• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vale gele lak

Dennis-Mash

Detailing trainee
26 jul 2010
2
47
32
Blitterswijck
Detailers,

Heeft iemand tips, ideeën of oplossingen om een vale gele lak weer in een top staat te krijgen? Natuurlijk heb ik zelf al het één en ander geprobeerd maar dit mocht helaas niet baten. Van lichte combinaties op de DAP tot zware combinaties op de Rotary. Niets maakt verschil. Tenminste, niet op plaatwerk, maar wel op plastic delen zoals een kofferklep spoiler.

Nu ben ik zelf een beetje radeloos hoe ik dit op kan lossen en of het uberhaupt wel op te lossen is zonder spuitwerk. Het idee dat de desbetreffende auto toch gespoten is met blanke lak en dat het geel onder de blanke lak is verkleurd speelde namelijk op in mijn hoofd. Heeft iemand een idee of het mogelijk is dat de kleur lak onder de blanke lak verkleurd? Blanke lak zou toch juist een bescherming tegen UV straling moeten geven?

Het gaat hier om een Seat Ibiza 6k2.

succes met een gele seat. Als er inderdaad blank lak overheen zit ga je dit niet meer goed krijgen nee. Worden je pads geel bij het polijsten? zo nee dan kun je stoppen en beter een spuiter opzoeken.

bij Seats zit daar waarschijnlijk blanke lak overheen. kleur is dus helaas niet meer terug te polijsten.

Niet het nieuws waar je op zit te wachten maar hier is niets meer aan te doen.
Gele Seat's staan er om bekend.

Overspuiten is de enige oplossing, de verkleuring zit onder de blanke lak.

Wellicht kleine troost.. Ik heb het ook! Weliswaar een Focus uit 2009, maar mijn bumpers zijn donkerder dan de rest van de auto. Het schijnt dat gespoten kunststof delen af kunnen wijken van de oorspronkelijke kleur.

Succes met de uitleg!

Dat zie je bij de meeste auto's is er een kleurverschil tussen gespoten plaatwerk en kunststof.