• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen coaten zonder demonteren

Job

Detailing rookie
2 jan 2021
17
15
Hallo,
Ik krijg over een week een nieuwe auto met nieuwe velgen. Ik wil mijn velgen in een glascoating zetten. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met het demonteren van velgen. Daarom laat ik ze erop zitten tijdens het coaten. De voorkant van de velgen is natuurlijk zo prima te doen. Maar de binnenkant van de velg is een ander verhaal.
De velgen zijn zoals op de foto te zien best wel open. Ik kan dus best goed bij de binnenkant van de velg wanneer deze nog gemonteerd zijn aan de auto.
Ik doe dan eerst de onderste helft van de binnenkant. En dan daarna verij ik de auto een klein stuk om de andere helft te coaten.
(Ik markeer dan bijvoorbeeld met tape welk deel ik al gecoat heb)
Is het mogelijk dat ik terwijl de velgen gemonteerd zijn nog de binnenkant te coaten?

1620327588545.png
 
Ik heb weleens gezien dat mensen de wielen coaten als ze op de auto zijn. Echter slaan ze de binnenkant over. Dan doen ze alleen de voorkanten. Voor de binnenkant van de velgen, als je ze niet eraf wilt halen kun je altijd een product zoals Gyeon Wetcoat gebruiken om toch iets van bescherming aan te brengen na elke wasbeurt.

Als je op een gegeven moment een zomer en winter set aan gaat schaffen dan is dat de makkelijkste manier om je velgen helemaal te coaten. Dan gewoon de winterset erop als je de zomervelgen wilt behandelen en andersom.
Niet iedereen zal een brug hebben om alle 4 wielen eraf te halen om te coaten. Dan is dit een van de betere alternatieven.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik zou ze er toch echt ff afhalen, reserve wiel er op en je kan rustig aan de gang!

Waar woon je? Misschien kan een forumlid je helpen?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zoals je zelf al aangeeft is het goed te doen om de voorzijde te coaten.

De achterzijde echter zou ik niet coaten met de wielen op de wagen. Je ziet immers niet of je alle vuil aan de achterzijde van de spaken wel verwijderd hebt! En coaten over een vuil oppervlak ga je je vroeg of laat bekopen.
 
Ik hanteer toch altijd een aantal standaard stappen:
Uitvoerig wassen
Kleien
Polijsten. (als ze nieuw zijn is vaak met de hand 1 rondje voldoende)
Wassen
ontvetten met Prep
Gyeon RIM
 
Bedankt voor de reacties, ik doe denk ik alleen de voorkant van de velgen. Heb nog wetcoat staat dus ga ik die wel gebruiken voor de binnenkant!
 
Ja maarja, vorige velgen waren 9 jaar oud en nooit een coating op gehad en zagen er nog letterlijk als nieuw uit. Dus de coating neem ik eigenlijk ook alleen maar voor het makkelijker wassen.
 
Ik zou ze ook eraf halen geeft een beter resultaat, binnenzijde van velg word toch het smerigste van de velg na verloop van tijd.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zou inderdaad toch de velgen er afhalen (eventueel 1 voor 1) dat werkt echt een stuk makkelijker en je kan overal goed bij.
Een stukje sneller klaar en een stuk plezieriger met schoonmaken straks als ze compleet in de RIM staan.
 
Ik zou inderdaad ook kiezen voor het verwijderen van de velgen. Als je het niet zelf wilt doen, vraag dan even aan de garage (bijvoorbeeld waar je de auto koopt) of de auto daar in het weekend even op de brug mag staan.
 
Velgen coaten (en dan vooral de voorbereiding erop) vind ik vrij arbeidsintensief maar voor het beste resultaat zou ik ze er wel afhalen ,cleanen ,polijsten ontvetten en coaten . Zo heb je wel het meeste profijt/eer van je werk. De binnenkant niet doen zou ik zonde vinden zeker met nieuwe velgen.
 
Nou ik ben nu toch overtuigd. Ik heb net contact gehad met de dealer en de velgen waren al binnen en nog niet gemonteerd. Ik neem ze morgen even naar huis kan ik ze dan op mijn gemak coaten!

Bedankt voor alle hulp!
 
Goede keuze en als ze nieuw zijn heb je er nietwaar minder werk aan als bij gebruikte velgen je hoeft geen defecten te corrigeren elk geval. Eenmaal gecoat zou ik als onderhoudsspray Gyeon cure nemen en geen wetcoat.
 
Mijn voorkeur zou toch een spray-beacherming zijn zoals Wetcoat. Met een spul als Gyeon - Cure moet je de gehele velg insmeren en afnemen, (sta je met een doek op het velgbed te klooien. Bij wetcoats spray je het erop én erin om het vervolgens met een krachtige straal af te spuiten. Klaar. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en kawazxr