• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uit de hand gelopen poets hobby.

sjefg40

Detailing rookie
12 nov 2009
9
0
Hallo iedereen,
Ik ben sinds een jaar ook lekker aan het detailen.
Het is allemaal begonnen met moeders auto (ford focus c-max).
Toen mijn eigen auto (volkswagen polo G40)
Toen die van oma (Nieuwe ford fiesta)
Toen die van opa (Nieuwe ford mondeo)
Zo ben ik dus de hele familie afgegaan. Alles bij mij thuis voor de deur.
Dit trok ook de buren. Dus langzamerhand had ik steeds meer klantjes.
Nu is het uiteindelijk zo ver uitgebreid dat ik steeds meer vrienden/bekenden van vrienden/bekenden als klant heb.

Maar mijn hobby begint nu steeds meer op een eigen bedrijf te lijken.
Ik zit er nu over na te denken om dus werkelijk voor mezelf te beginnen.
Ik kan me voorstellen dat er hier op het forum meer mensen zijn die iets soort gelijks meemaken.
Ik wil dus weten hoe jullie dat oplossen. Gewoon zwart blijven werken of toch maar inschrijven bij de KvK.
Ik hoor graag de reacties.
Mvg, Pim Bonne

Welkom,

Volgens mij doen de meeste het hier zwart.
Een enkeling heeft zich laten inschrijven bij de KvK, maar die hebben dan ook garagebedrijven oid als klant.

welkom

strikt genomen zou je het wit moeten doen.. maar dan komt er ook administratie e.d. bij

ik zou het zwart doen, of als hobby houden!!

Inschrijven bij de KvK is niet zoveel werk, vooral wachten en dan een bedrag betalen. Het is waarschijnlijk ook gemakkelijker om klanten aan te trekken; het is toch wat kredietwaardiger als je een btw- en kvk nummer hebt. Meteen een site erbij voor wat meer info (show-off foto's ;))

Als je als klein ondernemer onder een bepaald bedrag blijft, hoef je zelfs geen btw af te staan aan de belasting. (iets van max 13.000 per jaar volgens mij, maar pin me er niet op vast). Check op de belastingdienst.nl site voor meer info.

Als je je klanten toch via via (mondelinge reclame bijv) blijft aantrekken zou ik het gewoon zwart blijven doen ;).

Hey allemaal, Kijk dat is info. Op dit moment krijg ik idd alle klantjes via mond op mond reclame. Maar wil ook visitekaartjes brochures etc. gaan gebruiken. Ik studeer nog, maar heb 1 of 2 dagen vrij per week en daar pak ik samen met me broertje 2 a 3 auto's per dag. Ik ga idd eens kijken op de site van de belastingdienst en anders even een afspraak maken bij de kvk. Bedankt voor de info. Gr, pim

Ik doe het samen met me broertje. Het ligt een beetje aan het formaat van de auto.
Laatst hadden we een A6 en een XC90 dat was een hele lange dag. Maar normaal doen we er twee tot drie per dag.
Eens in de drie a vier maanden doen we een volledige behandeling. Dat houdt in: Wassen, drogen, afplakken, kleien, cleanen, polijsten, glazen (pre-wax), waxen. We maken wel gebruik van rotary machines daar komt binnenkort nog een dap 500 bij.
Daarna doen we op afspraak de auto's wassen en onderhouden. De weersomstandigheden maken ons niet uit. Wassen doen we buiten eventueel overdekt. Daarna hebben we de optie om beide auto's in een verwarmde garage te rijden en daar de rest van het stappen plan te doen. Ik moet zeggen dat dat nu wel lekker is. Het is net te koud buiten.
We beginnen om 7 uur (dan halen we de auto's op of behandelen ter plekken) en afhankelijk van de auto's en de behandeling werken we door tot 5 of 7 uur.

Oh nog een pluspuntje natuurlijk: je kan van de belasting 19% terugvragen van de aankopen op producten voor je onderneming. 19% "korting" dus op je DAP ;) Dat geld krijg je niet meteen terug, maar na iedere belastingaangifte (om de 3 maanden).

Wel goed de facturen en bonnetjes bewaren.

Ik heb vandaag nog eens onderzoek gedaan naar een eigen bedrijf en naar de btw vrijstelling.
Die vrijstelling is best aantrekkelijk en goed haalbaar voor beginnende ondernemers. het is speciaal voor de kleine ondernemingen in het leven geroepen.
Houdt in dat als je binnen een bepaalde grens blijft met je btw. je geen btw hoeft af te dragen.
Hier de link van de brochure (handig voor mensen met een soort gelijk issue)
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/vermindering_van_btw_voor_kleine_ondernemersob2011z11fd.pdf
Gr

even een paar dingen..
een xc 90 en een a6.. met ze 2en, een komplete beurt.. in 1 dag??

dat is wel heeeeeel snel.

maar wat ik niet snap.. je hebt een rotary (of 2 waarschijnlijk, anders red je die 2 wagen NOOIT!)
en wilt een dap aanschaffen..

als je nu alles netjes bol kan werken, dan zou ik geen dap aanschaffen, maar een hele goede rotary!

Dat is alleen de buitenkant hea.
Intrieur valt bij ons niet in het standaard pakket maar moet als optie erbij genomen worden.
Twee rotary's inderdaad. Maar met die dap kan je mijns inziens dingen doen die met een rotary lastiger gaan.
En bij een rotary moet je constant gefocust blijven. Een keer uitschieten en je hebt een probleem. Met een DAP is het wat rustiger werken dan met een rotary.
En bij die A6 en XC90 hebben we wel een dag gemaakt van 7 tot 10. Dat is 15UUR! en dan tussendoor een boterham naar binnen werken en een blikkie cola. plus de volgende dag vrij.
Dat was eens en nooit meer.

dat is absoluut zo..
maar je wilt ook niet met een dap uitschieten

daarbij ben je met een rotary veel sneller natuurlijk..

wel heb je er een excenter (dap) naast nodig, als je een keer een auto krijgt met zachte lak, die heel moeilijk tot niet te finishen is met een rotary (die ga je ooit krijgen!)

Denk eraan als je je inschrijft als kleine onderneming en BTW vrijgesteld bent, dat je ook je btw niet kan aftrekken (nogal logisch).
Daarbij mag je dus geen btw aanrekenen aan je klant natuurlijk, als daarna je zaakje uitbreidt kom je misschien wel in het btw-stelsel terecht en schieten je prijzen omhoog met 21% (in België dan).
Tenzij je creatief bent met de boekhouding ;)

In nederland kan dat dus wel, het heet ook eigenlijk geen btw vrijstelling maar als de voorbelasting gelijk is aan de btw vervalt de btw.
Ik moet het ook nog even diep uitzoeken maar toevallig heb ik donderdag een A8 van een man met een belastingkantoor.
Dus ik zal bij hem eens een visje uitgooien hoe ik het het beste kan aanpakken om voor mezelf te beginnen.
Gr

Vandaag na talloze overtuigings pogingen toch naar die klant toe gereden met die A8. Ik vond dat die beter naar mij kon komen omdat ALS het zou gaan regenen ik in de garage kon werken.
Ik ben dus uiteindelijk naar hem gereden. En jullie raden het al.
Het begon te......................................

Ik ga dringend mijn werkwijze moeten aanpakken met 2 doe ik met moeite 1 auto per dag en wij eten nochtans niet of geen pauze,het interieur er ook nog bij haal ik nipt op 1 dag.