• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vekken ( kringen ) na het poetsen, afdrogen.

@peter@

Detailing rookie
13 mrt 2009
11
0
Heb mijn wagen enkele maanden geleden gedetailt in 5 stappenplan.
Resultaat : Heb mijn buurman zijn wagen ook mogen doen :lol

Als ik mijn wagen nu poets ( zwarte wagen ) blijven er na het opdrogen van de wagen
verschillende kleine vlekken ( kringen ) op de lak.

- Hoe kan ik deze verwijderen want met de schampoo gaat het niet ?
- Betekent dit dat op deze plaatsen de wax weg is ?
- Of is het tijd om de wagen opnieuw te detailen ?

Thx Peter

Staat de zon op de auto als je de auto aan het wassen bent? Het zijn kalkvlekken van waterdruppels die zijn achtergebleven, vaak op te lossen door de auto na het drogen na te lopen met een detailerspray.

Wagen wordt steeds gepoets in de schaduw.

Mijn wagen wordt steeds gepoets met grondwater. Geen leiding water.

Als je je auto met grondwater hebt gewassen en zulke vlekken/kringen hebt vrees ik dat je erg veel ijzer in je grondwater hebt zitten,dit veroorzaakt vlekken en een waas op je lak, Een polijstbeurt is hier nodig om de vlekken weg te krijgen.
En je auto de volgende keer wassen met kraanwater:ja

Ik heb hetzelfde probleem! Was de auto altijd netjes met kraanwater maar toch heb ik best erge kringen, is er een grof polijstmiddel voor nodig om dit weg te krijgen?
Op zich lijkt het best netjes maar als je het beter bekijkt zie je (en voel je) een erg schrale lak:
vw3.webp

vw.webp

vw2.webp

Water ontkalker tussen zetten. Bij ons is het water vrij hard. Het haalt toch 80% kalk uit het water. Deze staat ook in het Carclean shop.:-)^