• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Van galoperende Pony naar een volbloed Stang ( foto alert! )

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Gisteravond werd er hier een Ford Mustang GT van 2003 gebracht voor een volle beurt.Wagen is nu een kleine 5 jaar in bezit van de huidige eigenaar.
Maar eigenlijk heeft de wagen niet een echte verwenbeurtje gehad.Dus hoog tijd:lol

En hier een paar fotootjes van toen die er net was ( helaas was het al donker om 8u:schaam ) :

DSCN1137.webp

DSCN1139.webp

DSCN1142.webp

DSCN1144.webp

DSCN1146.webp

DSCN1147.webp

DSCN1148.webp

DSCN1149.webp

DSCN1150.webp

DSCN1151.webp

DSCN1153.webp

DSCN1154.webp

Op verzoek van mij is de wagen nog niet gewassen , dus ik kon aan de bak:jippie .

En het stappenplan voor deze vuile paard :

- kunststofdelen en rubbers met de Poorboys World APC.
- Velgen en banden met de Poorboys World APC.
- Daarna de velgen met de Carpro Iron-X
- Gehele wagen afgespoeld.
- Gewassen met de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash in hoge dosering.
- Weer afgespoten en gedroogd met de Delerium.
- onderste deel van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover behandeld.
- Gekleid met de Poorboys World Spray& Wipe met de Dodo Juice Supernaturel claybar.
- Gepolijst met de Dap met oranje pad en Monello Inizio , daarna witte pad en Monello Mezzo en gevoldgd door zwarte pad en Monello Finale.
- Afgenomen met de Monello Spruzzo.
- Uitlaten met de Mothers chrome polish
- Als Glaze de Poorboys World White Diamond.
- Als Sealant de Poorboys World EX.
- En dit getopt met de Wolfgang Fuzion wax.
- Velgen in de Poorboys World Wheelsealant.
- Bandjes in de Poorboys World Bold N Bright
- Kunststof delen aan de buitenzijde met de Poorboys World Trim Restorer
- Ramen met de Poorboys World Spray & Wipe
- Leder met de Gliptone cleaner en conditioner behandeld.
- Dashboard en deurpanelen met de Poorboys World Leatherstuff.
- Tapijt en matjes met de extractor gedaan.
- Motorruimte met wat APC en Naturel Look gedaan.

En de rubbertjes konden wel wat APC gebruiken 8o

DSCN1156.webp

Velgen werden aardig schoon met de APC :

DSCN1155.webp

De Iron-X haalde nog wel wat weg , maar niks denderends :

DSCN1157.webp

Na het wassen de wagen binnen gezet om de staat wat beter te kunen bekijken :

DSCN1158.webp

DSCN1159.webp

DSCN1160.webp

DSCN1161.webp

DSCN1164.webp

DSCN1166.webp

DSCN1167.webp

DSCN1168.webp

DSCN1169.webp

DSCN1170.webp

DSCN1171.webp

DSCN1172.webp

DSCN1173.webp

DSCN1174.webp

Spoelemmer na het wassen en al een keer te zijn ververst x-]

DSCN1177.webp

Gepoogd wat lakdefecten te kunnen vastleggen , maar zilvergrijs is eigenlijk nog best een lastige kleur daarvoor :

DSCN1179.webp

DSCN1180.webp

DSCN1182.webp

DSCN1185.webp

DSCN1186.webp

DSCN1201.webp

DSCN1202.webp

Hierna de Valet Pro Citrus Tar & Gleu remover gepakt en de onderste deel van de wagen ingespoten vanwege de teerspetters die ruimschoots aanwezig waren :

DSCN1208.webp

DSCN1211.webp

DSCN1212.webp

DSCN1213.webp

Spul werkt echt heerlijk , opsuiten en een paar tellen wachten en je ziet het gewoon wegdruipen de teerspetters.En dan die luchtx-] .

Hierna de wagen gekleid met de PBW S&W en de DJ SN klei.Op de motorkap kwam echt veel vanaf :

DSCN1215.webp

DSCN1216.webp

DSCN1217.webp

DSCN1219.webp

En na het kleien de wagen voorzien van die moderne blauwe striping :

DSCN1220.webp

DSCN1223.webp

DSCN1225.webp

DSCN1227.webp

En de wagen gepolijst met de DAP en oranje pad met de Inizio , Mezzo op wit en als laatste de zwarte met de Finale.Aardig wat Swirls en andere lakdefecten weg kunnen krijgen.

En de uitlaatjes met de Mothers gedaan :

DSCN1229.webp

DSCN1230.webp

DSCN1231.webp

DSCN1232.webp

DSCN1235.webp

Lijkt wel weer nieuw:lol

Tapijtjes met de extractor gedaan ( en was ook wel weer eens nodig ook zeg8d )

DSCN1251.webp

DSCN1252.webp

DSCN1253.webp

DSCN1259.webp

Motorruimte wat opgekuist :

DSCN1266.webp

Interieur na ( leder komt wat glanzend over op de foto`s , maar dit is niet zo )

DSCN1284.webp

DSCN1286.webp

DSCN1287.webp

DSCN1288.webp

DSCN1291.webp

En na de Glaze , Sealant en de wax erop te hebben verwerkt.En ook de rest te hebben gedaan , de Stang weer buiten de stal gezet.

