• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Unilak zwarte Volkswagen Polo Blue Motion 1.4 3 cil.

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Afgelopen dagen totaal 13 uur besteed aan een Unilak zwarte Volkswagen Polo Blue Motion 1.4 3cil.

De auto is precies 8 weken oud op het moment dat ik 'm kreeg om te detailen.
De volgende foto's laten zien hoe de auto door de VOLKSWAGEN DEALER is opgeleverd.
Verschrikkelijk te zien hoe slecht een NIEUWE wagen dus schijnbaar wordt afgeleverd.
Heb ondertussen aardig wat gezien, maar dit slaat alles:

Foto1k0-GID74OVI.jpg

Foto720-GPDE8DUY.jpg

Foto720-QIRHUWHB.jpg

Foto1k0-Z6UUXFWD.jpg


Nadat ik dit verwerkt had maar aan het werk geslagen:

- Interieur gezogen en één en ander gevoed met Poorboys World - Natural Look Dressing
- Auto grondig gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Onderste helft en de wielen ingespoten met Monello - Non-Ferro en nadien goed afgespoeld.
- Paar testspots gedaan met Monello Dolce Verde klei, maar er kwam niets af.
- Auto binnengereden, gedroogd met behulp van de Monello - Senza Acqua Drying Towel en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed

Foto1k0-G7IPULE7.jpg


Dag 2 begonnen met test spots op de motorkap, en als volgt te werk gegaan op alle delen:

- 1 hit met Polishing Power - DAP900 V2, Monello - Raffini 5,5" Foam Heavy Polishing Pad - Green en Monello - Raffini Mezzo Polish
- 1 hit met Polishing Power - DAP900 V2, Monello - Raffini 5,5" Foam Polishing Pad - White en Scholl Concepts - S40 Swirl-Remover
- Tape verwijderd en auto wederom gewassen om alle polijststof te verwijderen
- Wielkasten in de Auto Finesse - Revive Trim Dressing
- Banden in de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
- Auto 2 x in de Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915

Flink opgeknapt, de hologrammen zijn helemaal verdwenen.
De unilak is erg gevoelig (soms bij uitpoetsen van polijstmiddel al een fijn krasje) en had dus al wat swirls.
Dit kreeg ik er niet 100% uit. Had misschien wel gekund, maar gezien ik daar dan flink tijd in moet stoppen en ze bij deze lak vrij snel weer
lichtjes aanwezig zullen zijn besloten dit niet te verwijderen.
Is niet erg aanwezig, je moet er naar zoeken, maar het zit er wel.

Hieronder een aantal VOOR/NA plaatjes gevolgd door de eindfoto's.

