• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Uni Oranje truck lak

Anton

Detailing chief
25 mei 2011
40
75
Wij hebben op het werk deze auto binnen gekregen. Maar de lak is behoorlijk ver heen. Uiteraard zonder blanke lak. Wat zou nou een goeie combi zijn om de kleur weer omhoog te krijgen ? Heb een klein stukje gewetsand met korrel 3000 en dan met een medium pad en scholl s3 terug gepolijst met een rupes lk900. Maar dan blijven er veel swirls zitten door het schuren. Nu weet ik uit ervaring dat deze soort uni lak moeilijk kras vrij te krijgen is... maar was toch eens benieuwd...

Alvast bedankt !
IMG-20211224-WA0005.jpg
 
Waarom ga je meteen wetsanden? Dat is wel het allerlaatste wat je moet doen... :no_mouth:

In wezen kun je een unilak, met of zonder blanke lak, gewoon behandelen zoals elke andere willekeurige lak.
 
Ze moesten een deel spuiten en moesten de echte kleur hebben vandaar. Die delen worden herspoten
 
Scholl S3 is toch best wel een stevige compound, er zouden na het polijsten eigenlijk geen swirls achter moeten blijven.
Ik zou zelf als eerste gewoon nóg een rondje doen met de medium pad en de S3. Misschien ben je te snel gestopt.
Een heavy cutting pad of zelfs een microfiber zou ook nog kunnen als stap omhoog.
 
Swirls door het schuren, zeg je: heb je dat ook met de machine gedaan en bedoel je 'piggy tails'?

Kan het ook zijn dat het zachte lak is en dat je de 'schade' van Scholl S3 ziet?
 
Schuren Is met de hand gedaan. Doorgaans is deze uni lak knoer hard. Mede doordat er geen blanke lak over zit. Vandaar dat hij zo lelijk verkleurd is...
 
Oke, dus je hebt geschuurd en na het poljjsten zag je nog steeds swirls? Ik snapte je zin dus niet helemaal: veel swirls door het schuren.

Nu is 3000 een hele fijne schuurkorrel en menig compound op een wol-/microvezelpad kan wel eens meer weghalen dan een passage met 2000/3000. Ik zou het schuren voor nu even lekker achterwegen laten en dan insteken zoals @nicknameless al stelde: aanpakken zoals ieder andere lak.

Daarbij moet je even duidelijk voor ogen houden wat je doel is: kleur ophalen of een strak eindresultaat. Zijn twee verschillende dingen maar kunnen natuurlijk wel tegelijk nagestreefd worden. Ik lees namelijk dat je de kleur op wilt halen, maar je je vervolgens stoort aan de swirls; vandaar.

De kleur ophalen kan soms heel snel als de verkrijting heel oppervlakkig is, maar mocht die echt ver zijn dan zul je ook meer weg moeten slijpen. Het kan echter ook daadwerkelijk zo zijn dat de swirls dieper zitten dan de dikte van de verkrijte laag.

Succes!
 
Het is idd een lastig verhaal... het gaat om verkoop van trucks hier. Maar ze moeten er uiteraard netjes bij staan. Hun nemen genoegen met kleur ophalen. Maar ik erger mijn eigen kapot aan de swirls..

Heb nu wat producten in mijn mandje gezet die wat beter aangrijpen. Zodat het schuren ( als het goed is ) overgeslagen kan worden. Mochter er hologrammen onstaan is dat geen probleem. Heb een rupes lhr15mk3 tot mijn beschikking