• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Veel vervuiling aan binnenkant van de ruiten, hoe maak je dit het best schoon?

gisteren de voorruit (binnenkant) gedaan met tandpasta op een ontsminkdoekje. Niet te veel nemen, en goed uitwrijven. Daarna verwijdert met een valma MF doek. Afgewerkt met Spray and Wipe met een glasdoek van PBW.

Oma weet raad

Centoquarantasette zei:
Alleen laten MF doeken bij mij altijd pluisjes na hoe voorkom je die pluizen ( ze zijn heel klein maar goed zichtbaar als er licht in de ruit valt)

Hoi Centoquarantasette: Daar is een hele goedkope oplossing voor. Koop een paar blauwe VALMA doeken. De structuur is 100 maal fijner. Daardoor veel beter geschikt om ramen uit te poetsen. Je kunt dan ook heel goed 'voelen' wanneer je klaar bent. Dan wordt het stroef tijdens het wrijven. VALMA heeft echt de perfecte doeken daarvoor.

KLIKKEN NAAR VALMA DOEK

Die doeken gaan bovendien steeds fijner werken NA vele wasbeurten. Niet kapot te krijgen. Goede spulletjes hoeven niet altijd duur te zijn. 2,25 Euro !!!

Ik heb me een tijdje geleden Clearvue Glass Polish aangeschaft en werkt naar behoren.
Ondertussen ook nog mogen ondervinden dat Spray & Wipe ook een hulpmiddeltje kan zijn.

Dirk zei:
Ik gebruik ook spray&wipe van Poorboys zoals Peter A3 al gemeld heeft. Bij erg smerige ramen gebruik ik eerst een APC, daarna wederom Spray & Wipe.

:ja
Klopt, dit werkte bij mij ook goed.
Zelf had ik eerst de voorruit schoongemaakt met Spray & Wipe, de voorruit was mooi schoon en glad.

Later tijdens het schoonmaken van het interieur perongeluk tegen de voorruit gestoten met als resultaat een enorme handafdruk/vet vlek midden in mijn zichtveld. Dit geprobeerd schoon te maken met Spray & Wipe. In eerste instantie leek dit gelukt te zijn maar later merkte ik dat tijdens het rijdens in het donker dat de vlek nog steeds oplichtte in het licht van de aanwezige lantaarnpalen.
Toen de voorruit schoongemaakt met APC (1:12) van PB, de voorruit werd er erg stroef door, maar wel schoon. Vervolgens weer wat Spray & Wipe erover en hop, een schone en gladde voorruit!