• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ValetPro Snow Foam Combo 2

Gullwing

Detailing chief
19 mei 2018
94
88
Zuidlaren
Aan de hand van dit onderstaand filmpje heb ik onlangs de Snow Foam Combo 2 besteld. Echter ben ik niet onder de indruk van het middel. Vooral aangereden wild (vliegen, muggen etc) blijven gewoonweg zitten.

Hebben jullie nog aanraders voor een wat heftiger middel? Ik gebruik het voornamelijk ter voorbereiding van een grote beurt, ph-neutraal is hierbij niet van belang.


Erik
 
Ik ken het product zelf niet, maar ind AutoGlym TFR (welke helaas niet bij CC te bestellen is) valt bij de meeste goed in dr smaak.

Tevens vind ik je omschrijving best hilarisch, "aangereden wild" :).
 
Voor aangereden wild heb je een voorwas nodig die je met een pompspuit kunt vernevelen.

Denk aan VP citrus bling of VP adv neutral snowfoam. De laatste hoeft minder sterk gemengd te worden en is dus economischer.

AutoGlym TFR zoals hierboven al genoemd schijnt erg goed te zijn.
 
Even een update, ik heb het aangeschaft en vandaag gebruikt op een VW UP.

Ik heb dit eerst in een sprayfles gestopt 1:32, de neus vanuit droog ingespoten, minuut of 3-4 laten inwerken en toen met de HD spuit afgespoten. Ik ben aangenaam verbaasd, zo'n 60% vloeg er direct af, vervolgens nog een keer gespoten en daar ging nog eens 10% vanaf.

Ik dacht in principe dat ik er toen was, maar toen de auto droog raakte zag je nog we vlekken, ik ben nu even in dubio wat ik precies zie. Is dit teer, zijn het nog steeds insecten resten? Vervolgens heb ik de auto gefoamed met TFR en met washmit gewassen (zonder te drukken) maar dit deed vrijwel niets.

Uiteraard krijg ik het er vast wel af met flink boenen, maar het begint nu een sport te worden zo min mogelijk schade aan te brengen voordat het weer mooier moet worden ;)
 

Bijlagen

  • IMG_3366.jpg
    IMG_3366.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 345
Oef, de foto is inderdaad nogal onduidelijk, maar ik neem aan dat je die witte vlekken/contouren bedoeld. Dat lijkt mij ook ingevreten insecten.
 
Nooit geweten dat 't zover kon intrekken. Ik heb de motorkap en bumper vervolgens geklei'd waardoor er nog een klein beetje troep vanaf kwam en vervolgens en licht gepolijst met monello finale op wit, dat deed de truc! Vervolgens Natty's (black) paste wax gebruikt. Het front is nu weer mooi! Bedankt voor info.

Even terug naar initiële probleem: de Autoglym multiwash Tfr is een prachtig product en ook nog eens heel goedkoop, ik meng dus 1:32 zoals op verpakking staat. Dat is 1 liter voor nog geen 13 cent. Ik geeft TFR nu de voorkeur tov foam bij grote schoonmaak.
 
Het gros van de waxxen is niet bestand tegen vliegenresten. Je zult je voorbumper enzo dus af en toe moeten polijsten.