• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen of wieldoppen met HD-reiniger schoonspuiten? Ook foamen? Wie doet dit?

Nici

Detailing addict
8 aug 2009
301
62
Ik heb woensdag een HD-reiniger (een Nilfisk Alto C110.3 X-tra, voor €65, incl. BTW bij de Makro) gekocht. Hiermee wil ik, zodra het weer het toelaat, gaan foamen (Supa Snow Foam besteld). Ik ga het eerst een keerjte proberen met de lans die wordt meegeleverd, als dit niet goed werkt bestel ik alsnog de lans van Autobrite. We hebben hier vrij zacht water, dus misschien wordt het met de Nilfisk lans ook wat.

Maar nu mijn eigenlijke vraag: is het verstandig licht metalen velgen (of wieldoppen) met hogedruk schoon te spuiten? Foamen jullie de velgen ook mee? Dit zou ik bijvoorbeeld eerst kunnen doen.

Mijn velgen liggen op dit moment nog in de opslag. Voordat ze daar naartoe gingen heb ik ze echter goed schoon gemaakt en met PB Wheel Sealant behandeld. Ik hoop dat ik ze (door de Wheel Sealant) de eerste tijd misschien alleen met de HD-reiniger hoef schoon te spuiten.

Ik foam de velgen(en de wielkasten!) ook mee. De velgen staan ook in de wax , hoef ze dan alleen even met de wheelbrush na te lopen. Alleen de hogedruk is niet voldoende.

Nici zei:
...Ik ga het eerst een keertje proberen met de lans die wordt meegeleverd, als dit niet goed werkt bestel ik alsnog de lans van Autobrite. ....

Tuuuuuurlijk. :-" Dat wordt dus bestellen. Je kan de gewone nemen, een Heavy Duty is niet noodzakelijk.

Met de velgen in de wax kan je waarschijnlijk volstaan met foamen en zachtjes afspuiten.
Niet te vuil laten worden, anders tussendoor met bijvoorbeeld een verdunde Bilberry of verdunde APC.

Let wel op met hoge druk, dat spuit vuil naar plaatsen waar het normaal nooit zou komen en je het ook niet wilt hebben (lagers etc.)

Hans

Nici zei:
Ik ga het eerst een keerjte proberen met de lans die wordt meegeleverd, als dit niet goed werkt

1: het is geen 'lans' die wordt meegeleverd, het is onnodige ballast in de doos.
2: neem de moeite om te ontdekken wat anderen al voor jou hebben ontdekt en op dit forum hebben geschreven. Onlangs was er al weer iemand die dezelfde vraag stelde. Gebruik de zoekoptie, of KLIK

Intussen klik je naar HIER, en druk je op de knop 'bestel dit product' onder de foto van het product (als je staat ingelogd tenminste).
Daarna klik je HIER, en bestel je dit ook mee.

;-)

Niet doen bekijk deze review: review nilfisk alto foamlans (klikken) maar eens.

EDIT: ik zie dat Tinus naar dezelfde review heeft verwezen:-d

Ik vroeg in dit topic niet of ik de autobrite lans wel of niet moet bestellen, ik wil graag weten of er veel mensen zijn die hun wieldoppen of velgen met de HD doen en of het zin heeft om ze dan vooraf te foamen.

Grote kans dat ik ook niet tevreden zal zijn met het effect van het met de Nilfisk meegeleverde "hulpstuk", maar ik wil dit toch eerst eens proberen alvorens ik € 65,- uitgeef aan een Autobrite lans. @Tinus: de Supa Snow Foam had ik al besteld.

Maar, wat doen jullie nu met je velgen (wieldoppen)?

Gewoon meenemen.
Maar ook voor de wielen geld, pas op met je mengverhouding.In geval van te sterke concentratie het tast de waxlaag aan.

ik foam altijd wielen / wielkasten mee..
als me wielen echt goor zijn, doe ik een pompje of 2 apc in de lans, en doe ik daar de wielen + wielkasten mee..
op die manier verdwijnt een hoop vuil..

Ik doe ook gewoon de wielen en de wielkasten in de foam zetten.
Met een hogedrukspuit met een beetje afstand er weer afspuiten en aan het einde
alleen met de waterslang om alles weg te halen.

Als je de velgen en de wielkasten meefoamd, heb je ook veel minder moeite om daarna met het wassen je velgen echt goed schoon te krijgen.