Gisteravond werd er hier een Ford Mustang GT van 2003 gebracht voor een volle beurt.Wagen is nu een kleine 5 jaar in bezit van de huidige eigenaar.
Maar eigenlijk heeft de wagen niet een echte verwenbeurtje gehad.Dus hoog tijd
En hier een paar fotootjes van toen die er net was ( helaas was het al donker om 8u:schaam ) :
Op verzoek van mij is de wagen nog niet gewassen , dus ik kon aan de bak .
En het stappenplan voor deze vuile paard :
- kunststofdelen en rubbers met de Poorboys World APC.
- Velgen en banden met de Poorboys World APC.
- Daarna de velgen met de Carpro Iron-X
- Gehele wagen afgespoeld.
- Gewassen met de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash in hoge dosering.
- Weer afgespoten en gedroogd met de Delerium.
- onderste deel van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover behandeld.
- Gekleid met de Poorboys World Spray& Wipe met de Dodo Juice Supernaturel claybar.
- Gepolijst met de Dap met oranje pad en Monello Inizio , daarna witte pad en Monello Mezzo en gevoldgd door zwarte pad en Monello Finale.
- Afgenomen met de Monello Spruzzo.
- Uitlaten met de Mothers chrome polish
- Als Glaze de Poorboys World White Diamond.
- Als Sealant de Poorboys World EX.
- En dit getopt met de Wolfgang Fuzion wax.
- Velgen in de Poorboys World Wheelsealant.
- Bandjes in de Poorboys World Bold N Bright
- Kunststof delen aan de buitenzijde met de Poorboys World Trim Restorer
- Ramen met de Poorboys World Spray & Wipe
- Leder met de Gliptone cleaner en conditioner behandeld.
- Dashboard en deurpanelen met de Poorboys World Leatherstuff.
- Tapijt en matjes met de extractor gedaan.
- Motorruimte met wat APC en Naturel Look gedaan.
En de rubbertjes konden wel wat APC gebruiken 8o
Velgen werden aardig schoon met de APC :
De Iron-X haalde nog wel wat weg , maar niks denderends :
Na het wassen de wagen binnen gezet om de staat wat beter te kunen bekijken :
Spoelemmer na het wassen en al een keer te zijn ververst x-]
Gepoogd wat lakdefecten te kunnen vastleggen , maar zilvergrijs is eigenlijk nog best een lastige kleur daarvoor :
Hierna de Valet Pro Citrus Tar & Gleu remover gepakt en de onderste deel van de wagen ingespoten vanwege de teerspetters die ruimschoots aanwezig waren :
Spul werkt echt heerlijk , opsuiten en een paar tellen wachten en je ziet het gewoon wegdruipen de teerspetters.En dan die luchtx-] .
Hierna de wagen gekleid met de PBW S&W en de DJ SN klei.Op de motorkap kwam echt veel vanaf :
En na het kleien de wagen voorzien van die moderne blauwe striping :
En de wagen gepolijst met de DAP en oranje pad met de Inizio , Mezzo op wit en als laatste de zwarte met de Finale.Aardig wat Swirls en andere lakdefecten weg kunnen krijgen.
En de uitlaatjes met de Mothers gedaan :
Lijkt wel weer nieuw
Tapijtjes met de extractor gedaan ( en was ook wel weer eens nodig ook zeg8d )
Motorruimte wat opgekuist :
Interieur na ( leder komt wat glanzend over op de foto`s , maar dit is niet zo )
En na de Glaze , Sealant en de wax erop te hebben verwerkt.En ook de rest te hebben gedaan , de Stang weer buiten de stal gezet.
De close upjes :
Jah en alleen dat "vage" ging er dus echt niet weg 8o rofl
En dan heb je aan het eind van de dag 29 vuile doeken over 8o
Flinke klus om deze raspaard weer waardig te maken , maar is aardig goed gelukt.Eigenaar was tevreden en daar is waar het omgaat.
