• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uitleg producten

GeNeRaL

Detailing rookie
10 aug 2008
67
0
Ik heb Tim er al eens over gebeld e.d dergelijke, maar ik ben erg zoekende, daarmee bedoel ik, dat ik graag wil weten wat de verschillen zijn en wat de producten nu allemaal precies doen. Is er misschien wat voor om daar dan ook een sticky te maken. Het lijkt mij nl reuze interessant om te weten: Hoe een product in elkaar steekt, wat doen ze precies. Zelfs in combinatie met een andere product. Waarom bv BH en geen step 2 van Meguiars bv (ik weet niet of dat persoons gebonden is of werkt BH echt veel beter dan Meguiars Step2).Dan heb je nog de Pro line en de normale, het verschil zal wel niet alleen de gallon verpakking zijn. Welke producten kunnen niet met elkaar overweg. Welke shampoo's kunnen niet met waxen enz. Vandaag heb ik een brochure gekregen van Meguiars, maar dit is niet de Pro versie. (is deze ook te verkrijgen, nu heb ik deze al digitaal van Patrick gekregen) Kan ik bv beter M7 gebruiken dan weer Step 2 DCCP, of dan toch weer BH.

Is er niet een detailer die wat tijd heeft dit eens op te schrijven? Ik denk dat hiermee meerdere mensen gebaat mee zijn. Ik heb onder tussen 10 dagen van mijn vakantie gespendeerd (en echt minimaal 6 uur P/D!!!) 3 forum's afgestruind (Carclean Meguiars NLD en de BE) toch blijf ik met deze vragen zitten.

En is NXT een vervolg op de standaard Meguiars?

Zo dat waren mijn vragen.:-"

IK hoop dat dit niet te veel moeite is :weetniet 8-o

IK had deze bericht ook ergens elders op dit forum geplaatst, maar ik vond dat het geen kwaad kon ook hier deze vragen te stellen.
 
Om dat allemaal te gaan noteren, dan hebben we een héél wat tijd nodig. Is vrijwel ondoenlijk om voor ieder product en combinatie van producten specifieke eigenschappen te noteren.

NXT is gewoon een extra productlijn van Meguiar's maar dan synthetische basis met polymeren.
 
Sommige dingen moet je ook gewoon zelf uitproberen vind ik. Bijvoorbeeld, welke shampoo kan niet met wax overweg vraag je... Dat is onbegonnen werk lijkt me om daar een lijstje van te maken.
Daarom zou je je beter afvragen of de shampoo die jij op het oog hebt een goeie is.

Dat is nu een stom voorbeeld, maar zo heb ik ook al mijn producten geselecteerd. Je bepaalt wat je nodig hebt en dan kan je je keuze eens laten nakijken door de ervaren poetsers onder ons.
 
Het is inderdaad vaak een kwestie van uitproberen, en kijken wat jou het beste bevalt. Ondertussen is er natuurlijk best veel informatie te vinden op het (jonge) forum, als je de verrichtingen en ervaringen van anderen volgt. Er staat dan weliswaar geen lijstje - wat ook ondoenlijk zou zijn - maar als je de reviews en ervaringen leest kom je er zelf ook wel uit denk ik.

Om even een globaal idee te geven over de producten die je noemt:

De Deep Crystal serie van Meguiars is een prima set om mee te beginnen (alleen zou ik de Gold Class wax nemen i.p.v. de Step 3, zeker op een donkere auto maar da's mijn voorkeur). Het is een lekker simpel setje, het werkt makkelijk, en je kunt er heel goede resultaten mee behalen (tot een punt) en weinig mee verklooien. Als je niet teveel 'gedoe' wilt en simpelweg (met de hand) je auto lekker bij wilt houden heb je er een leuk setje aan.

De SSR lijn van Poorboy's - gevolgd door Black Hole/White Diamond en EX-P (en daarna een vaste wax) - is m.i. beter geschikt voor de meer ervaren detailer (niet dat je er niet mee kunt beginnen natuurlijk). Je kunt er weer een stuk meer mee, maar het zijn ook meer stappen. Vergelijk dit maar met de Meguiar's Pro-lijn, alleen werkt de Poorboy's m.i. meestal wat prettiger. Zeker als je machinaal gaat werken en ook wat krasjes wilt kunnen verwijderen zou ik je deze producten aanraden.

Het verschil tussen de DC serie en de Poorboy's lijn zie je vanzelf wel als je eenmaal met beiden gewerkt hebt. Je wordt ook kritischer... Ik heb ook met veel plezier gewerkt met de DC, en vond het toen geweldig spul. Nu ik de Poorboy's serie heb gebruikt zou ik niet meer terug willen...
 
