• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen in de grondlak

robsel

Detailing addict
3 jul 2009
96
55
Iki ben weer met mijn zomerbanden/velgen bezig om gereed te maken en dubbel in de WAX te zetten. Nu heb ik de binnenkant van de velgen in de licht grijze grondlak gespoten ( eigenlijk bijgespoten )
Nu vraag ik mij af of het verstandig is om er nog een laag blanke lak over te spuiten en daarna in de PB wielwax te zetten of kan ik het beste de PB wielwax op de grondlak zetten?

gr
Rob

Grondlak is wat de naam al aangeeft, een grondlaag
Die grondlaag bestaat voornamelijk uit poeder omdat een wat grovere ondergrond een betere hechting geeft
een grondlak is ook meer poreus dan een lak die als eindlaag gebruikt wordt
De kans bestaat zelfs dat een grondlaag vocht aantrekt.

Dus als het nog schoon genoeg is, mooi een laklaagje erover
Lekker uit laten harden en dan pas beschermen

Ik vermoed dat je beter gelijk met die blanke lak aan de slag was geweest.... (= te laat nu)

Heb je ook eerst de velg een beetje "ruw" gemaakt alvorens die grondlak aan te brengen....anders komt het misschien wel terug los . :weetniet

Op deze brede velgen zat al een grijsachtige laag aan de binnenkant. Deze heb ik al een aantal keren licht bijgespoten met licht grijze grondlak was dezelfde kleur en blijft perfect zitten.
Ik vraag mij ook eigenlijk af wat deze basis laag is........ik dacht grondlak of een coating ?

gr