• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Update 08-09 - 2011 : Team up Marco079 - Mark1986 Roze/Rood Starlet 1996

Marco079

Detailing rookie
17 mrt 2011
9
0
Hallo iedereen,

19 maart 2011 zijn Marco079 en Mark1986 van start gegaan met mijn mooie roze/rood Star(s)let uit 1996!

Marco079 : Mijn naam is Marco, ik ben 19 jaar oud, woonachtig in Zoetermeer en ontzettende nub op dit gebied. Heb sinds een paar maanden me rijbewijs en mijn eerste auto'tje is dan ook een feit. Deze dateert uit 1996 en is van mijn moeder geweest. Helaas is de liefde voor de auto door mijn moeder de laatste jaren flink gezakt. Dit is ook wel te zien aan de verkleuring, maarja men weet niet beter. Als ik had geweten dat de auto zijn glans weer terug kon krijgen door te polijsten en te waxen etc. Dan had ik dit uiteraard allang voorgesteld aan mijn moeder. Gelukkig ben ik via mijn stage voor school in kennismaking gekomen met Mark1986. Hij liet met volle trots zijn Volkswagen Polo GTI Black magic zien en vertelde met volle enthiousiasme over het onderwerp 'kleien, waxen, voeden, swirls etc.'
Hij liet mij ook een site zien waar je al deze fantastische producten kon bestellen en uiteraard over forum. En zodoende kwamen we op een dag op het idee om mijn roze star(s)let eens om te toveren tot een bijna nieuwe Rode Starlet en ik kan je vertellen dat dit is gelukt. Zie het filmpje in deze thread en ik hoef voor de rest niets meer uit te leggen.

We horen graag jullie reacties over dit projectje!

Update :

Op dit moment heb ik de auto nu al een half jaar in bezit en er is al het één en andere veranderd, maar dat zul je wel zien bij de foto's

Hij is nu dus weer helemaal mooi, alleen ik had nog wel standaard wieldoppen, en lelijke achterbumper, en vond interieur nou ook niet echt boeiend, en wilde graag nog wat betere speakers en radio. Dus ja zie foto's.

Achterbumper vervangen van de sloop:
img2011090200075.webp

Nieuwe stoelhoezen set :
zoetermeer2011090200066.webp
img2011090200069.webp
img2011090200070.webp
img2011090200071.webp

Nieuwe boxen + subwoofer :
img2011090200067.webp

Nieuwe radio uiteraard:
img2011090200068.webp

Nieuwe wieldoppen :
1389331476cuuh.webp

En het was een mooie dag en besloot toen de stickers te verwijderen :
Before :
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
img2011090200059.webp

After :
img2011090200062.webp
img2011090200086.webp
img2011090200087.webp
img2011090200085.webp

Andere kant natuurlijk ook :
Before :
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
img2011090200061.webp

After:
img2011090200082.webp
img2011090200064.webp
img2011090200065.webp
img2011090200081.webp

Nog een leuk plaatje van de voorkant :
img2011090200084.webp
img2011090200083.webp

UPDATE 05-09-2011
Bumper geplaatst :) (wat een klus zeg)

Planning :
Witte knipperlichten (misschien)
Sportstoelen( ik ben 2.03 meter en moet een manier zien te vinden om beter te kunnen gaan zitten, heb je tips of ervaring let me know please!)
Zijruiten tinten (zeer binnenkort gedaan, twijfel nog over achterruit)
Velgen + nieuwe banden (iemand nog een leuk setje in de aanbieding let me know)

Nou dat was het alweer, ik kijk uit naar jullie reacties :)

P.S. Foto's kunnen beetje roze uitgeslagen zijn, maar hij is toch echt blinkend rood :)

Nou Marco, dat is nog eens eer hebben van je werk. Ik ben benieuwd naar Mark zijn uitleg. :-)^

Rood blijft een dankbare kleur, mooi resultaat.

Dat gezegd hebbende wil ik toch even een zeer grote DON'T aanwijzen:
De Quikdetailerfles direct op de lak zetten. Hiermee kan je echt schade aanrichten, kijk maar naar de onderkant van de fles.
De naad/rand die is ontstaan na het samensmelten van de fles is echt te scherp voor de lak. Schuif een klein stukje en je hebt een kras.
NOOIT meer doen dus.
En leg het snoer over je schouder heen zodat deze niet tegen de auto aan kan stoten. Bij het aanbrengen van de Black Hole gebeurt het wel.

