• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni-Lak polijsten

Gradus

Detailing rookie
14 feb 2018
8
15
34
F7D36A15-1B31-460A-B7CD-C8BDCFA0C389.jpeg BFC14B1A-3950-4DB5-9417-C3551E9842E8.jpeg Hallo forum bezoeker


Is er hier iemand die mij een uitleg kan geven over het polijsten van een uni-lak ?

Ik hoorde dat uni-lak niet gepolijst kan worden zoals Metallic lakken, dat uni-lakken zeer gevoelig zijn voor krasjes. Het gaat om de kleur Zwart

Groetjes
 
Je kan ze gewoon polijsten als een metalliclak. Zeker als er ook blanke lak overheen zit moet dat geen enkel probleem zijn. Als er geen blanke lak overheen zit dan verkleuren je pads, maar dat is ook niet erg.

Of de unilak gevoelig is voor krasjes kan je op voorhand niet zeggen denk ik. Wel denk ik dat krassen beter zichtbaar zijn op unilakken, en zeker op een zwarte unilak.
 
Hey Gradus,

Unilak die niet gepolijst kan worden? :p Heb je jezelf al verdiept hierin middels het forum of gewoon Google?

Deze lakken kunnen uiteraard gewoon gepolijst worden. Bij unilakken zonder clear coat heb je te maken met een dikke verflaag en geen blanke lak, dus wanneer je gaat polijsten c.q. slijpen dan verwijder je dus een laagje (slechte) verf om de goede onderliggende laag naar boven te halen. (Je zal dus ook de kleur van de lak op je pad gaan zien)

Wanneer je een unilak hebt mét clear coat dan polijst je dus de blanke lak en zie je geen kleur op je pad. (Tenzij je er doorheen ramt, haha! ;) )

Weet je zeker dat het een unilak betreft en zo ja, is dit met of zonder clear coat?
 
Nou lijkt me toch f#cking sterk dat er geen blanke lak op een Golf 5 zit.

Maar qua polijsten is er idd totaal geen verschil.

Het is alleen dat je op een zwarte unilak ALLES ziet.
 
  • Leuk
Reactions: Vikash