• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Tussentijds afspuiten met hogedrukreiniger?

Jessica

Detailing rookie
16 mei 2021
4
15
Hoi,
Wij hebben regelmatig aardig wat stof/zand in onze woonomgeving vanwege de manege met grote paardenbak, tegenover ons huis. Heb ik de auto net mooi in de wax gezet, een dag of week later kan er alweer een dikke laag stof op de auto liggen.
Is het een probleem als ik tussentijds af en toe de auto even afspuit met een hogedrukreiniger? Uiteraard niet de straal te dicht en recht op de lak, maar gewoon voorzichtig afspuiten? Of heb je dan toch kans dat het stof/zand voor krasjes gaan zorgen?
Bedankt en fijne dag!
 
Ik zou me eerder zorgen maken om kalk vlekken. Ik doe ook soms tussendoor afspuiten. Maar wel in de wasbox. Omdat ze daar kalkvrij water hebben.
Het is echt onzin dat je met de straal van de Hogedrukreiniger krassen krijgt. Hoe haal je anders dat vuil van je auto af? Niet afspuiten en direct met een washmitt erop, zal veel meer schade veroorzaken dan eerst afspuiten.
 
Inderdaad, afspuiten zal veruit de veiligste methode zijn om zand en stof van de auto af te halen voordat je begint met "wassen". Afhankelijk van de hardheid van het water en of je wel of geen waterontharder hebt thuis, zijn kalkvlekken van opdrogend water misschien wel een dingetje. Ik gebruik zelf daarvoor dan de blower om de auto zo goed mogelijk droog te blazen, want ik zou niet zo snel met een droogdoek aan de gang gaan na alleen maar een afspuit sessie met de HD.
 
Als je een waterfilter koppelt dan kun je zorgeloos de auto laten drogen.

Zelf speel ik ook met de gedachten om dat in te gaan voeren gecombineerd met de BH pre-wash (omdat die al zoveel doet). Dus foamen, afspuiten, klaar...dat is waar ik nog naar op zoek ben.

De filters van CC worden niet geadviseerd voor gebruik met de HD, dus ik zoek nog even verder want naspoelen met de tuinslang is toch weer een stap extra dan. Voor een onderhoudswas niet bezwaarlijk maar voor de door jouw geschetste situatie toch minder snel.

Een rinseless wash is overigens ook een perfecte optie voor dit soort situaties, alleen heeft CC dat niet echt in het assortiment...
 
Ik ga dit zelf proberen met Touch less en Bathe+ Icm een waterontharder, nadat ik de auto eerst goed in de wax heb gezet dus puur als snel onderhoudswasje.
 
Veel dank voor de reacties! Gistermiddag maar even naar de wasstraat gereden en in een wasbox 2 minuutjes de hogedrukreiniger erop. En daarna de auto drooggereden :D. Compleet schoon is ie niet, maar de ergste laag stof is er wel af, hier kan ik me weer mee vertonen :p.
Denk dat dit dan de veiligste manier is om even het ergste losse vuil eraf te krijgen.
Een onderhoudswasje is eigenlijk nu net weer even iets te veel, afspoelen kost me een paar minuten en een stukje omrijden.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en schaef