• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitbreiding collectie hulp...

deasha

Detailing chief
5 feb 2010
192
85
Door het weer nog weinig gebruik kunnen maken van de nieuw aangeschafte spulletjes!
MAAR...
Toch aan het kijken voor een uitbreiding... :-"

Misschien nu al verslaafd...?!?:weetniet :-"

Graag jullie advies wat er nog zeker in mijn huidige collectie 'moet'... Of wat er gewoon erg goed in zal passen..

Dit heb ik op dit moment:
1 Monello - Dolce Verde klei - 150g
1 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
1 C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner - 500ml
1 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
1 C.Pro C.Quartz - Eraser - 500ml
1 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
1 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
1 Monello - Professional 5,5” Foam (Light) Polishing Pad - White
1 Monello - Professional 5,5” Foam (Heavy) Polishing Pad - Green
1 Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red
2 Monello - Professional 5,5” Foam Light Cutting Pad - Orange
1 Monello - Professional 5,5” Foam Finessing Pad - Black
1 Monello - Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad
1 Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml
1 Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
1 3M - 3434 afplaktape - 25mm breed
1 Polishing Power - DAP900 V2
1 Monello - Peluche Bianco - 45x65cm
1 Dodo Juice - Rainforest Rub soft wax - 250ml
1 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
1 Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5

Heb ook nog een stuk of 4 foam applicators en 6 mf doeken van megs



Tnkx..!
 
Kan 1 ding aanraden , maar dat is standaard.

Doeken , kan je geen genoeg van hebben!~Je hebt meer nodig dan je vaak denkt.

Een aanrader vindt ik de Monello Peluche Verde.Fijne zachte doek in een mooi formaat.En nu ook weer leverbaar in een 3 pak;) :ja
 
Een set 3 of 4" pads en een cone.
Heb deze ook laatst aangeschaft, werkt echt veel beter op de kleine oppervlakken.
 
Ja was zo en zo al van plan wat extra doeken aan te schaffen...

Misschien ook de Forza van monello
 
je hebt al IronX, dus ik zou de collectie iig aanvullen met een velgenreiniger (bijv Poorboys Spray & Rinse) en goede velgenborstel (bijv een wheelwooly)
 
Pb wheel sealent, wheel woolies, velgenreiniger, washmitt of microvezel spons, en vooral zoals al werd aangegeven veel doeken! Ook misschien nog handig turtle rain kleer, is echt top spul! Ook car.Pro reload is een fijne!
 
Ik ben zelf ook nog een beginner en zie dat wij zo'n beetje dezelfde spullen hebben. Ik doe alles alleen nog handmatig en jij hebt al een machine. Een must is eigenlijk een gallon APC en een gallon spray and wipe. Heb zelf van beide de 946ml verpakking en das te weinig. De volgende producten zou je nog kunnen aanschaffen:

- Een quick detailer, bijv. Poorboy's QD+ (spray and wipe kan ook, maar detailer met carnauba toevoeging geeft meer glans)

- Trim dressing, bijv. Blackwow, Auto Finesse revive trim dressing, Poorboy's trim restorer.

- Tire dressing, bijv. C.pro PERL coat, PB bold n bright gel, wolfgang black diamond
(vergeet ook een tire applicator niet, bijv. C.pro tire applicator. Superding voor een lage prijs:love )

- Engine dressing, bijv. PERL coat, Autoglym Vinyl&rubber care, 303 aerospace protectant

- Interieur dressing, bijv. PB Natural look, Mother's protectant of vlr, 303 aerospace protectant of C.pro PERL coat

- Monello handpads voor de moeilijk bereikbare plekken (orange light cutting, white polishing of duo pad van monello)

- Heel veel doeken, bijv. Monello verde, nero of bianco

- Glasdoek, bijv. DJ mint merklin of supernatural, PB window waffle of Monello vetro bianco (kan hier zelf niet over oordelen, ben zelf ook nog op zoek namelijk, denk dat het monello wordt)

- Glass sealant, bijv. Provision, Rainx, Turtle wax of andere duurdere opties als Carlack 68, Wolf's chemicals of Nanolex.

- Glasreiniger/polish, bijv. Autoglym car glass polish, turtle wax glass polish, Mother's glass cleaner, DJ clearly menthol, Provision glass scrub, Surf city garage clearly better glass cleaner (voor exterieur ben ik meer fan van polish, sealant hecht beter. Voor interieur een glass cleaner omdat deze niet stoft.)

