wax hebt laten curen, niks aan de hand. Ga je de overige panelen ook nog behandelen?
 
  • Leuk
Reactions: Egon
Dankjullie wel voor de reacties, en de andere panelen ga ik ook nog behandelen Bros