Leuk gemonteerde video, vreselijke muziek! (vind ik dan ;-) )

Ziet er goed uit heren, de glans is weer mooi terug!

ik wil ook niet zeuren, maar buiten het mooie resultaat heb ik wat puntjes die voor een detailer een no go zijn...

ten eerste zag ik 1 emmer...(hoewel dat als je gaat polijsten niet eens zo erg is)

ten tweede de fles op het dak...(al eerder genoemd)

en ten derde zijn de trims niet afgeplakt.(ik weet uit ervaring dat je daar spijt van gaat krijgen)

maar ik ben ook gewoon met een spons en een zeem ooit begonnen....:s

Als eerste m`n complimeneten voor je filmpje:-)^ Is weer eens wat anders dan een stuk tekst met wat foto`s:jippie .

Maar wat een heerlijke resultaat:love .Dit soort klussen zijn gewoon heerlijk voor de resultaten die behaalt kunnen worden.

Maar zie dat het kunstof niet is afgeplakt???Niet last van wituitgeslagen delen?????

Hele dikke +1 voor de film en muziek (ik vond het wel goed...:-b ). Als kersje op de slagroom zou ik een goedkope spuitbus tyreshine kopen en de wielkasten en banden inspuiten. Instant tyre shine van Autoglym (niet duur, wel goed) werkt ook prima. Als je dan toch gaat bestellen bij Carclean, neem dan een fles APC mee voor de bumpers. Even APC 1:4, nagelborsteltje en daarna inspuiten met cheap ass vettigheid.

Ga zo door..!

Robert

Leuk gedaan dat filmpje! :-)^ En erg internationaal ook, met de teksten in het Engels. ;-)

Toch altijd een metamorfose zo'n rode wagen.:ja

Geweldig gedaan heren, ook het filmpje is weer eens wat anders :cool, al mag er van mij een ander muziekje onder ;)

Mooi resultaat.

Alleen sluit ik me aan bij de voorgaande post, dan krijg je een nog mooier resultaat, waarbij de plastic delen en banden ook mooi op kleur komen!

klasse jongens!
leuk filmpje! leuke manier van presenteren!
leuke 50/50! daar houden we van natuurlijk :jippie

mooi resultaat mark en Marco!

Bedankt iedereen voor de complimentjes.

Om even terug te komen op een aantal punten wat er gezegt is.

Tijdens het wassen zijn er twee emmers gebruikt. Alleen bij het polijsten is er maar 1 emmer gebruikt die we om de paar keer weer even leeggemaakt hebben en opnieuw hebben bijgevuld met schoonwater.

Er zijn indd wel wat rubbere delen beetje rood/wit- achtig uitgeslagen. Maar dit is nog wel weg te krijgen. We hebben overigens aan het einde de voor en achterbumper met trim-restore ingesmeerd. De voorkant ziet er weer uit als nieuw. Alleen achterzijde is een keer herspoten omdat mijn moeder schade had gereden, maar je kunt wel zien dat het beunmatisch is opgeknapt. De bumper krijg ik niet meer zoals van ouds. Alleen de zijkant van de achterbumper krijgen weer een beetje hun oude kleuren terug.

De banden en binnenkant komen ook nog wel een keer voorbij. `

Bedankt ook voor de tips! Gaat zeker mee naar volgend projectje!

Hallo,
is eens wat anders dan enkel fotokes:lol

Net resultaat behaald ,heb alleen niet goed begrepen wat er met die ene emmer bedoeld wordt bij het polijsten:
is deze om de pads proper te maken of zie ik dat verkeerd??
Als ik het goed zie ,maken jullie de pads in een gewone emmer schoon??
Ik ben er over aan het nadenken om zelf zo'n padwasher te maken met een gritt guard,alleen vind ik niet direct de juiste veren om in een ,,buis-in-buis-systeem'' te steken.Als ik dat opgelost krijg ,maak ik de gritt guard aan de buizen vast en kan zodoende deze onder water dompelen bij het uitwassen(allemaal nog theorie,maar als ik veren vind maak ik deze toch lekker zelf en kan voor het uitgespaarde bedrag weer lekker ander ,,stuff' kopen:-b )

Groeten Danny
Nogmaals proficiat voor het behaalde resultaat!!

Mooi en dankbaar project dit.
Er staat bij mijn sportschool erook zo eentje in vergane glorie erbij staan.
Alleen ik heb geen DAP en wil er ook niet aan beginnen$$) , weet er nog te weinig van poetsen af.

Zag in het filmpje dat de achter bumper grijs was en later bij de foto's rood. overgespoten?
Doe je dan de voorbumper nog in rood spuiten?