• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Typhoon's verzameling

Typhoon

Detailing rookie
6 jun 2008
310
0
Omdat ik gisteren toch bezig was om mijn detail-box (die overigens al weer te klein is :-b ) op te ruimen en te inventariseren, heb ik de hele handel gelijk maar eens op tafel gezet en er een foto van gemaakt. Zoals jullie zien overheerst Meguiars, maar beginnen andere merken langzaam maar zeker hun weg te vinden naar mijn collectie.

Niet op de foto staan de Meguiars Gold Class Ultra Safe Wheel Brush , de imitatie Brinkmanlamp (van de Action) en een hele verzameling aan goedkope doeken (voor eenmalig gebruik en/of voor klussen waar ik mijn dure microfibers niet aan wil wagen).

081708008_1.jpg
 
Mag ik vragen waarom er twee sproeikoppen liggen. ( rechts van de Mitt's )
Gebruik je deze alle twee, voor verschillende delen, of is het maar net hoe de pet staat....
 
rodders zei:
tis trouwens flagship is volgens mij een product uit de marine lijn en een soort speciale wax voor boten

Zal best wel ja... leek op een P :-b
Heb geen marine producten staan... vandaar dat ik er niks van weet:no
 
@ sjoerdnijhuis. Het is inderdaad Flagship Premium Marine Wash (dat was je ondertussen al duidelijk geworden geloof is :-b ). Uit de Meguiars Marine/RV Line (en ik heb niet eens een boot). Het is met name bedoeld voor gelcoat/polyester. De bedoeling was/is dat ik hiermee de paardentrailer van mijn vriendin (die voor een deel uit polyester bestaat) zou gaan onderhouden, maar dat is er nog niet van gekomen :schaam
Het zijn pads van System 123, die ik binnenkort ga vervangen door LC pads.

@ EHA: ze zaten allebei in een setje. Ik was mijn auto meestal in een wasbox (met de daar aanwezige hogedrukspuit en verder alleen met mijn eigen spulletjes), maar als ik nog verder ga detailen (waxen bijvoorbeeld) dan doe ik dat liever thuis. Dan spoel ik de auto na thuiskomst nog even af (je weet nooit wat je op weg naar huis nog voor vuil oppikt). Hiervoor gebruik ik eigenlijk alleen de brede sproeikop, met zijn 7 standen.

Voor degene die het zich afvraagt: de 'mircobrushes' zijn kleine borsteltjes (duhhhh...) die ik gebruik voor het bijtippen van steenslag. Soortgelijke borsteltjes zitten ook in de Langka Complete Paint Chip Repair Kit en zijn (in verschillende maten) verkrijgbaar bij de betere modelbouwwinkel.