• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgen Opel Insignia Schoonmaak!

Broodplank

Detailing addict
22 jul 2011
80
52
De velgen van de insignia aangepakt aangezien me broer op vakantie is en ik de auto heb. Kan ik lekker op me gemakje aan de gang. Zat remstof op dat helemaal is gaan invreten. We beginnen dus met het slachtoffer:

9a42b4ff.webp

acc66d37.webp

De velgen:

6a139249.webp

73a5d703.webp

8d93a289.webp

592b9f52.webp

3609bc5c.webp

8102ef4f.webp

Vervolgende de velgen gewassen en met IronX aan de slag gegaan. De velgen leek wel gecoat! Zoveel zooi zat erop dat de hele velg paars werd.

bf68ba66.webp

55bf8960.webp

35895529.webp

0baf4880.webp

Maar, alles kan weg! Na hard werken en ook echt hard werken!! Krijg je het volgende:

d450ce43.webp

Gelijk een waxlaagje overheen gesmeerd:

79621a74.webp

In de tussentijd staat de auto er eenzaam bij zonder sloffen:

9cf9e8bb.webp

Maar daar kwam snel verandering in;

b4fea94b.webp

f2d18b7d.webp

En godsamme he! Wat zijn die velgen verdomd zwaar, hahaha! Ben nu 14" velgjes gewend vandaar.

Die zien er weer als nieuw uit! Wel een vraagje: had je de auto nu op 2 krikken staan in plaats van assteunen? En wat een raar punt om de auto omhoog te krikken, normaal zit het krikpunt veel dichter bij de wielen, klopt dit?

Wat een vuile dingen waren dat zeg 8-())

Maar die heb je echt weer mooi gekregen! Super! 8-)

Arfman zei:
Die zien er weer als nieuw uit! Wel een vraagje: had je de auto nu op 2 krikken staan in plaats van assteunen? En wat een raar punt om de auto omhoog te krikken, normaal zit het krikpunt veel dichter bij de wielen, klopt dit?

Ik zou ook gegaan zijn voor 4 as steunen maar dat terzijde ;-)

Arfman zei:

Ik krik hem op in het midden omdat het een (schuine) oprit is. Als ik hem dan opkrik in het midden dan komen beide wielen in de lucht. Op de foto zie je inderdaad geen assteunen maar die heb ik achteraf uiteraard eronder gezet. En nee, ik gebruik 1 krik. Eerst de linkerkant gedaan en daarna de rechterkant.

Woody zei:
Wat een vuile dingen waren dat zeg 8-())

Maar die heb je echt weer mooi gekregen! Super! 8-)

Thanks! Mijn broer heeft het vaak te druk met zijn werk en kan doordaar zijn auto niet wassen. Ik verbied hem om naar de wasstraat te gaan :klap en vooral tijdens de winterperiode is er nogal wat remstof op gekomen. Ook vanwege nieuwe remschijven + blokken.

Maar gelukkig zien ze er weer top uit. Er zat nog een kleine beetje op en dat heb ik gekleid.

je hebt hem dus niet opgekrikt bij de kruispunten. Dat zou ik voor de volgende keren toch af willen raden.
Die punten worden n.l. niet voor niets aangegeven.

BTW wel een mooi resultaat van de velgen

Robbedoes zei:
je hebt hem dus niet opgekrikt bij de kruispunten. Dat zou ik voor de volgende keren toch af willen raden.
Die punten worden n.l. niet voor niets aangegeven.

BTW wel een mooi resultaat van de velgen

True true. Je hebt gelijk maar ik vond het zo handiger vandaar. Zal de volgende keer gewoon 2 krikken gebruiken. Thanks all.

ziet er weer prima uit .

Je heb donders veel geluk dat je dorpel rand niet is omgevouwen. Dit kun je zeker niet bij elke auto doen zonder flinke schade te maken....

als de karosserie stijf genoeg is red je het om 1 zijde op de krikken door hem voor alleen op te krikken. ander even opkrikken , steun eronder en daarna de achterzijde.

WouterP zei:
ziet er weer prima uit .

Je heb donders veel geluk dat je dorpel rand niet is omgevouwen. Dit kun je zeker niet bij elke auto doen zonder flinke schade te maken....

als de karosserie stijf genoeg is red je het om 1 zijde op de krikken door hem voor alleen op te krikken. ander even opkrikken , steun eronder en daarna de achterzijde.

Als je goed kijkt zie je dat ik stuk hout heb gebruikt. Dus de dorpels snijden in het hout waardoor je haast geen schade kan krijgen.

de keerzijde van dat Opels doorgaans veel te zwaar wegen zie je hier...ze zijn ontzettend stijf en stevig....de garage doet dit soms ook zo. Ze lachen steeds en vermelden er direct bij dat je dat bij een audi beter niet doet :-"

Velgen zien er goed uit! Net resultaat.

@corsawim: als ik aan de voorzijde van mijn dorpel mijn RS2 of quattro opkrik dan komt de achterzijde ook bijna mee omhoog. Dus stijf zat, mag ook wel met een topsnelheid van rond de 280km/h.

Paulus de Boskabouter zei:
Velgen zien er goed uit! Net resultaat.

@corsawim: als ik aan de voorzijde van mijn dorpel mijn RS2 of quattro opkrik dan komt de achterzijde ook bijna mee omhoog. Dus stijf zat, mag ook wel met een topsnelheid van rond de 280km/h.

het zal een grapje geweest zijn van de garage zeker...ik wil direct wisselen met je RS2 :-"

Feit is wel dat je bij sommige auto's de deuren op die manier niet meer open krijgt.

Broodplank zei:
Als je goed kijkt zie je dat ik stuk hout heb gebruikt. Dus de dorpels snijden in het houd waardoor je haast geen schade kan krijgen.

Je kunt natuurlijk ook heel eigenwijs zijn en vooral niet naar andere mensen luisteren.

Het gaat niet om je plank maar om het feit dat een dorpel niet over de gehele lengte gemaakt op om je auto onder op te krikken.

Je krijgt je auto wel omhoog maar met pech inclusief een hele mooie deuk in je dorpel.

WouterP zei:
Je kunt natuurlijk ook heel eigenwijs zijn en vooral niet naar andere mensen luisteren.

Het gaat niet om je plank maar om het feit dat een dorpel niet over de gehele lengte gemaakt op om je auto onder op te krikken.

Je krijgt je auto wel omhoog maar met pech inclusief een hele mooie deuk in je dorpel.

Ik denk dat het na 2 personen wel duidelijk was. Dus om nou de hele tijd te gaan lopen discussiëren hoe ik de auto opkrik is wel leuk geweest. Daar heb ik dit topic niet voor gemaakt.

@ de rest. Thanks voor de complimenten!

inderdaad...die velgen zien er weer strak uit...De Insignia ST blijft ook een mooie auto. :-)^