• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen drogen

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Een snel vraagje: hoe drogen jullie velgen af?
Ik heb de vorige keer een oud droogdoek gebruikt, maar dat werkt niet echt naar behoren...
misschien combinatie met quick detailer en drogen?

Advies welkom!

Ik doe het gewoon met een oude droogdoek die ik ook voor de deursponingen gebruik. Maak wel gebruik van een beetje dodo juice time to dry een quick detailer zal echter ook goed werken.

Als ik geen zin heb om te pielen met een doek, dan pak ik een blaasapparaat

https://www.Carclean.com/product/Metropolitan/Air_Force_Blaster_Sidekick_1_3HP_SK_1_220v_101760

Ik heb er een gele Basics of Bling mfdoek voor. Velgen staan mooi in de wax en water sheet er mooi af. Doekje wordt dus niet echt nat.

Gewoon vol aan het gas hangen, wielspin jonguh :-b

Nee meestal na de 2x-wekelijkse wasbeurt droog ik ze niet, als ik ze in de wax ga zetten oid pak ik altijd een oude Action MF doek.

Thanks voor de info, ze staan in de wax en het water drupt er makkelijk af, maar toch is drogen noodzakelijk.

Ik probeer het de volgende keer met een quick detailer en hetzelfde oude droogdoek.

(en hopen dat de wheel brush binnenkort terug bestelbaar is)

Gebruik ook gewoon van die goedkopere MF-doekjes.

Al heb ik nu gewoon een aparte droogdoek gekocht voor mijn velgen.

@Jeroenn: ik gebruik een oude drying towel die eens verkeerd is gewassen. Neemt niet veel water meer op, maar in combinatie met quick detailer zal dat minder een probleem zijn vermoed ik.