• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitlaat sierstukken opgepoetst, maar kan het nog beter?

dweomir

Detailing chief
29 mrt 2017
78
78
Nijmegen
Afgelopen dagen meerdere uurtjes besteed aan het poetsen van m'n pijpen (zoals de buurman het noemde). Begonnen met Mag & Alu en flink poetsen, wat al een goede verbetering gaf. Daarna APC 1:5 en poetsen met een staalwol 4x0 + daarna Mag & Alu. Nog niet tevreden en vandaag met een Sorbo sponsje + APC me opnieuw in het zweet gewerkt. Zie de foto's voor het resultaat. Is er nog iets wat ik kan doen (behoudens nieuwe sierstukken kopen) of is dit het maximaal haalbare. Alvast bedankt.

Groet,
Michiel

IMG_0702.JPG
IMG_0703.JPG
 
Eindstukjes van mijn BMW zijn ook zwart en bijhouden is het relaas.
Schoon krijgen lukt nog wel maar schoon houden is lastig.
Velgenwax helpt wel maar is erg tijdelijk.
Gyeon Rim ga ik nog een keer proberen maar ook daarvan vermoed ik dat het resultaat maar van korte duur zal zijn.
 
Ik heb mijn eindempers meteen na de montage in de rim gezet.

Ben er erg tevreden over.
 
Die verchroomde rot dingen zijn inderdaad niet te redden. Heb hem van binnen helemaal schoon gekregen op terugweg van de wintersport :p maar de buitenkant is lastig...Denk dat het nieuwe sierstukken of een hele nieuwe einddemper gaan worden...
 
Sier stukjes moet je vanaf dag 1 goed bij houden, dat is de hele truc. niet meer en niet minder.
En ja bij een 2e hands auto ben je vaak al te laat, en is er geen redden meer aan.
 
Ik heb 2 laagjes Wheal Sealant van Poorboys er op gesmeerd. Mocht het verval doorzetten maar eens gaan nadenken over nieuwe sierstukken.
 
Die van mij zijn nog nieuw en heb ze tijdens het waxen van de wagen mee in de collinite 845 gezet. Geen idee of dat het help, de wagen heeft nog maar 600 km op de teller...