• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitgeharde lijm op lak

lijmresten

Detailing rookie
4 jan 2022
7
2
Goedemiddag!
Ik zal me later even voorstellen en een avator instellen, maar nu ben ik vooral vol van het probleem dat ik heb: op de achterklep van mijn auto zat een rubben/kunststof strip die al wat losliet. Dus die heb ik er afgehaald. Blijkt dus dat een vorige eigenaar de strip met een 1 of andere lijm heeft proberen vast te plakken. Deze lijm hechtte niet goed aan de strip, maar helaas wel aan de autolak.

Tot nu toe geprobeerd: met fohn, met m'n nagels, met aceton (eerst op onzichtbare plaats), met speciale lijmverwijderaar van Mesa, etc. Niets helpt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit eraf zou kunnen krijgen, zonder dat de lak eraf valt?

Alvast heeel erg bedankt!

PXL_20220104_141843728_2.jpg
 
Als het hard is, is de kans klein dat je het weg krijgt.
Als de lijm iets zacht is kan oplosmiddel werken of een dunne olie / dressing die de hechting vanaf de kant aantast
Je kan met detailersklei of siliconenkit een randje maken en daar wat kruipolie in. Tijdje laten staan ....
 
Proberen... Is in ieder geval voor nu de minst agressie aanpak. Ik deel de mening van @RedCat : goed in de WD40, misschien even stukje keukenpapier er boven op en lekker nat houden. Dan met een plastic spateltje voorzichtig krabben.

Greetz Emiel
 
Al zie ik op internet dat WD40 duidelijk geen kruipolie is. Kan ik dan het beste "echte" kruipolie kopen of WD40 gebruiken?
Bedankt.
 
Nou.. vandaag aan de gang geweest.. resultaat helaas nul komma nul :-(
Was een beetje te verwachten, maar ja :)