• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Twijfel starterspakket

roys

Detailing rookie
11 sep 2009
12
0
Beste forumleden

Graag wil ik jullie advies over welk starterpakket

Ik zit namelijk te twijfelen welk starterspakket ik zou gaan nemen van de dap500

De Poorboy's World

of de,

Monello Raffini

graag jullie advies

gr roy
 
Ligt er een beetje aan op wat voor auto je aan de slag gaat en op welke detailplek (garage/schuur of aan straat) je het gaat gebruiken.
Men is hier de laatste tijd nogal lyrisch over de Monello set. Deze is in principe op iedere lak te gebruiken, met name op de hardere (VAG) lakken.
De Poorboy's spullen zijn wat makkelijker in gebruik als je in weer en wind aan de slag moet, de Monello schijnt graag in een wat meer geconditioneerde omgeving gebruikt te worden (al heb ik her en der gelezen dat dat best meevalt).
 
Het ligt eraan wat voor auto je hebt :)^

Monello Raffini wordt aanbevolen voor auto's met de "hardere" lakken (VAG/BMW/Mercedes), maar schijnt ook goede resultaten te geven op zachte lakken! Ik heb zelf een Seat Ibiza en daarom gekozen voor de Monello lijn (heb het nog niet kunnen gebruiken :schaam )

De Poorboy's SSR serie schijnt iets minder mooi te finishen op hardere lakken, maar zal ook ongetwijfeld voldoen.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt, en waarschijnlijk wordt deze post wel aangevuld :)^
 
Beste forumleden,

Bedankt voor jullie hele snelle reacties,

Ik moet het hier voor de deur doen. Niet een garage of carpord.

Het gaat om de auto van me vader een renault scenic. Ik heb eigenlijk geen idee of dit ee harde lak is.

Wat ik zo hoor kan ik dan toch beter de raffini nemen.

gr roy
 
Ik zou nog even wat meer meningen afwachten als ik jou was ;)

Daaruit kun je betere conclusies trekken :)^
Maar blijft het bji de Renault of ga je in de toekomst nog andere auto's detailen?
 
Okay is goed ik wacht het nog even af.

Ja eigenlijk ben ik van plan om die daarna van me moeder ook te doen een peugeot 106.

En daarna zullen er vast wel vrienden of kennisen zijn waarvan ik de auto ook een dagje mag van lenen:)

Gr Roy
 
Monello Raffini doet het op de Scenic ook erg goed. De SSR serie trouwens ook hoor, maar ik denk dat de Raffini kit wat sneller / effectiever voor je zal zijn. :ja