- Metal/alu/chrome polish, biv. Mother's mag & alu polish, meguiar's nxt,Auto finesse mercury metal polish, DJ supernatural metal polish.

- Velgenreiniger, bijv. Auto Finesse imperial wheel cleaner,, Valet pro bilberry safe wheel cleaner (ik heb de voorkeur voor een zuurvrije reiniger bij regelmatig gebruik. Gebruik de bilberry met tevredenheid, omdat deze naar eigen smaak te verdunnen is tot 1:10)

- Velgenwax, bijv. PB wheel sealant, Wheelwax, Cquartz Dlux.

- All in one product voor sponningen, binnenkant deuren etc. Bijv. Autoglym super resin polish, Auto Finesse all in one.

- Velgensborstel, bijv. Monello wheel woolie, Ez detail brush, mother's wheel brush

- Kwasten voor grille, rondom logo's, interieur en borstels voor bekleding, matten, banden.

- Evt. Nog een winterwaxje of spraywax/sealant, bijv. Collinite 845, 476s of 915. Spraywax/sealant: C.pro Reload, DJ red mist, Mother's fx of reflections spray wax.

Zo hoop je op deze manier nog wat inspiratie te hebben kunnen geven voor de volgende order:-"
 
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!
Ga zeker is even kijken!

Hopelijk kan ik genoeg budget vrijmaken... Haha!
 
Geen probleem. Ik word hier ook aan alle kanten geholpen en mis zelf ook nog genoeg spullen. Met name polish producten, dap900 en machinepads. Ik zou zeggen hou ook regelmatig het te koop gedeelte in de gaten. Via deze weg al aardig wat spullen weten te bemachtigen, voor een leuke prijs...... Vaak zijn het nieuwe of 1 tot 2 maal gebruikte spullen :-b
 
na wederom veel rondkijken hier en daar toch nog wat vraagjes...

Zit momenteel te twijfelen tussen DJ red mist en cpro reload..
Wat raden jullie aan, en waarom...

Wil ook de cpro PERL proberen... hier redelijke reviews op verschillende sites gelezen...
ook ga ik als glass cleaner voor de clearly menthol van DJ..
Misschien ook een kleintje BTBM... (voor de eigen auto, heb de PB voor autos van kennissen etc etc)


Wat er zonder enige twijfel gaat komen zijn 2x 3pack van de verde doeken en de forza van monello...
en waarschijnlijk komt er toch ook wat born slippy


als er verder nog tips of producten zijn welke jullie aanraden, houd ik mij aanbevolen voor advies...!!
 
PERL van C.Pro is echt een prettig product, geschikt voor meerdere doeleinden. De Clearly Menthol glasscleaner van DDJ is ook erg fijn. Zeker aan te raden. ;)
 
Wat Frogs noemt. Zelf heb ik beide producten getest, verwerken beide prima. Red Mist is prima om aan te vullen van een al bestaande waxlaag, ik weet niet of de Red Mist ook 'stand alone' gebruit kan worden. Dat is bij de Reload wel het geval.
 
glass cleaner twijfel ik nu tussen de clearly menthol van Dodo. en de crystel glass cleaner van AF..

toevallig mensen die ervaring hebben met beide...!!!

thanks..!!
 
Ik doe het nu met surf city garage clearly better glass cleaner, maar niet te koop bij carclean:-" Tussen die 2 kiezen, dan zou ik neigen naar Dodo juice, puur op gevoel. Mag niet te slecht over Auto Finesse praten, want heb net de touch prep en power seal aangeschaft.....:jippie Hopen op spoedig mooi weer;)
 
Red Mist is wat "vettig" vergeleken met Reload. Je zou de RM als stand alone kunnen gebruiken, maar verwacht een standtijd van hoogstens 2 weken. Ik zou voor de Reload gaan, want werkt perfect op lak, ramen en trims. En is zuinig in gebruik en de standtijd is 2-3 maanden
 
Deasha de Crystal Glass Cleaner doet zeker niet onder voor de Clearly Menthol. Heb ze beide en gebruik ze ook beide en kan niet echt een verschil ontdekken.

Zou zeggen probeer ze allebei, want iedere gebruiker is anders;-)
 
Wederom bedankt voor de reacties dus ver!

De keuze DJ RM of Reload blijft lastig..

@Woody
Als de producten nagenoeg gelijk zijn ga ik voor de Dodo versie, aangezien ik de 2 producten die ik nu heb van DJ geweldig fijn vind werken!!