• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni cone niet te grof voor mijn velgen??

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Ik heb, na het zien van diverse filmpjes, een gele uni-cone besteld. Maar nu zit ik gelijk met het dilemma of deze niet te grof is voor mijn velgen. De cone is geel, maar is dit gelijk aan een gele pad? Er is namelijk maar 1 cutting cone dus geen verschillende gradaties.

Is er iemand die ervaring heeft met een gele cone op nette velgen?

Robert

Robert, ik heb zelf geen ervaring met de Cones, ze lijken me wel heel makkelijk trouwens.

Met lichtmetalen velgen moet je volgens mij goed oppassen, ik heb wel eens gehoord van detailers dat je zelfs met clay !! je lak zou kunnen beschadigen omdat de velgen over het algemeen genomen, dun zijn gespoten

Afgaand op filmpje wat de heren van CC gepost hebben (zwarte cone op een set Audi velgen) denk ik dat de zwarte cone met een finishing polish ook afdoende zou moeten zijn..?
Heb helaas geen ervaring met een cutting cone.

Die is inderdaad vrij hard, heb je geen diepe beschadigingen en zit hij nog in de verpakking dan zou ik hem omwisselen voor een zwarte of een blauwe.

De verpakking zit nog dicht. Wellicht handiger om deze te ruilen voor een zwarte. Ik stuur wel even een officieel mailtje ipv het via dit forum te regelen.

Zodra de cone is vervangen, zal ik een review plaatsen. Zag dat die er nog niet was!

Bedankt..

Robert