• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vanuit Enschede...

Mastah-GSi

Detailing trainee
12 sep 2009
5
47
zal ik mij ook maar eens voorstellen hier op het forum.
Ik lees inmiddels een geruime tijd mee met het reilen en zeilen op het forum en heb heel wat al opgedaan.

Mijn naam is Sebastian, 28 jaar en woon in Enschede.
Ben trotse bezitter van 2 Opel Corsa's:

Een '93 Corsa B met een kleine 1.2 8v 45pk sterk krachtbronnetje, Magnarood en met de benodigde (zogenoemde) tupperware verbouwd.
Ik noem hem ook wel het schaap in wolfskleren.

Daarnaast heb ik dan ook nog een '01 Corsa C met een 1.8 16v 125pk sterke krachtbron, in de kleur Petrol Blue en verder geen uiterlijke dingen aan gedaan (en wat ik voor deze auto ook graag wil laten, hooguit origineel Irmscher).
Deze noem ik, in tegenstelling tot de B, een wolf in schaapskleren.

Ik ben ooit begonnen met het wassen van de auto's met Meguirs spullen, maar wil langzaam toch verder gaan kijken naar andere merken. Voornamelijk omdat Meg's vaak prijzig is en er andere merken met dezelfde kwaliteit maar voor minder te krijgen zijn.

Ik ben ook sinds een halfjaar begonnen met kleien, wat echt een wereld van verandering bij mij heeft gedaan. Kleien blijft erin voor mij.
En zo langzaam aan wil ik ook mijn schoonmaak spullen uit gaan breiden met verdere stappen. Eigenlijk is het eerstvolgende op de lijst de DAP900 starters kit. Hier zullen er nog een goede wax, Iron-X en nog een x aantal doeken/pads/borstels or whatever toegevoegd worden.
En zodra de mogelijkheid zich voordoet, wil ik ook graag eens een clinic bij gaan wonen van CC.

Dat is mijn verhaaltje zo ongeveer zover.
Tips/adviezen zijn altijd welkom.
Ik wil niet zeggen dat ik al een pro ben, maar een groentje ben ik zeker niet.

Overigens ben ik de collega die forummember Marky getipt heeft naar dit forum te gaan.
Door het zien van zijn enthousiasme, zie ik bij mij ook de zin weer terug komen na de donkere winter periode en mijn wagenparkje langzaam aan weer lekker te gaan vertroetelen. want dat verdienen ze en eerlijk gezegd, en niet om op te scheppen, ze zijn beiden toch redelijk opvallend in het verkeer van Enschede en omstreken...

En voor de mensen die van pics houden (en das schijnbaar bijna iedereen hier :P):

De Opel Corsa B:

230320091504.webp

230320091505.webp

En de Opel Corsa C:

IMG_8718.webp

EDIT: Pics toegevoegd en veel typo's bijgewerkt...

Van harte welkom op het CC forum Sebastiaan.

Ben erg benieuwd naar je corsa's, voor die in Petrol Blue (schitterende kleur).
Heb je de corsa's overigens opnieuw laten spuiten want beide kleuren zijn nooit standaard op de corsa geleverd toch ?

Groetjes Wilma

Dank je wel allemaal...

@ Wilma:
Beide kleuren zijn standaard geleverd op de Corsa's.

Ik heb me laten vertellen dat de kleur Petrol Blue t/m 2002 op de Corsa C GSI is geleverd en daarna nooit weer.
Of dit ook op andere types later dan 2002 nog is gedaan weet ik niet.
De rode heb ik wel opnieuw laten spuiten, want ja, rood was hij al niet echt meer toen ik hem kocht bijna 7 jaar geleden.
Had ik toen maar al een DAP900.

Ik zie het heel erg zitten om machinaal aan de slag te gaan. De C heeft aardig wat swirls in de lak zitten en heeft ook her en der wat klein(ere) oppervlakkige beschadigingen zitten.

Ook heb ik me door een forum member van corsa-c-drivers.com laten vertellen dat je als je beschadigingen die je met een natte vinger kunt laten 'verdwijnen'tijdelijk, je deze dingen goed kunt behandelen met polijsten.
Klopt dit of....?
Dit zullen dan waarschijnlijk defecten zijn in de bovenste laag van de lak zitten.

Welkom,

Nu de 2 auto's die hier 5 dagen in de week om de hoek staan maar is goed gaan verwennen met je DAP.
Mooie foto's trouwens.

Welkom hier van een mede stadgenoot.
Misschien maar eens meeten, dan kunnen we het even hebben over detailen.
Ben ook geen pro, maar heb toch behoorlijk wat spul om te proberen ;)

hey,
welkom ! en zo te zien heb jij al wel heel veel gelezen op het forum,aan de resultaten te zien!8-) 8-)
groeten gsm.

Schrijf je reactie...