DSCN1301.webp

DSCN1302.webp

DSCN1304.webp

DSCN1307.webp

DSCN1309.webp

DSCN1311.webp

DSCN1313.webp

DSCN1315.webp

DSCN1317.webp

DSCN1328.webp

De close upjes :

DSCN1319.webp

DSCN1320.webp

DSCN1324.webp

DSCN1325.webp

DSCN1326.webp

DSCN1327.webp

DSCN1329.webp

DSCN1330.webp

DSCN1331.webp

DSCN1332.webp

Jah en alleen dat "vage" ging er dus echt niet weg 8o rofl

DSCN1334.webp

En dan heb je aan het eind van de dag 29 vuile doeken over 8o

DSCN1335.webp

Flinke klus om deze raspaard weer waardig te maken , maar is aardig goed gelukt.Eigenaar was tevreden en daar is waar het omgaat.
Tijdens het ritje naar huis kon je goed zien dat de druppels op de motorkap de weg kwijt waren op de rotondew^^w

Mzzls Iwan

Respect man! :-)^ Heb weer genoten van een prachtige show-off en detail. Schitterend resultaat, van zowel de koets als het interieur! :ja

Mooie Mustang GT (V8 :jippie ) nu nog een Kenne Bell compressor en een Borla uitlaatsyteem!

Keurig weer Iwan! Mooie glans en veel teerspetters zeg. Erg fijn zo'n show off met lekker veel foto's.

Hoe heb je de uitlaten behandelt? Met een cone of een powerball? En je schrijft dat je de chrome polish van Mothers gebruikt hebt, zou je voor de uitlaten niet beter metall/aluminium polish van Mothers kunnen gebruiken? De uitlaten zijn weer zeer netjes, daar niet van, maar ikzelf zou er eerder naar neigen om de alu/metall polish hiervoor te gebruiken. Of zijn dit rare hersenspinsels van mij op deze late avond/vroege ochtend.

Keep up this good work!:cool

Mooie write-up Iwan. Deze Mustang kon inderdaad wel wat aandacht gebruiken, maar dat heeft ie ruimschoots gekregen.
Toevallig kwam ik bij een recente detail ook aan 29 MF doeken voor de wasmachine.
De kleur is inderdaad niet de meest mooie maar ondanks dat (of misschien juist daardoor) is het resultaat prima te zien.

Kan toch even niet laten om te zeggen dat ik dit model maar een Tupperware bak vind, ik zie liever een 1967-er:-"

Hoi Iwan, zit er prachtig uit. Kon ook wel een beurt gebuiken zeg!
De lak defecten op zilver zijn erg lastig vast te leggen. Maar toch is het je goed gelukt.

Ga zeker zo door, heerlijk om te lezen en te zien hoe jij de auto's onderhanden neemt.

Ps leg ook even de 4 dakpannen recht op de schuur/ het gebouw op de foto.:lol

Groetjes Iwan Raave.

Mooi verslag weer met een mooi resultaat :-)^

Heb nog wel even een opmerking bij onderstaande foto. In een van je eerdere show-offs had ik hier ook al een opmerking over gemaakt maar hier zal overheen gelezen zijn. Volgens mij (en de gebruiksaanwijzing :rules ) moet bij het waterzuigen de witte zwanehals worden verwijderd. Die wordt alleen gebruikt bij het stofzuigen waarbij het bodempje water als filter dient. Ik weet niet of het kwaad kan als je hem laat zitten, maar het zal niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staan;)

RST-Smurf zei:
Tapijtjes met de extractor gedaan
DSCN1259.webp

TOEZMAN zei:
Hoe heb je de uitlaten behandelt? Met een cone of een powerball? En je schrijft dat je de chrome polish van Mothers gebruikt hebt, zou je voor de uitlaten niet beter metall/aluminium polish van Mothers kunnen gebruiken?

Was ook de metal/alu polish van moeders:schaam ;)

Waren de late avond perikelen van mijw^^w .En heb dit met het handje gedaan8o

En ook net een berichtje gelezen en het detailverhaal staat nu ook op een Amercaanse Stangforum:jippie En die reacties:love

Zo, die Mustang was aan een hoop liefde toe:-"

Maar de smurf heeft het paardje de liefde gegeven die het nodig heeft:love

Mooi resultaat!!!

Wederom een top resultaat smurf :cool
Maar de volgende keer even wachten met de auto naar binnen rijden totdat ik er ben, want ik wil je wel eens zien ploeteren en 100x met de auto zien steken rofl
Ohja, die geur van de iron-x zit nog in m'n neus , niet meer doen he :klap

wow wat 'n auto! mooie detail ook!!

enne leuk spul he, die iron x. ik heb er m'n hele auto mee ingespoten. vorige eigenaar woonde 30 meter van het spoor..... hele auto was gewoon paars....