• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen afplakken

psycho

Detailing rookie
8 dec 2009
25
0
Gisteren heb ik mijn banden van de velg laten halen, bij thuiskomst heb ik gezien dat de velg vol kleine krasjes staat van de banden.

De velgen worden begin april gepolijst en hierna moeten de banden er natuurlijk terug op.
Om mijn gepolijste velgen te beschermen tegen schade wil ik deze afplakken.

Welke plakband/ tape mag ik hiervoor gebruiken ?

Gewoon 3M tape?
De gele variant is wat dunner en gladder en misschien de betere optie in dit geval.

Heb op ook gedacht aan gewone schildertape met lichte kleefkracht ?Deze kan je hij gamma, hubo kopen.

bijv: Wit , blauw, paars.

Bij mijn velgen met gepolijste randen laat ik de banden altijd vanaf de achterkant van de velg monteren ipv de voorkant.

Meeste bandenmachines kunnen het wel, maar de meeste bandenboeren heb er geen zin in omdat het soms wat lastiger is.

Even de goeie bandenboer uitzoeken dus.

dat is bij veel velgen niet aan te raden omdat je dan de band kapot trekt. Je heb zo veel minder ruimte voor de hiel .....