• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen coaten zonder demonteren

Job

Detailing rookie
2 jan 2021
17
15
Hallo,
Ik krijg over een week een nieuwe auto met nieuwe velgen. Ik wil mijn velgen in een glascoating zetten. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met het demonteren van velgen. Daarom laat ik ze erop zitten tijdens het coaten. De voorkant van de velgen is natuurlijk zo prima te doen. Maar de binnenkant van de velg is een ander verhaal.
De velgen zijn zoals op de foto te zien best wel open. Ik kan dus best goed bij de binnenkant van de velg wanneer deze nog gemonteerd zijn aan de auto.
Ik doe dan eerst de onderste helft van de binnenkant. En dan daarna verij ik de auto een klein stuk om de andere helft te coaten.
(Ik markeer dan bijvoorbeeld met tape welk deel ik al gecoat heb)
Is het mogelijk dat ik terwijl de velgen gemonteerd zijn nog de binnenkant te coaten?

1620327588545.png
 
Ik heb weleens gezien dat mensen de wielen coaten als ze op de auto zijn. Echter slaan ze de binnenkant over. Dan doen ze alleen de voorkanten. Voor de binnenkant van de velgen, als je ze niet eraf wilt halen kun je altijd een product zoals Gyeon Wetcoat gebruiken om toch iets van bescherming aan te brengen na elke wasbeurt.