• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vast merk vs. Beste per categorie

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.160
158
29
Groningen
Ik vroeg me eigenlijk af waarom sommigen ervoor kiezen om (bijna) alle producten van één bepaald merk te nemen, terwijl een ander juist per categorie de beste uitzoekt. Zo neemt de een bijvoorbeeld alles van Dodo Juice, terwijl de ander bijvoorbeeld een teerverwijderaar van Poorboys World neemt, maar dan weer een ijzer verwijderaar van Gyeon.

Wat is de gedachte hierachter? Ik weet natuurlijk ook dat er mensen zijn die van een aantal merken de hele lijn hebben.
 
Overweging hoeft trouwens niet altijd 'de beste' te zijn, als een product van merk X bijvoorbeeld 98% scoort, en van merk Y 97%, maar product Y is (in gebruik) maar half zo duur, zullen veel mensen voor Y kiezen, ook al is X (ietsje) beter. Dus value for money kan ook een overweging zijn, en met aanbiedingen kan die verhouding veranderen, dus kan ook de keus van mensen veranderen.

Daarnaast heb je ook nog hoe makkelijk of moeilijk een product te verwerken is, of de beschikbare grootte van een verpakking. Als je maar 100 ml teerverwijderaar per jaar gebruikt maar het is alleen beschikbaar in 5 liter cans.... Of omgekeerd je gebruikt veel van een product, maar het is alleen beschikbaar in kleine verpakkingen, dan maakt dat een product ook extra duur.
 
Idd niet persé een reden voor behalve dat ik denk dat 1 merk niet het beste kan zijn in alles, dus kies ik wat me past.
Ik vind bijvoorbeeld veel van Gyeon niet de gevraagde prijs waard en koop dus andere producten met dezelfde werking voor een lagere prijs of een beter product (voorkeur voor de optie) voor soms een hogere of dezelfde prijs.
 
Ikzelf kijk met name naar de(ver) werking van een artikel maar soms kan de prijs ook invloed hebben.
-Polijstmiddelen heb ik een voorkeur ongeacht de prijs net als bv waxen/coatings.
-APC en glasreiniger bv ben ik minder kritisch dus let ik meer op wat voor handen is in relatie tot de prijs.
 
Jup, één merk kan nooit het beste in op alle afdelingen hebben. Persoonlijk kijk ik naar wat mij het beste bevalt, dan naar de prijs en dan naar een juist balans hier tussenin. Soms VIND IK een duur product simpelweg de beste en blijf ik deze dus gebruiken, maar het kan ook zijn dat het goedkoopste product uit het schap prima zijn ding doet. ;)
 
Ik ga altijd alleen voor de beste van de beste. Zolang het maar van een bepaald merk in het juiste flesje met de correcte label is. Algemeen gezegd zijn er niet veel slechte producten. Natuurlijk kan de een het iets beter doen in geval A maar misschien in geval B weer niet.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Zoveel mensen, zoveel wensen, @LAWRENCIO_XD
De een vindt alle potjes van hetzelfde merk mooi staan in de kast, een ander zoekt per categorie het product wat naar zijn idee het beste is, het fijnste verwerkt / ruikt, noem maar op of de beste prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
Verder zal ieder zo zijn eigen favoriete merken hebben en een aantal die hem of haar minder aanspreken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Zelf kies ik, net als de meesten hier, voor het product waarvan ik denk dat het goed werkt, waarbij ik inderdaad ook let op de prijs in vergelijking met dezelfde producten van andere merken. Zoals @Soepergrover ook al aangaf, snap ik ook inderdaad dat mensen iets kopen omdat het leuk op de plank staat! :) En zodra je een product hebt gevonden wat je goed en lekker vind werken, dan zou ik ook bij dat product blijven, ongeacht de prijs (tenzij het prijsverschil heel groot wordt). Ik vind het interessant hoe mensen hierin verschillend denken. :innocent:
 
Ik denk ook wel dat de mensen die perse alles van bepaalde merken willen, meestal graag alles mooi op hun plankje willen tentoonstellen.

Ik koop zelf alles om op de auto te smeren. Ik kan me wel wat mooiers verzinnen om in de kast of plank te zetten. En zeker in de woonkamer.
 
Gek e, maar voor mij speelt naast de prestaties van de producten ook de verpakking een rol.
Zo heb ik een hekel aan de labels van bvb Chemical Guys. Ziet er echt zo cheap uit en zijn nochtans dure producten bij ook.
Nanolex bvb spreekt mij dan meer aan. Of Monello, EZ Car Care, Carbon Collective, Meguiars, Angelwax, Fictech, Drexler Ceramic,...

Ach ja, ieder diertje zijn pleziertje zoals ze in België wel eens zeggen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Ik vind persoonlijk Gyeon helemaal niet duur want zuiniger tot véél zuiniger in gebruik dan andere. Bovendien vind ik kwalitatief voor bijna elke toepassing het Gyeon dedicated product het beste wat ik al gebruikt heb.