• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen met krassen

XanderV1

Detailing rookie
15 aug 2024
15
15
Ik heb een setje zwarte wintervelgen liggen maar de vorige eigenaar heeft denk ik met een schuurspons lopen schoonmaken want ze zijn bijna mat door de krassen.

Nu ben ik zelf al bezig geweest en het resultaat is aardig maar vraag me af of het makkelijker kan. Let op ik dit zijn de spullen die ik heb. Er zullen vast betere spullen zijn maar dit is waar ik het nu even mee doe.

Ik begin met commandant rubbing compound 3. Ik merkte dat monello veloce de krassen niet genoeg wegkreeg. Daarna monello veloce, monello mezzo, rafini finale.

Eerste vraag is of ik in de rafini lijn 1 er tussenuit kan laten en dan dacht ik aan de mezzo. Het zijn zulke klote oppervlakken op de velg dat 1 stap minder niet verkeerd zou zijn. Ik zit ook te twijfelen om nog poorboys black hole als laatste stap te doen.

Ik heb nu net gyeon rim besteld om ze wat beter beschermd te houden.

Ik werk met een dremel met opzetstukjes besteld via Ali en die werken aardig. Ik merk alleen wel dat er hologrammen optreden. Ik probeer om rondjes te draaien maar op spaken nog best lastig. Heeft dit ook te maken met de rotatiesnelheid? Ik werk nogmaal met een Dap dus dan heb je daar geen last van. Alvast bedankt voor tips.

BlackHole onder Rim is geen aanrader, onder een coating moet het vetvrij zijn.
Hologrammen door een enkel draaiend oppervlak is vooral grofte van polijstmiddel en / of pad
Met chinees foam denk ik eerder aan dat als oorzaak van de hologrammen.

Nabewerken met de hand is een optie tegen hologrammen