• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

velcro laat los van monello en LC pad's

Bartezzz

Detailing chief
8 mei 2010
1.844
82
na het wassen en drogen van mijn gebruikte pad's zag ik dat de klittenband laag op de achterkant los laat.
ik heb er nu 1 auto mee gedaan en paar kuipdelen van me motor.

het betreft de concorso goud pad. de velcro laag laat nu gewoon los. ook mijn witte en oranje pad's hebben er last van.

ik was ze op 40 graden, en droog ze in de droger op stand mangeldroog. (laagste stand en laagste temp.)

ik laat ze daarna verder drogen met velcro naar boven.

doe ik iets fout? of is dit gewoon pech?

p1107101412.jpg


 
Wassen in de wasmachine moet kunnen, alleen de droger, dat is iets wat ik niet doe, ik was ze in de wasmachine en leg de pads met het velcro naar boven te drogen op een rekje. Nog nooit problemen mee gehad.
 
Ik zou het machinaal wassen zelf zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Goed handmatig reinigen, op de dap zetten, ergste water rond laten slingeren ( kijk uit voor fisbee-effect ), en dan idd velcro naar boven laten drogen.

Ik weet niet of het opnieuw lijmen ( zoals bij een backingplate destijds een keer gebeurt is ) een optie is ?

Geen idee waar gekocht zijn ( hoop CC ), anders een mailtje / belletje die kant op en vragen wat de mogelijkheden zijn.
 
ik koop alles bij cc, dus ja ik bel ze maandag wel even.

ik was ze altijd handmatig met APC en CG microfiber rejunovator.
en daarna inderdaag leeg slingeren op de dap.
daarna met de doeken mee de wasmachine in. (met quick clenz) en daarna dus oo de laagste stand en (lage temp. ingeschakeld) de droger in.

maar goed. iets wat ik zowieso niet meer doe.

lijmen weet ik niet. ik ga wel op zoek naar een lijm die het foam niet aantast.

bedankt voor de reactie's
 
Waarschijnlijk dat de droger funest is voor pads. Ik spoel ze eerst af onder de kraan (dan komt er al een hoop smurrie vanaf). Vervolgens een paar druppeltjes dreft op de pad en met de duimen uitknijpen onder stromend lauw water. Daarna in een emmertje met een oplossing van quick clenz ongeveer een kwartiertje laten weken en tot slot in een waszakje met de doeken de wasmachine in Als wasmiddel gebruik ik micro restorer, 60 ml in een wasbol. Centrifugestand op 1600 toeren. Ik hang het waszakje met pads aan de lijn te drogen. Tot nu toe heb ik nog geen loszittende velcro gehad.
 
De droger zou het probleem niet moeten geven. Ik doe altijd een extra tikje in de droger zodat ze sneller droog zijn en dit werkt echt goed.
 
Ik heb het ook gehad na wassen in de wasmachine. Tim heeft me dit afgeraden. Focusio wast ze echter in de machine in zo'n wasnetje op een behoedzaam programma en heeft nog geen problemen ondervonden.
Ivm het lijmen....ik heb de losgekomen velcro terug vastgelijmd met contactlijm...inmiddels drie wagens mee gedetailed en 3 keer met de hand gewassen en nog steeds blijft alles goed kleven. De moeite waard om te proberen dus.
 
velcro heb ik nu op aanraden van corsawim gelijmt met contactlijm.
leek mij al de beste lijm ervoor, dus dat kwam goed uit.
voortaan toch maar helemaal met het handje wassen dan.
bedankt voor de reactie's
 
Voorzichtig los trekken en met Bizon Polymax opnieuw verlijmen. Dit werkt perfect ook op backingplates. Het voordeel is dat deze lijm met vullend vermogen niet hard word maar elastisch blijft. Ik heb er al verschillende gedaan en werkt uitstekend.:)^
 
Naast dat je moet opletten met wassen en drogen, ook voorzichtig met lostrekken van de backingplate.
Ik leg zelf mijn wijsvinger op de pad en haal met mijn duim een klein stukje los.
Schuif dan mijn duim in die ruimte en knijp met de rest van mijn hand plat op de pad.
Niet haaks op de backingplate lostrekken, maar zoveel mogelijk vlak, omkrullen.
Zodra mogelijk opnieuw vastgrijpen op een groter deel van de pad.

Als je teveel aan het schuim van de pad trekt komt alle kracht op de hechting met de velcro en niet op de beide lagen daarvan.

Hans
 
Ik trek hem inderdaad ook heel rustig van de backinplate af en pak hem daarna nogmaals vast om een groter vlak vast te hebben.
Wat betreft wassen spuit ik hem even in met APC 1:100 even inwrijven en dan met lauw water met de duimen vanuit het midden naar de buitenkanten flink uitknijpen.
Ze worden altijd super schoon net niet als nieuw maar wel mooi schoon.
Dit doe ik dus ook op de helft van een wagen.

Ze zijn dan mooi schoon, drogen doe ik doormiddel van de pad op de dap te zetten op stap 1, ik houd hem dan in een emmer zodat als hij eraf vliegt in de emmer komt te liggen en de spetters niet een mooie streep maken op mijn kleren.
Vanuit stand 1 ga ik dan langzamer harder op standje 6 is de pad mooi droog.
 
Mischien ff of-topic; maar is er iemand die hier gebruik maakt van zo'n borsteltje om al draaiend de pad te reinigen.:weetniet

Kom dit regelmatig tegen op diverse forums, maar krijg de indruk dat iedereen ze met o.a. APC, Dreft, Dasty of Snappy schoonmaakt..handmatig (en/of daarna in de wasmachine)...

Lijkt me dat zo'n borsteltje zeker bij kompressorpads je lamellen opvreten...

* sry als dit off-topic is; mischien dat dan een moderator dit ff onder het juiste kopje kan zetten..*
 
Ik heb de oranje borstel
Ik gebruik 'm alleen voor de gewone LC pads als de Inizo wat teveel ophoopt. (niet zo vaak dus)
Voor de rest vind ik 'm te stevig, zeker voor de Kompressors durf ik het niet aan.
Een van mijn witte pads wordt al wat minder, als die bijna heen is zal ik eens proberen hoe ver ik kan gaan met martelen

Hans
 
Hier ook hetzelfde met de Monello Concorso pad. :confused:

Steeds handmatig gewassen en na 1 keer in de wasmachine, niet in de droger, heel de velcro laag eraf.
Ik ga het ook maar proberen te plakken met contactlijm.