• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen foamen

Nee.....

Waarom zou je al die moeite doen. Gewoon eerst de hele auto inclusief velgen foamen. Daarna afspuiten, velgen (indien te goor) eerst met een echte velgen reiniger behandelen en daarna pas met een de-ironizer.
 
Misschien bedoelt de TS, velgenreiniger in een Kwazar pomp/foam sprayer?
Dan ja gebruik ik ook, maar dan voor non-ferro lekker makkelijk scheelt een hoop geknijp met een gewone sprayer.
 
@MeganeRS - Owja, ik had een Kwazar voor de-ironizers. Dit was echter gewoon een drukpomp om inderdaad niet te hoeven triggeren. ;) (Tuutje is echter kapot en niet los verkijgbaar :S )

Hmm... Ik heb eigenlijk nog nooit een velgenreiniger in een foamer gedaan. Gebruik ook eigenlijk nooit geen velgenreinigers, maar alleen Non-Ferro/Ferrous Dueller. (Dikkere vloeistoffen, gaat niet lekker in een foamer)
 
Laatst bewerkt:
Misschien bedoelt de TS, velgenreiniger in een Kwazar pomp/foam sprayer?
Dan ja gebruik ik ook, maar dan voor non-ferro lekker makkelijk scheelt een hoop geknijp met een gewone sprayer.




Zoiets ja,velgenreiniger in een Kwazar pomp/foam sprayer
Welk merk bedoelt u met TS?
 
er bestaan toch velgenreinigers die je moet foamen ,en dan hoef je niet meer met een kwast en borstel te wrijven
 
Wanneer ik de velgen heb behandelt met een iron & tar remover en heb afgespoeld foam ik de velgen altijd nog in met (autofanatic wheel cleaning foam) dit om er
zeker van te zijn dat er niks achterblijft en in de velg kan branden.
Schijnt een Amerikaans merk te zijn en veel te duur voor Nederlandse begrippen. Mn oom had 2 flessen meegenomen als cadeau. Dus mij hoor je niet klagen. gebruik hiervoor een gloria fm30 en gaat vrij makkelijk.
118880
 
nog niet veel detailers die het foamen van velgen ontdekt hebben hier ?
Is een zeer goed hulpmiddel om te kuisen , minder met kwast wrijven :)
 
autofanatic wheel cleaning foam & , P&S Brake Buster hebben een goede werking op de velgen, genoeg filmpjes op youtube
 
ik gebruik steeds ironwash voor de velgen
opsprayen
inwerken
agiteren met een kwast en afspuiten met de hogedrukreiniger
werkt als een bus voor mij
 
Ja ok , vroeger deed ik dat ook .
Maar nu met het foamen met deze producten gaat het vuil er nog meer af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet langer bedwingen en heb net 2 flessen Brake Buster en één hand foamer besteld.

Ik hoop dat als het later deze week minder warm en alles binnen is ik het wielen foamen kan testen.

Iedereen heeft wel iets dat het minst leuk is om de doen, voor mij zijn dat de wielen. Als het sneller, makkelijker en veilig kan wil ik graag proberen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Rednose
Tijdje gedaan. Werkte nou niet beter dan de manier die nicknameless gebruikt.
Ik merkt vooral dat het minder zuinig was dan een normale sprayer.

Ik neem aan dat je die manier van Pan hebt?