Ik bedoelde meer op basis van de ervaring die jullie hebben en meest gebruikte, maar dan in 1 topic. :)
Dit zou wel een mooie aanvulling zijn. Op de site staat ook wel het e.e.a maar niet wat ik bedoelde.

Ik snap natuurlijk dat als je alles zou om en beschrijven een hels karwei is.

(Maar misschien voor iemand een wel leuk studie-project;) om dit eens te doen )
 
Probleem wat er bij komt is: persoonlijke voorkeur...
De 1 vindt dat geweldig de ander vind het weer niets en ga zo maar door. Het is en blijft gewoon lastig om alles in 1 topic samen te gaan vatten.
 
Ik denk ook dat een topic een beetje onoverzichtelijk wordt. Want voor bijvoorbeeld nieuwe producten met reviews en show offs is het een stuk leesbaarder als het in apart topic staat.
 
Ik denk ook dat een topic een beetje onoverzichtelijk wordt. Want voor bijvoorbeeld nieuwe producten met reviews en show offs is het een stuk leesbaarder als het in apart topic staat.

Dat bedoel ik, kan het niet in een aparte topic, zodat nieuwelingen zoals o.a ik makkelijker en sneller begrijpen wat detailen precies inhoud.
GOED verwoord DKBM:)^ Dit zou zeker een aanvulling zijn op dit forum. Nogmaals ik weet dat het erg veel tijd kost, maar het idee is er al:)_[]
 
Probleem wat er bij komt is: persoonlijke voorkeur...
De 1 vindt dat geweldig de ander vind het weer niets en ga zo maar door. Het is en blijft gewoon lastig om alles in 1 topic samen te gaan vatten.

Misschien ben ik lastig, maar ik ben een persoon die graag alles wil weten:ja waarom iemand ergens voor kiest, ik ben niet echt een persoon die het automatisch aanneemt omdat een ander dat zegt. (Met alle respect voor Patrick...begrijp mij absoluut niet verkeerd, je hebt mij al ENORM geholpen!!!!)

Ik ben gewoon benieuwd naar ieders ervaring, aan de hand van deze ervaringen kan ik een betere conclusie trekken en beter in staat zijn een eigen keuze te maken wat precies bij mij past. Ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb.

Thnx voor alle moeite!
 
GeNeRal:

Misschien een idee of een dagje "stage" te lopen bij een forumlid bij je in de buurt? In de praktijk leer je veel meer dan alleen maar lezen. Misschien wel de mogelijkheid andere produkten uit te proberen dan wat je zelf hebt.

Of naar een meeting en/of clinic gaan, daar kun je ook veel van leren.
Theorie is leuk, de praktijk nog veel leuker.
 
Sorry dat ik het nogal cru zeg, maar je kan toch niet verwachten dat men voor jou gewoon alle mogelijke producten gaat beschrijven met geuren en kleuren? Stel dan op zen minst specifieke vragen. Kijk, ik heb daarstraks een topic geopend over verschillende Lake Country pads, ik had ook kunnen zeggen, zeg kunnen jullie niet alle mogelijke pads even in een topicje gieten, dan weet ik ineens ook alles...

Dit forum is trouwens het meest positieve en vriendelijke forum dat ik in lange tijd tegengekomen ben! Dus je kan hier zeker al je vragen stellen, antwoorden komen dan zeker en vast!
 
GeNeRaL zei:
Dat bedoel ik, kan het niet in een aparte topic, zodat nieuwelingen zoals o.a ik makkelijker en sneller begrijpen wat detailen precies inhoud.
GOED verwoord DKBM:)^ Dit zou zeker een aanvulling zijn op dit forum. Nogmaals ik weet dat het erg veel tijd kost, maar het idee is er al:)_[]


Martin bedoelt juist dat het overzichtelijker is zoals het nu staat. Gerubriceerd per groep/product, niet alles bij elkaar in een draadje. Ook bij reviews en How-To staat nog een berg informatie waar je voorlopig wel even zoet mee bent.

Ik heb hierboven het verschil even geschetst tussen de DC stappen en de Poorboy's lijn, je (m.i.) een paar goede en besparende suggesties aan de hand gedaan in je voorsteltopic, dus het lijkt me dat je daar wat mee moet kunnen. Even goed lezen zou ik zeggen... ;)
 
nicknameless zei:
Misschien een idee of een dagje "stage" te lopen bij een forumlid bij je in de buurt? In de praktijk leer je veel meer dan alleen maar lezen. Misschien wel de mogelijkheid andere producten uit te proberen dan wat je zelf hebt. Of naar een meeting en/of clinic gaan, daar kun je ook veel van leren.
Dat is zeker een goed punt en wil dit ook graag doen, alleen zie ik nog niet direct iets gepland staan op kort termijn, alleen maar bv een meeting voor auto's (niet direct een specifieke detail day). Ik heb deze vraag vandaag ook al op het Meguiars forum gesteld. Er is er wel 1 in Belgie 19-09-2008, maar om nu 500 klm heen weer te rijden vind ik net te veel van het goede.