Foto540-TT8HA73X.jpg

Foto720-QPIUNXLX.jpg

Foto1k0-C6EUCUUN.jpg

Foto540-FX3XRSUJ.jpg

Foto1k0-IBE4TK3D.jpg


Grotefoto-4DY6ZQOU.jpg

Grotefoto-6YVWFKIT.jpg

Grotefoto-ZWTBOPAZ.jpg

Grotefoto-KKUNBI4B.jpg

Grotefoto-I4XRJN7T.jpg

Grotefoto-MWQSSGFL.jpg

Grotefoto-8L4L6HTX.jpg

Grotefoto-BWK3Z886.jpg
 

Bijlagen

  • Foto1k0-GID74OVI.jpg
    Foto1k0-GID74OVI.jpg
    246,6 KB · Weergaven: 186
  • Foto720-GPDE8DUY.jpg
    Foto720-GPDE8DUY.jpg
    108,9 KB · Weergaven: 271
  • Foto720-QIRHUWHB.jpg
    Foto720-QIRHUWHB.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 184
  • Foto1k0-Z6UUXFWD.jpg
    Foto1k0-Z6UUXFWD.jpg
    304,5 KB · Weergaven: 182
  • Foto1k0-G7IPULE7.jpg
    Foto1k0-G7IPULE7.jpg
    299,7 KB · Weergaven: 458
  • Foto540-TT8HA73X.jpg
    Foto540-TT8HA73X.jpg
    142,6 KB · Weergaven: 342
  • Foto720-QPIUNXLX.jpg
    Foto720-QPIUNXLX.jpg
    193,5 KB · Weergaven: 198
  • Foto1k0-C6EUCUUN.jpg
    Foto1k0-C6EUCUUN.jpg
    254,2 KB · Weergaven: 183
  • Foto540-FX3XRSUJ.jpg
    Foto540-FX3XRSUJ.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 174
  • Foto1k0-IBE4TK3D.jpg
    Foto1k0-IBE4TK3D.jpg
    246,2 KB · Weergaven: 148
  • Grotefoto-4DY6ZQOU.jpg
    Grotefoto-4DY6ZQOU.jpg
    394,1 KB · Weergaven: 831
  • Grotefoto-6YVWFKIT.jpg
    Grotefoto-6YVWFKIT.jpg
    389,9 KB · Weergaven: 377
  • Grotefoto-ZWTBOPAZ.jpg
    Grotefoto-ZWTBOPAZ.jpg
    292,6 KB · Weergaven: 186
  • Grotefoto-KKUNBI4B.jpg
    Grotefoto-KKUNBI4B.jpg
    388,5 KB · Weergaven: 301
  • Grotefoto-I4XRJN7T.jpg
    Grotefoto-I4XRJN7T.jpg
    331 KB · Weergaven: 186
  • Grotefoto-MWQSSGFL.jpg
    Grotefoto-MWQSSGFL.jpg
    342,3 KB · Weergaven: 141
  • Grotefoto-8L4L6HTX.jpg
    Grotefoto-8L4L6HTX.jpg
    185,4 KB · Weergaven: 178
  • Grotefoto-BWK3Z886.jpg
    Grotefoto-BWK3Z886.jpg
    241,3 KB · Weergaven: 132
  • Leuk
Reactions: Pietaah
Leuke detail, Wat ik zo kan beoordelen aan je pad/compound keuze was dit een vrij zachte lak.
Hoezo heb je niet overwogen om Monello oranje met mezzo te gebruiken om net wat meer correctie kracht te verkijgen?
 
Ziet er echt heel goed uit!

Als ik een nieuwe auto zo afgeleverd zou krijgen zou ik hem niet eens meenemen. Hoe kan je een lak überhaupt zo snel in die staat krijgen?
 
Heel mooi resultaat! Vast een dankbare eigenaar! Dealer heeft waarschijnlijk nog dik geld gerekend voor dit gepruts.....
 
Zoooooww!

Lijkt wel of een beunhaas-poetser, zoals ik dat momenteel nog ben, met zijn Rotary wat mooie TribalFlames in de lak heeft willen etsen. Haha!

Ziet er weer strak uit, Jos. Super gedaan!


Maar ik neem aan dat een klant van jou de auto heeft afgenomen bij VW en daarna bij jou is gekomen om te laten poetsen? Lijkt mij een raar verhaal dat een dealer een auto zo aan een klant meegeeft, tenzij de klant dit blijkbaar zo heeft afgesproken. Op deze manier is dit een vieze kras in de naam van VW en dat lijkt me niet de bedoeling.

(Ben fan van Duits vakmanschap, dus ook VW, maar niet specifiek)


Maar nogmaals, Jos, dit is toch waar je het detailen voor doet, dacht ik zo! Netjes.
 
Mooi resultaat Jos.
Een ding is mij niet duidelijk: heb jij die "voor" foto's gemaakt direct nadat hij was afgeleverd of 8 weken na aflevering?
 
De 'voor-foto's' zijn eergisteren gemaakt, dus 8 weken na aflevering.
De eigenaar kan er eventueel wel de krassen in gemaakt hebben, maar niet de hologrammen.

Overigens wil ik er wel even bij zeggen dat dit topic NIET is bedoeld om VW af te kraken!
Dit kan natuurlijk een uitschieter zijn geweest!!
 
toevallig heb ik dit weekend een nieuwe golf station in de gyeon mohs gezet. komt denk ik bij dezelfde dealer weg. deze was bewust ongepoets en had ook dikke poetsbanen in de motorkao. de voorbumper was sowieso gespoten zag ik en ik denk de moterkap ook. dus denk dat bij die van mij gedaan is door de schade afdeling.Ik heb een paar jaar bij een grote landelijk poetsbedrijf gewerkt voor dealers. maar dan moet je voor minder dan 100e een complete auto doen. binnen en buiten. het is vaak geen onkunde van een poetser maar de dealers willen schoon en een beetje glans. bij die va
 
  • Leuk
Reactions: bros
Mooi resultaat Jos ben blij dat mijn collega mijn advies om naar jou toe tegaan heeft opgevolgd. ziet er mooi uit. hoezo heb je er trouwens niet voor gekozen om af te bouwen met de monello lijn? heb je hier een explicite reden voor of is dit wat voor de hand lag?