Tijdens het ritje naar huis kon je goed zien dat de druppels op de motorkap de weg kwijt waren op de rotondew^^w
Mzzls Iwan
Maar eigenlijk heeft de wagen niet een echte verwenbeurtje gehad.Dus hoog tijd
En hier een paar fotootjes van toen die er net was ( helaas was het al donker om 8u:schaam ) :
Op verzoek van mij is de wagen nog niet gewassen , dus ik kon aan de bak .
En het stappenplan voor deze vuile paard :
- kunststofdelen en rubbers met de Poorboys World APC.
- Velgen en banden met de Poorboys World APC.
- Daarna de velgen met de Carpro Iron-X
- Gehele wagen afgespoeld.
- Gewassen met de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash in hoge dosering.
- Weer afgespoten en gedroogd met de Delerium.
- onderste deel van de wagen met de Valet Pro Citrus Tar and Glue Remover behandeld.
- Gekleid met de Poorboys World Spray& Wipe met de Dodo Juice Supernaturel claybar.
- Gepolijst met de Dap met oranje pad en Monello Inizio , daarna witte pad en Monello Mezzo en gevoldgd door zwarte pad en Monello Finale.
- Afgenomen met de Monello Spruzzo.
- Uitlaten met de Mothers chrome polish
- Als Glaze de Poorboys World White Diamond.
- Als Sealant de Poorboys World EX.
- En dit getopt met de Wolfgang Fuzion wax.
- Velgen in de Poorboys World Wheelsealant.
- Bandjes in de Poorboys World Bold N Bright
- Kunststof delen aan de buitenzijde met de Poorboys World Trim Restorer
- Ramen met de Poorboys World Spray & Wipe
- Leder met de Gliptone cleaner en conditioner behandeld.
- Dashboard en deurpanelen met de Poorboys World Leatherstuff.
- Tapijt en matjes met de extractor gedaan.
- Motorruimte met wat APC en Naturel Look gedaan.
En de rubbertjes konden wel wat APC gebruiken 8o
Velgen werden aardig schoon met de APC :
De Iron-X haalde nog wel wat weg , maar niks denderends :
Na het wassen de wagen binnen gezet om de staat wat beter te kunen bekijken :
Spoelemmer na het wassen en al een keer te zijn ververst x-]
Gepoogd wat lakdefecten te kunnen vastleggen , maar zilvergrijs is eigenlijk nog best een lastige kleur daarvoor :
Hierna de Valet Pro Citrus Tar & Gleu remover gepakt en de onderste deel van de wagen ingespoten vanwege de teerspetters die ruimschoots aanwezig waren :
Spul werkt echt heerlijk , opsuiten en een paar tellen wachten en je ziet het gewoon wegdruipen de teerspetters.En dan die luchtx-] .
Hierna de wagen gekleid met de PBW S&W en de DJ SN klei.Op de motorkap kwam echt veel vanaf :
En na het kleien de wagen voorzien van die moderne blauwe striping :
En de wagen gepolijst met de DAP en oranje pad met de Inizio , Mezzo op wit en als laatste de zwarte met de Finale.Aardig wat Swirls en andere lakdefecten weg kunnen krijgen.
En de uitlaatjes met de Mothers gedaan :
Lijkt wel weer nieuw
Tapijtjes met de extractor gedaan ( en was ook wel weer eens nodig ook zeg8d )
Motorruimte wat opgekuist :
Interieur na ( leder komt wat glanzend over op de foto`s , maar dit is niet zo )
En na de Glaze , Sealant en de wax erop te hebben verwerkt.En ook de rest te hebben gedaan , de Stang weer buiten de stal gezet.
De close upjes :
Jah en alleen dat "vage" ging er dus echt niet weg 8o rofl
En dan heb je aan het eind van de dag 29 vuile doeken over 8o
Flinke klus om deze raspaard weer waardig te maken , maar is aardig goed gelukt.Eigenaar was tevreden en daar is waar het omgaat.
Tijdens het ritje naar huis kon je goed zien dat de druppels op de motorkap de weg kwijt waren op de rotondew^^w
Mzzls Iwan