Vanquish zei:
Sorry dat ik het nogal cru zeg, maar je kan toch niet verwachten dat men voor jou gewoon alle mogelijke producten gaat beschrijven met geuren en kleuren?

Ik bedoelde er zijn zoveel verschillende meningen dat ik het waarom erachter zocht.

Dit forum is trouwens het meest positieve en vriendelijke forum dat ik in lange tijd tegengekomen ben! Dus je kan hier zeker al je vragen stellen, antwoorden komen dan zeker en vast!
Ben ik helemaal met je eens, maar ik vond juist dit wel een goede aanvulling voor dit forum, zo krijg je naar mijn mening ook ietwat minder vervuiling in het forum.


Sven S8 zei:
Ik heb hierboven het verschil even geschetst tussen de DC stappen en de Poorboy's lijn, je (m.i.) een paar goede en besparende suggesties aan de hand gedaan in je voorsteltopic, dus het lijkt me dat je daar wat mee moet kunnen. Even goed lezen zou ik zeggen... ;)
En die had ik zeker gelezen, waarvoor mijn dank,^^.




Nogmaals Ik vind juist dit handig dit soort dingen te weten, men legt uit wat zijn/haar bevindingen zijn en waarom je daarvoor kiest.:cool:, dan kan jezelf daarna conclusies maken wat het beste bij je past. Er zijn zoveel verschillende producten met daaraan ieders eigen verbonden meningen.



Misschien heb ik het ietwat verkeerd verwoord in de opening van de topic en hiermee sommigen op het verkeerde pad gezet.
 
Sven S8 zei:
Martin bedoelt juist dat het overzichtelijker is zoals het nu staat. Gerubriceerd per groep/product, niet alles bij elkaar in een draadje. Ook bij reviews en How-To staat nog een berg informatie waar je voorlopig wel even zoet mee bent.

Klopt, ik bedoelde idd juist meerdere topics ipv 1. Ik ben ook voor de huidige methode. Op dit forum komen met name Meguair's en Poorboys veel aan bod (vooral vergelijkingen), omdat dit hier veel gebruikt wordt. Echter, wordt een dergelijk topic dan weer uitgebreid met bijv Chemical Guys of Mothers, dan gaat het topic richtingloos afwijken.

Overigens snap ik de vraag van GeNeRaL wel. Ik had in het begin dezelfde gedachte. Toch denk ik dat je van aparte topics wijzer wordt, omdat er dan specifieker wordt ingegaan op het product. Maar mss zou bijvoorbeeld een detailer die zijn project in een topic zet, niet alleen kunnen aangeven wat hij heeft gebruikt, maar ook waarom het die spullen heeft gebruikt. Is dat wat je bedoeld, GeNeRaL?

Uiteindelijk is het voor mij Poorboys geworden, want de kritieken en ervaringen (veel lezen) zijn goed en PB kan in de zon gebruikt worden, hetgeen voor mij eigenlijk en vereiste is. Daarom zal ik niet zo snel voor bijv Meg's gaan, terwijl dat ook uitstekende producten zijn. Voor anderen is dat misschien totaal niet relevant. Voor de rest: gewoon ergens mee beginnen, dan wordt het allemaal al snel veel duidelijker (aha-Erlebnis).
 
DKBM zei:
Overigens snap ik de vraag van GeNeRaL wel. Ik had in het begin dezelfde gedachte. Toch denk ik dat je van aparte topics wijzer wordt, omdat er dan specifieker wordt ingegaan op het product. Maar mss zou bijvoorbeeld een detailer die zijn project in een topic zet, niet alleen kunnen aangeven wat hij heeft gebruikt, maar ook waarom het die spullen heeft gebruikt. Is dat wat je bedoeld, GeNeRaL?

Precies, thats it! Nogmaals ik vind het allemaal reuze interessant en wil het graag allemaal weten, waarom iemand tot een bepaalde conclusie komt, mede hiermee wordt ook je product kennis verbeterd, waarmee iedereen zijn voordeel mee kan doen en nog beter worden als dat hij/zij al is. Maar jouw voorstel zou een goede oplossing kunnen zijn.