• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vakantiewasje PB Spray and Wipe?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Elk jaar erger ik me eraan hoe mijn auot eruit ziet als ik op mijn vakantieadres aankom. Ik zou hem dan eigenlijk graag willen wassen, maar ik heb daar geen slang of iets dergelijks bij de hand. Nu heb ik kort geleden PB Spray and Wipe gekocht en gezien dat ik deze ook als waterless wash kan gebruiken. Omdat we dit jaar dicht bij het strand op vakantie gaan vertrouw ik het echter niet om zomaar meteen met de PB Spray and Wipe aan de gang te gaan (vanwege het zand wat op de auto terecht is gekomen).

Is het een goed idee om eerst een paar emmers water over de auto te gooien en dan met de Spray and Wipe aan de gang te gaan, of zou de Spray and Wipe te erg verdund worden door het water wat nog op de auto is achter gebleven? Heeft iemmand een idee of ik de Spray and Wipe ook op de velgen kan gebruiken (kan het kwaad wanneer ze later tijdens het rijden opwarmen en Spray and Wipe is achtergebleven)?

Als de lak goed schoon, dus ´schoon na kleien´ en vervolgens goed in de wax staat, zal het water er vanzelFzodanig aflopen dat het water zo goed als geheel wegtrekt. Je zou inderdaad daarna Spray and Wipe kunnen gebruiken. Ik ben daar echter niet zo´n voorstander van. Tijdens de rit naar je vakantieadres pikt de auto toch vuil op wat je er met een paar emmers water erover gietend niet afkrijgt. Gebruik het voor vervelende vervuiling als vogelpoep e.d. of eventueel wat vette vlekken weg te halen. Maar als waterless wash ....... ik zou het niet doen.

Je kan de SW ook voor de velgen gebruiken. Eventueel opgedroogd residu kan verder geen kwaad.

Bedankt voor de reactie DKBM. Zijn er ook mensen die "ervaring" hebben met het gebruik van PB Spray and Wipe als Waterless Wash of vertrouwen jullie dit net als DKBM niet echt voor dat "klusje"?

Ik zou dat ook niet doen, waterless wash??:no

Ik zou eerder een soort wasbox zoeken en de auto goed afspuiten (Eerst met shampoo en dan afspoelen). Als de auto goed gekleid en goed in de wax zit zoals DKBM al zei, moet de auto toch strak uit kunnen zien na het drogen.:cool Eventueel met Spray & wipe nog een keertje langs gaan met een MF doek.

Succes!

Een waterless wash bestaat volgens mij niet. Een rinseless wash wel. Ik gebruik regelmatig Optimum no rinse(ONR) De volgende foto's zijn auto's te zien die met ONR gewassen zijn. Het voordeel is dat ik met ONR auto's kan wassen in garageboxen. Het kan ook gebruikt worden in de volle zon. Je hebt 1 volle emmer nodig met water om een auto te wassen. Ik heb er tot nu toe redelijk vuile auto's mee gedaan en ik ben nog geen swirls tegengekomen.
IMG_1037.webp
50/50 shot
IMG_1043.webp
nog een 50/50 shot
IMG_1048.webp
en na het wassen
Voor het wassen met ONR:
IMG_3193.webp

IMG_3202.webp

Na het wassen met ONR:
IMG_3203.webp

Ik heb me even ingelezen in dat Optimum no rinse, en kom er achter dat ze op detailer world razend enthousiast zijn.
nou zou ik het ook wel een keer willen proberen, maar heb geen nederlandse site gevonden.
dus @dutchcardetailing of andere, waar kan ik het kopen/waar kopen je/jullie het??

Mvg,
Steven

niet zo gehaast met het verwachten van antwoorden; het is pas een maand geleden dat je die vraag stelde.... :-"

Anders even via google, en dan optie "Zoeken in pagina's in het Nederlands "

Google : optimum no rinse, zoeken pagina's in het Nederlands
Vraag je naar verkooppunten via de contactpagina.

was wel ff lastig te vinden :lol :roll

Hans

Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig naar Optimum No Rinse.

Ik heb een Engelse webshop gevonden waar ik 946ml kan bestellen voor 14.70 pond, maar dan betaal ik 12.20 pond aan verzendkosten. .. en dan betaal je meestal voor Mr. Douane ook invoerrechten. Niet echt de moeite waard..

(Inmiddels ook maar contact opgenomen met cps-benelux die Optimum distribueert in de Benelux.)

Is er misschien een alternatief product voor een rinseless wash die in NL te verkrijgen is (liefst bij Carclean)?